Gå till innehåll

Mejl från Neteller


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur lång tid tog det för er mellan att ni skickade mailet och att ni fick någon form av besked från dem?

 

Det är 24 dagar sedan jag skickade en scan på stämplat och underskrivet kontoutdrag till dem. De har ännu inte svarat. Det tog något kortare tid de tre gångerna innan, då de underkände olika dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som många andra fått mail där det står att mitt konto omedelbart kommer att stängas av om man inte skickar in en massa skräp senast 1 November. Jag trodde att det var något slags trams så jag skickade inte in något men mitt konto fungerar utmärkt för det, använde det nyss.

 

Mitt går också att använda. Men när jag loggar in står det alltid

"Validate Your Account

 

blah blah blah

 

Please note: Accounts not validated by November 11 will experience service interruptions "

 

och det är nästan en månad sedan jag skickade det fina papper banken gjorde åt mig. Jag har skickat ett dussin påminnelser.

 

Nu har jag tömt mitt konto och gått över till Moneybookers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt går också att använda. Men när jag loggar in står det alltid

"Validate Your Account

 

blah blah blah

 

Please note: Accounts not validated by November 11 will experience service interruptions "

 

och det är nästan en månad sedan jag skickade det fina papper banken gjorde åt mig. Jag har skickat ett dussin påminnelser.

 

Nu har jag tömt mitt konto och gått över till Moneybookers.

 

 

Märkligt... Det står inte att jag måste validera mitt konto :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt... Det står inte att jag måste validera mitt konto :)

 

Här är mitt senaste mail till dem, som jag skickade nu. Och sista, skulle jag tro.

 

"Hi. This is my last attempt to remind you of the bank statement I sent

to you october 14th. I have emptied my account and I am documenting

your treatment at pokerforum.nu. I now recommend people there to use

Moneybookers.

 

I have sent a string of documents to you, that you have stated are

invalid. The only reason I can find for this is that you live in the

stone age. But so be it, you are cavemen and I decided to give you the

bone you want. Finally I have had my bank contact personally make a

document just for you, stamped and signed. This you have ignored for

almost a month. Every time I use my Neteller account I get the

validate warning abot my account getting closed november 11.

 

If you close the account, take the last cents on my account and stick

it where the sun doesn't shine."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mitt senaste mail till dem, som jag skickade nu. Och sista, skulle jag tro.

 

"Hi. This is my last attempt to remind you of the bank statement I sent

to you october 14th. I have emptied my account and I am documenting

your treatment at pokerforum.nu. I now recommend people there to use

Moneybookers.

 

I have sent a string of documents to you, that you have stated are

invalid. The only reason I can find for this is that you live in the

stone age. But so be it, you are cavemen and I decided to give you the

bone you want. Finally I have had my bank contact personally make a

document just for you, stamped and signed. This you have ignored for

almost a month. Every time I use my Neteller account I get the

validate warning abot my account getting closed november 11.

 

If you close the account, take the last cents on my account and stick

it where the sun doesn't shine."

 

 

 

Men att dom skulle stänga kontot är nog bara något dumt hot. Det har dom antagligen inte rätt att göra eftersom man som pokerspelare ofta har stora summor $$ på NETeller som man måste kunna komma åt hela tiden. Letat runt lite på deras sida och hittar inget där heller om att dom kan stänga av kontot bara för att man inte vill skicka in sina fakturor till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att dom skulle stänga kontot är nog bara något dumt hot. Det har dom antagligen inte rätt att göra eftersom man som pokerspelare ofta har stora summor $$ på NETeller som man måste kunna komma åt hela tiden. Letat runt lite på deras sida och hittar inget där heller om att dom kan stänga av kontot bara för att man inte vill skicka in sina fakturor till dom.

 

Nej, det är inget tomt hot.

Neteller skriver ju själva att de tänker stänga dessa konton, iaf temporärt.

Och folk har ju redan folk konton stängda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inget tomt hot.

Neteller skriver ju själva att de tänker stänga dessa konton, iaf temporärt.

Och folk har ju redan folk konton stängda...

 

 

Och om dom gör det när jag ska tanka bilen och det inte funkar då? Antagligen skulle man inte bli så jävla glad så jag tror nog inte att det är nån fara. Klart att dom inte bara kommer att låsa kontot 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är så jävla mycket Neteller så det finns inte:

 

Precis som alla andra i tråden fick jag en påminnelse (där första mailet ej hade kommit) gällande att verifiera kontot. Det fick jag i början av oktober. Den 14:de oktober mailade jag passkopia plus räkning. Tyvärr hade jag slarvat med att läsa och tog bara en svart-vit scanningskopia av passet. My bad.

 

Den 25:e oktober får jag ett mail som säger att jag måste skicka in färgkopia av passet, något jag gör den 27:de oktober. I samband med det kom varje gång jag gick in på Neteller en varning upp om att mitt konto inte var validerat, och om det inte gjordes innan den 11:e nov skulle det stängas ner tillfälligt.

