Gå till innehåll

NL 100 - Många raises pre-flop. Floppar nästnötdrag


jna

Recommended Posts

Saknar HH: i skriftlig form. Tar den från mitt minne:

 

HERO begåvas med [Qh Qs]

 

CO: raises to $3

Hero (knapp) raises to $11 (stack $100)

SB folds

BB raise to $27 (stack $100)

CO folds

Hero steker länge och synar. (Omslag eller fold bättre?)

 

Flop:

[Kh 6h 3h]

 

BB: Check

HERO: ?

 

Fi är liksom jag flerbordsgrinder med TAG-stil. Fi känner förmodligen till min spelstil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår hand.

Preflop tankar:

3 betar du med många olika händer pre?

Raise-foldar CO ofta pre?

Finns det någon chans att BB bluffar pre?

Kan han 4beta med någon hand du slår?

 

Lägg pre utan bra read tycker jag. Vektajt är inte alltid fel.

 

Skulle säga att Fi har AhAx eller KK eller AhKx troligast.

Själv skulle jag checka bakom flopp och hoppas på en check från Fi på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en fundering till varför jag synar: Den korta betänketiden. Tror inte jag skulle synat live med denna hand, utan där hade jag nog tänkt riktigt länge och antingen foldat eller pushat. Nu blev det en syn i sista sekunden eftersom jag inte hunnit tänka klart. Jag väljer alltså en kompromiss som är sämre än ursprungsalternativen...

 

När fi checkar floppen blir jag misstänksam (vem gör inte ett coninuation bet efter den jättehöjningen pre flop?). Färgdraget gör dock att känner att det är svårt att slinka, så jag ställer.

Fi visar [Ah Ac] och jag har två outs, varav den ena kommer på rivern!

 

Tyvärr var dock turn en hjärter, så jag var redan död:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att fi är en TAG flerbordsgrinder på NL100 tycker inte jag det verkar fel att överväga fold pre.

Först en raise, re-reaise av HERO, sen ytterligare en från TAG grindern. Dom flesta gångerna när man sitter med QQ mot en sån fi är man ju uppe mot AA/KK, och som bäst AK. Iaf på full tilt.

Tror iaf inte man tjänar på att pusha pre, möjligtvis pusha på flop och hoppas att han inte har [H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så utan reads spelar du bara KK AA när ngn fyrbetar dig?

 

haha måste vara sämsta linjen att betfolda, bettar du pott är du tok committad. jag säger push

 

Säg vad ni vill men jag hade rätt...

 

Gladdrkim, multitag grinders har inte QQ högt på sin lista och ja, jag spelar bara KK och AA/AK om någon okänd multigrinder fyrbetar mig. Eventuellt att jag synar, checkar ner och foldar. Känner jag igen killen kan jag dock dra en helt annan linje. Vi snackar NL100 och inte NL200+. Som bäst är man uppe mot AK, då inte många vinnande multigrinders gör detta spel med JJ, finns ju såklart undantag.

 

Buff, det kallas respekt för pengar. Varför pusha när man vet att man förlorar? är det inte bättre att bet/folda och sen reloada och inse att man är slagen? genom att beta blir du av med QQ/JJ/TT, ja fi kan ha QQ, det har hänt. Genom att beta och han synar checkar du bara ner, annars blir du tvungen att folda. Information är allt i poker, ingen ide att göra dumma moves mot okända spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha okej :D tack för infon. Nej jag va ju seriös! menar inte att QQ är en dålig hand och den ska ju solklart 3-betas pre, men blir man rehöjd igen så bör fundera...

 

Vem counter betar med lägre pps om man är en TAG multigrinder? man måste ju fundera vem man möter. Möter man fisk är det en sak, möter man dock en TAG stabil multigrinder så är QQ inte mycket att komma med om fallet är som topic.

 

Såhär hade jag spelat handen exakt: syn preflop, checkat ner flop, turn kom tydligen Q, då hade jag betat, om han ställer hade jag blixtsynat och hoppats på det bästa. Hade inte turn visat Q och han betar hade jag kastat handen då fi är en okänd multiTAG. Tight, men vinnande i längden... iaf på NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...