Gå till innehåll

jm_j har för mycket fritid


jm_j

Recommended Posts

Ny ska vi öka antalet inlägg av mig istället för att redigera...

 

Att det blivit lite svårt att spela på sistone beror inte bara på att pokerdatorn ville lägga ner samarbetet utan jag hittar inte reservdatorn som ligger i någon flyttkartong på jobbet och att jag köpt en annan men inte orkar fixa till Winskräpet på den. Fick den snuskigt billigt eftersom det var något fluffigt och kladdigt rosa gegga på undersidan, Winskräpet ville inte komma igång och att jag inte hade en 2,5" SATA-hårddisk liggandes och skräpandes.

 

Dessutom har den gamla gjort sitt för länge sen, dom flesta tangenterna fungerar inte ordentligt och jag har lappat klart den med lettiska skattemärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såja! Bästa turneringsresultatet för i år!

 

Plat 487 av 498 är väl ok? Och att ryka i första handen.

 

Var ifs bara en frirulle för poker-SM så det var förväntat att jag ryker i första handen. Hellre åka ut direkt än som tvåa. Ska se om jag "orkar" spela bara lillrebuyn eller €21-mojängen. Ingen vidare värde i en envinstsallellit, blir bara.

 

För övrigt har jag haft lunch idag kl 12:30-17. Tyckte att jag förtjänade det eftersom jag slitit som åsna i 1 1/2 dagar... ;-}

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfaan... Jag har spelat i fyllan igen. Kul att hitta lite (ok en) stepsbiljett för mycket på Stars. Skulle bara kolla att frirullebiljetterna hamnat in och blev jääävligt fundersam i ett par sekunder...

 

Så kan det gå när man krökar. Antingen får man en otrevlig eller ibland en trevlig överraskning. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Blir långlunch idag med fast från 11:30 till 17:00 den här gången...

 

Eller lite arbetsrelaterade uppgifter ska jag göra, nämligen lappa halva Söder med loppislappar. Andra halvan tar jag imorgon. Skulle ifs kunna cykla och fixa det på 3 timmar men jag bruka kunna tänka bra när jag promenerar och dessutom ska använda halva arbetstiden för att leta efter nytt jobb tills jag fått tag i något.

 

Funderade lite för länge om jobb på PokerStars och hur jag skulle övertyga dom att det är dom som behöver mig och inte jag som behöver jobbet. Sen att jobbet skulle vara i London var ingen hit eftersom jag redan gjort två stora flytt tidigare (från lapphelvetet till Helsingfors och sen till Stockholm).

 

Nu såg jag att Unibet sökte en finnpajsare som helst ska kunna bra engelska och engelska och dom kan jag nog övertyga lätt att dom behöver mig eftersom deras kundtjänst är så jävla pissig. Hoppas att dom har loggar om mina samtal för vartenda gång när jag haft kontakt med dom har det först gått åt helvete innan "Second Line"-supporten tagit över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(skulle skriva om helgen men gör det sen när jag är lugna lilla grisen)

 

Adrenalinox....

 

Shit vilken noja/adrenalinrush jag fick när jag var "hemma" i Vällinbgy och upptäckte att grannporten höll på att renoveras och stambytes redan... Blev på ännu bättre humör när hyresvärden inte lämnat något meddelande om när min port ska fixas till eller när jag ska vara utflyttad.

 

Klättrade på väggar och tak en stund och sen var det full röj med att skicka möblemanget till containern. Efter 3:e rundan skulle jag fråga byggubbarna när det är deadline men stans jävla polackerna bara sa: "inte svenska" och sen antagligen på polska att jag inte fick slänga mina möbler i "deras" container.

 

Efter att dumpat två lass på gatan var dom rätt tysta... Hann inte ens att säga: "Jeg njet ponimaj polska". Ser nog ganska skrämmande ut när jag är förbannad. Dumpade in 3 till lass med bokhyllor och keff loftsäng i containern efteråt.

 

 

PM,,,

 

Synd att det inte gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahhas. Ändringar i planerna igen som vanligt.

 

Ska jobba kvar på gamla jobbet tills slutet av juni iaf. Sedan får jag jobba iaf 4 år till om jag vill. Tyvärr så innebär 4 år till att jag måste prestera 2st ok CDT-prover (levervärden) inom 6 månader.

 

Trevligt att inte behöva stressa med att söka jobb som jag gjort ett tag nu.

 

Funderar på om jag ska påpeka el bossolainen att han klantade till med uppsägningstid och antalet semesterdagar (båda till min fördel) när han fixade nya anställningsavtalet...

 

Ska också återgå till en 5-dagars arbetsvecka igen. Har blivit lite för slitsamt att jobba 6 dagar i raken. Ska jobba tisdag-lördag i fortsättningen. Då blir "måndag hela veckan" lite roligare för mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!!

Det låter kanon!

 

Tyty.

 

Det blev _lite_ panik på jobbet dagen efter jag sa upp mig när alla insåg att jag är den enda kvar som kan alla arbetsuppgifter (+ lite till).

 

Sen blev det ännu mer panik när vi insåg att jag hade bara förbrukat 1 av mina 25 semesterdagar ("studiebesöket" i Estland och mina resor har jag tagit som komp-ledighet). Att ta ut 24 semesterdagar i pengar går inte eftersom det inte finns några...

 

Sedan blev det ännu "roligare" när alla insåg att det är mycket trevliga grejer som försvinner med mig. V75 på lördagar och datasupport för 100kr om året t.ex. Sen finns det faktiskt några trevliga och läraktiga medlemmar som jag har lust att coacha i poker. Mupparna som först säger att jag spelar så jävla dåligt eftersom jag inte vinner varje turnering och sen i nästa mening säger att jag inte får vara med och spela live med dom eftersom jag är för duktig (har mosat varenda en i föreningen som spelat HU med mig) skiter jag stenhårt i.

 

Nu ska jag se till att förbruka mina 36½ semesterdagar innan slutet av juni.

Kanske ska försöka klonka någon trevlig resa till Bahamas eller annan trevlig ställe nu när jag är ledig på måndagar...

 

Och så lite musik:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt! Jag börjar redan att piggna till.

 

Måste nog pissa iväg lite pengar i sälskapspelet som heter Pööker.

 

En kommentar från en väktare till en polare när han lyckats vifta ner en full ölflaska med sin skinnpaj i Nosturi i Helsingfors: "Fan också med era jävla klantiga goter från skogarna". Sen var det klart. Inte någon jobbig Securitasstuk där väktarna letar upp någon att spöa upp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja... Lyckats med bedriften att gå plus 2 dagar i raken. Ska försöka det att bli fler.

 

Sen funderar jag på om jag ska dra iväg och handla "blaaklaader" imorgon eftersom le bossos katt mår dåligt (Hon har inte ätit eller druckit något på 3 dagar och spottar iväg medicinen så att man inte ska se det).

 

Sessan = katten är trevlig tills man försöker avlägsna henne... Då jävlar blir det ärr i ben och armar om man inte har tjocka jeans och ett par lager tröjor på sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...