 

Eftersom jag skulle på en tre veckor lång resa mellan 1-20 okt och då var beroende av Neteller och att föra över till netellerkortet så kontaktade jag dom och bad dom bekräfta att dom mottagit det dom behövde. Det kunde dom givetvis inte göra men jag behövde inte oroa mig, inget skulle hända med kontot.

 

Tiden gick och i förra veckan började jag bli lätt nervös när fortfarande samma varningstext kom upp vid in loggning. Via livechatten fick jag samma lugna svar som tidigare men dom kunde tyvärr inte kolla upp om det kommit in.

 

I fredags fick jag lätt panik. Samma svar igen och jag påpekade att det nu gått mer än 10 dagar sedan jag kompletterade deras förfrågan, och jag förklarade min situation. Men på grund av deras höga belastning kunde det ta mer än 10 dagar just nu, men absolut inga konton skulle stängas ner.

 

Vad händer idag den 11:e när man ska logga in :o

 

Direkt på livechatten: Your position in the queue: 1. Estimated wait: 16 minutes, 33 seconds. :shock:

 

Nu har det gått 35 minuter och jag har haft 33 sek kvar i 20 minuter.

 

Dom är ju helt jävla sanslösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är så jävla mycket Neteller så det finns inte:

 

Precis som alla andra i tråden fick jag en påminnelse (där första mailet ej hade kommit) gällande att verifiera kontot. Det fick jag i början av oktober. Den 14:de oktober mailade jag passkopia plus räkning. Tyvärr hade jag slarvat med att läsa och tog bara en svart-vit scanningskopia av passet. My bad.

 

Den 25:e oktober får jag ett mail som säger att jag måste skicka in färgkopia av passet, något jag gör den 27:de oktober. I samband med det kom varje gång jag gick in på Neteller en varning upp om att mitt konto inte var validerat, och om det inte gjordes innan den 11:e nov skulle det stängas ner tillfälligt.

 

Eftersom jag skulle på en tre veckor lång resa mellan 1-20 okt och då var beroende av Neteller och att föra över till netellerkortet så kontaktade jag dom och bad dom bekräfta att dom mottagit det dom behövde. Det kunde dom givetvis inte göra men jag behövde inte oroa mig, inget skulle hända med kontot.

 

Tiden gick och i förra veckan började jag bli lätt nervös när fortfarande samma varningstext kom upp vid in loggning. Via livechatten fick jag samma lugna svar som tidigare men dom kunde tyvärr inte kolla upp om det kommit in.

 

I fredags fick jag lätt panik. Samma svar igen och jag påpekade att det nu gått mer än 10 dagar sedan jag kompletterade deras förfrågan, och jag förklarade min situation. Men på grund av deras höga belastning kunde det ta mer än 10 dagar just nu, men absolut inga konton skulle stängas ner.

 

Vad händer idag den 11:e när man ska logga in :o

 

Direkt på livechatten: Your position in the queue: 1. Estimated wait: 16 minutes, 33 seconds. :shock:

 

Nu har det gått 35 minuter och jag har haft 33 sek kvar i 20 minuter.

 

Dom är ju helt jävla sanslösa.

 

 

 

Varför börja du skicka in grejer då?? Alla som inte har skickat in något har sluppit problem och har fortfarande kontot öppet 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att dom skulle stänga kontot är nog bara något dumt hot. Det har dom antagligen inte rätt att göra eftersom man som pokerspelare ofta har stora summor $$ på NETeller som man måste kunna komma åt hela tiden. Letat runt lite på deras sida och hittar inget där heller om att dom kan stänga av kontot bara för att man inte vill skicka in sina fakturor till dom.

 

Nu har dom stängt mitt konto.

[ edit: nej, det har dom inte, bara dolt Account-fliken. Vilka lurifaxar ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma problem här också.. Mailade in mitt den 30 okt, och har inte fått något svar än. Så den 10:e mailade jag vip-supporten, de svara att jag skulle skicka in skiten till dom istället.. Gjorde det, fick svar att dom skulle fixa det så snabbt som möjligt. Vilket självklart inte har gjort än.. Skulle vara trevligt om man skulle kunna ta ut lite julklappspengar kanske :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma problem här också.. Mailade in mitt den 30 okt, och har inte fått något svar än. Så den 10:e mailade jag vip-supporten, de svara att jag skulle skicka in skiten till dom istället.. Gjorde det, fick svar att dom skulle fixa det så snabbt som möjligt. Vilket självklart inte har gjort än.. Skulle vara trevligt om man skulle kunna ta ut lite julklappspengar kanske :/

 

funkar bra att ta ut pengar medans man väntar på verifikation. Jag har gjort det flera gånger, senast nu i måndags som ja hade på kontot igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...