Gå till innehåll

Vilken bank har lägst växlingsavgift?


hoffa

Recommended Posts

Har efter ett halvårs slit på Multipoker äntligen börjat trycka ut lite cash till kontot. Jag har Handelsbanken och dom tar 1,5% av beloppet på alla växlingar från dollar till SEK eller vice versa. 1,5% är väl inte såååå farligt.. men finns det möjligtvis ngn annan bank (gärna svensk) som tar en mindre del av kakan?

 

// Hoffa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men frågan var väl inte om det sker automatiskt eller ej. Frågan var vilken bank som erbjuder bäst växlingsvillkor, dvs var får man ut som mest kronor för sina dollars (inkl. ev avgifter)? Det har jag också funderat på.

Alltså "effektiv växelkurs" (jmfr effektiv ränta) dela antalet kr du får på kontot med antal dollar (el euro/pund) du tog ut/växlade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en cash out från Multi imorse och det verkar som de gör en intern växling till SEK innan de för över tills ens bankkonto.

Den effektiva växelkursen blev exakt 7,05 kr/$.

Jag har Skandiabanken. Det tog bara drygt sex timmar från cash out till att pengarna satt på kontot. Inte illa. :)

Inga avgifter eller nåt, men det kan ju skilja sig jämfört med andra pokersajter, Neteller och uttagssätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...