Gå till innehåll

RuchYa up and running - Ångest incoming.


RuchYa

Recommended Posts

Den är riktigt bra. Haft den själv i runt ett år och är helnöjd :)

 

edit: Sjukt vad priserna har gått ner, köpte den för 5k och då var det bland de billigaste priserna.

 

Ja blev verkligen förvånad över hur billig den var. Och som sagt alla verkar tycka att den är grym. Skall bli sköt att byta upp sig lite. Får verkligen ont i ögonen av den jag har nu =(.

 

Pokern tuffar på som vanligt. Plus 1000:- så långt idag. Skall försöka klämma in lite fler händer i kväll. Och få upp några händer kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Haha, 1 år senare. Skall fundera lite på om jag orkar bry mig =)

 

Vet inte riktigt hur intresset ser ut men det finns givetvis en del att berätta. En hel del (möjligtvis) intressanta aspekter gällande livet och människan finns också att delge. Vet dock inte om detta är rätt forum. Skall som sagt ta mig en funderare.

 

Och speccan din fisk, in och spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar dig, gl

 

Haha :h:

 

Pokern går sådär, varit väldigt kall nu i ett par månader. Men har äntligen fixat Hm så jag hoppas på att det blir en liten rigg av den, och obv av att dra igång denna dagbok. Heja mig.

 

Kommer nog droppa lite sammanfattningar av hur det sett/ser ut för mig sett till min livssituation. Det kommer även dyka upp lite roliga konspirationsteorier - woho. To be continued.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha okej, graf kommer. Skall bara lära mig programmet igen. Backade stadiga 300 riksdaler trots väldigt bra värde vid borden.

 

Gällande vaccin så är min första spontana kommentar att ta det inte. Skall redogöra lite längre varför jag anser det, behöver få i mig lite käk bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutar 2600:- upp, som alltid bra värde och egentligen ganska så enkla pengar. Åkte på en kåk mot fyrtal som förvandlade ett väldigt bra plus till ett okej plus.

 

Gällande vaccin så är min utgångspunkt att det är för mycket omständigheter runt omkring. Jag är inte någon doktor, verkligen inte kvalificerad att ge ett utlåtande vad vaccinet innehåller och om det i sig är farligt. Dock är det intressant att kolla på omständigheterna och hur det hela lagts upp. Noteras skall också att jag inte litar något på vad massmedia och våra kära regeringar promotar.

 

Hur som, vi har för första gången på en oerhört lång tid nått pandemi. WHO har uppgraderat deras nivå för smitta och pandemi till den högsta nivån, 6. Innan detta gjordes skrevs det om, till det vi har idag. Vi är nu inne i en pandemi sägs det, trots det är denna influensa som ni kanske märkt inte speciellt mer märkvärdig än all annan influensa vi har haft. Då kan man fråga sig varför man trycker på det så hårt. Och varför det är så viktigt för dig att vaccinera sig. Vi har i USA redan lagar som stiftar att om du inte vaccinerar dig så blir du antingen satt i karantän eller så blir du tvungen att betala 1000$ per dag. Det har även lagstiftats att företagen som gjort och producerar detta vaccin inte kan stå till svars för eventuella bieffekter.

 

Slänger med en liten video från en spansk nunna som är utbildad läkare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 1159540885 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, November 06, 07:08:09 ET 2009

Table Diana Turbo 18 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: al_capone ( $380.00 USD )

Seat 2: GOBBI ( $332.97 USD )

Seat 3: putte2 ( $300.66 USD )

Seat 4: MyWay87 ( $1190.64 USD )

Seat 5: FCKmylife ( $987.50 USD )

putte2 posts small blind [$2.50 USD].

MyWay87 posts big blind [$5.00 USD].

al_capone posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to MyWay87 [ :Ac::Kd: ]

FCKmylife folds

al_capone checks

GOBBI raises [$22.50 USD]

putte2 calls [$20.00 USD]

MyWay87 raises [$90.00 USD]

al_capone calls [$90.00 USD]

GOBBI calls [$72.50 USD]

putte2 folds

** Dealing Flop ** [ :Ad:, :4s:, :Qh: ]

MyWay87 checks

al_capone checks

GOBBI bets [$75.00 USD]

MyWay87 calls [$75.00 USD]

al_capone folds

** Dealing Turn ** [ :Kh: ]

MyWay87 checks

GOBBI checks

** Dealing River ** [ :3d:]

MyWay87 bets [$165.00 USD]

GOBBI calls [$162.97 USD]

MyWay87 shows [:Ac::Kd: ]

MyWay87 wins $2.03 USD from main pot

MyWay87 wins $768.44 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ett förmiddags pass spelat, 1700 händer och plus 3800:-. Mycket skönt, ganska så bra flyt och inte så mycket att snacka om.

 

Försökte hitta någon hand som var värda att lägga upp med det mesta är standard situationer. Det är väldigt lite 3-bets och reraises överlag vilket gör det väldigt lätt spelat.

 

 

Mycket bra film för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har fått en känsla av att du kommer ifrån/bor i mina trakter? Specificera så nära du vill...

 

Kan säga att jag bor mitt i Västragötaland, runt Skövde, Skara, Lidköping etc. På landet med andra ord =(

 

Har en bomben som är på väg att gå in, nu skall bara Villarreal misslyckas att göra mål dom sista 45 så kan vi nog håva in lite pengar där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massiv ångest idag, börjar få lite smått panik. Det lutar mer och mer åt att jag behöver komma ifrån Sverige ett tag. Om det är någon/några som är på gång eller redan är i väg dra gärna iväg ett pm eller liknande. Skall kika in tråden som redan ligger uppe också.

 

Fick köpt lite pepperkakor och julmust (är det någon skillnad förövrigt?) för att dämpa misären lite.

 

Ingen poker än, skall försöka ta tag i det ikväll, känner på mig att det kan bli ett fint minus på kontot. Enbart för att runda av dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...