Gå till innehåll

jm_j har för mycket fritid


jm_j

Recommended Posts

¤#&¤¤¤¤# !!!!!

 

Varför fan vill inte pissscannern fungera?

Har en del att scanna in och det verkar vara kört med scannern.

Kanske borde slagit ett tangentbord istället för den vid några tillfällen...

Funderar på att dra hem men och hämta min men har ingen lust med det.

Ifs har jag några plattor god finsk öl där så det kan vara värt det ändå...

 

Hursomhelst är jag nästan klar... med min cykel. Bytt cykelslang i bakdäcket, kollat att allt annat fungerar men hittar ingen adapter eller vanlig cykelpump till helvetiska prestaventilen i framdäcket. Äger ca 20st sådana men dom vill alltid gömma sig från mig. Hittar väl en precis när jag bytt cykelslangen på framdäcket också. :-P

 

Ska bara inhandlas lite färskt litiumfett (bra att ta en dutt själv också om man känner sig klyven) så är det klart och ni får akta mig för sånt här kan hända:

 

1188-male-bicycle.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

AUUU!!! AUUU!!! POLIISI!!! KARVAINEN MUSTA POLIISI!!!

SE TULEE JA PAMPUTTAA JA HAKKAA!!!

 

etc går låten...

 

Ska till rättegång imorgon 13:30.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5454054.ab

 

Tur att det inte var på morgonen och att jag ska vara där i egenskap av vittne eftersom jag var den som sålde scootern till han som är misstänkt för mordförsöken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som bevisning åberopar kammaråklagare Rolf Hillegren bland annat ett vittne som styrker att den misstänkte gärningsmannen någon dag före mordförsöken köpt den gula moped som skytten använde i samband med dådet.

 

Låter som du nog behöver ta dig dit jm_j! Synd att du inte kom i fredags förresten. Se nu till att dyka upp när nästa turre går av stapeln någon lördag i september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckas du bli inblandad i så mycket vansinniga historier?:roll:

Ingen kan påstå att de lever ett trist och långtråkigt liv iaf. :mrgreen:

 

Jag är inte stolt över vad jag gör men är duktig på det... :twisted:

 

Låter som du nog behöver ta dig dit jm_j! Synd att du inte kom i fredags förresten. Se nu till att dyka upp när nästa turre går av stapeln någon lördag i september.

 

Jupp... Åklagaren ringde till mig för ½timme sen och påminde mig.

Lite skumt att dom skickade kallelsen 1 juli och rättegången är imorgon, lite väl kort varsel.

 

Ska dessutom vara i säkerhetssalen på en annan adress är vanliga tingsrätten och åklagaren påpekade det fler gånger att det är en säkerhetssal. Kanske för att påminna mig att inte ha med vapen eller bomber...

 

Kommer till nästa gång, ni och jag hade inte haft roligt med en svettig och ölluktande mig i närheten. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja baja...

 

SL och jag bjöd tingsrätten på en ca 15 minuters försening.

 

Ni kan gissa hur glad jag är när jag är nästan framme och får samtal och efter att jag frågat om det är till Scheelegatan eller Bergsgatan jag ska får höra: "Ursäkta att jag är sen men åklagaren har återkallat ditt vittnesmål". Sa att det är sånt som händer och var rätt glad att slippa rättegången.

Har inte direkt några bra erfarenheter om rättegångar på sistone och laddade på med hela dagen ledigt och ca 1/2 liter rödvin och en ordentlig dos Theralen innan rättegången.

 

Ska kräva ersättning ändå, även om jag inte var med men åkte dit i onödan.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5482474.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, helt rätt. Jag skulle lacka ur rejält. ;-) På dom bara. Hoppas du har ett välbetalt jobb och bor jättelångt från tingsrätten och kan kräva en ma$$a pengar av dem. :-P

 

Tyvärr har jag "bara" 45 min dit och inte ett välbetalt jobb men hade hela dagen ledigt så lite klirr i kassan kan det bli. För minst 1½ timme bör jag få erssättning men i bästa fall för hela dagen. Även om att jag vet att det fungerar mycket bättre i Sverige än i Estland och att jag inte gjort något olagligt får jag ändå ångest med rättegång, poliser etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 kg dynamit hos morsan och farsan! (nästan)

 

1709121-jorosisa.jpg

 

Hände i Joroinen, 15 km därifrån jag kommer och ska åka till i Augusti.

"Bara" drygt 400st evakuerade...

 

För övrigt fick en polare till farsan frispel där för ca 15 år sen och dödade sin fru, ungarna och sen sig själv. Borde kanske hoppa över resan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hes getting there, hes getting there

 

3Yonx.jpg

 

Gör någon likadan tabbe mot honom som jag råkade göra med en granne i fyllan

tar nog Obama full arsenal i bruk, alltså om någon kallar honom för en "svart neger".

Jag klarade dock mig billigt även om grannen blev hyssat förbannad.

Räckte att berätta att mörkhyade människor kallades negrer i min barndom/ungdom i Finland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör någon likadan tabbe mot honom som jag råkade göra med en granne i fyllan.

Tror nog Obama tar full arsenal i bruk om någon kallar honom för en "svart neger".

Jag klarade dock mig billigt även om grannen blev hyssat förbannad.

Räckte att berätta att mörkhyade människor kallades negrer i min barndom/ungdom i Finland.

 

Därifrån jag kommer från finns det en stadsdel som heter Neekerikylä / Negerbyn, men det är väl nå tjafs om det så den är väl så småningom ett minne blott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därifrån jag kommer från finns det en stadsdel som heter Neekerikylä / Negerbyn, men det är väl nå tjafs om det så den är väl så småningom ett minne blott.

 

Kanske var tilltänkt namn för att placera alla framtida invandrare... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en "nyttig" promenad Söder-Plattan-Vasastan. Har 1/2 liter rödvin som sportdryck och sen blir det lite finskt sportdryck och mera rödvin när jag är framme.

 

För övrigt lyckas vissa riktigt bra med sina covers:

 

original:

 

cover:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket underhållande dagbok :)

 

Du, det var väl du som ville träffa mig i Riga någon gång för sjukt länge sedan, typ i januari? Jag glömde svara på det sista mejlet, och ajg ringde inte för att jag fick åka iväg på ett hastigt översättningsjobb just den dagen du var där. Om det var du, dvs.

 

Stort spel ang. bomben btw, hoppas allt löser sig. Du verkar ju iaf slinka böterna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...