Gå till innehåll

BOK: "Poker på nätet" av McDonald


maxim300

Recommended Posts

Sämsta bok jag läst. Om du har lyckats gå med i en turnering och ett vanligt bord, så kan du allt boken tar upp. Beskriver hur man stoppar in pengar på kontot, hur man tar sig in på en turnering. Och massa annat nyttigt som alla redan vet.

 

Tjaa vill vi att förtitalisterna skall sätta sig och donera vid pokerborden istället för att spela bort sina slantar på trav, stryktipset och oddset så är det väl bra om det finns en bok som förklarar sådant för "fattar inte hur man svarar på sms" generationen...

 

:lol:8-):D:roll::shock:

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en "rolig" bild före varje kapittel. I pratbubblan på bilden före kapitlet med texas hold ém står:

 

"Jag hade två par och nötfärgsdrag på floppen, så jag satsar allt jag har. Killen på knappen synar och jag får kåk på femte kortet kommer!"

 

Ingen dålig flopp i texas! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Den här boken låter inte så spännande men jag har iaf vunnit ett ex på en svensk poker site. har dock inte orkat kolla igenom den. Men efter att ha läst denna tråden blir man ju inte speciellt sugen ;)

 

Fast gratis är ju alltid gratis ;) Kan kanske tända grillenmed den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är uppenbart att denna bok måste man äga :)

 

Jag hoppas varje dag på att jag vinner en från http://www.poker.se

 

Ha det!

 

/Toppace

 

2 möjligheter:

 

1) Inlägget är ironiskt. Boken är skit och du vet om det. Du kastar även lite skit på en sida som använder boken som lite lockbete. Dock gillar jag sidan du hänvisar till och har lite svårt att se varför du skall dra in den i ditt ironiska inlägg.

 

2) Du har någon koppling till sidan och/eller boken och försöker därför locka oss till sidan och till boken.

 

 

Till er som funderar på boken:

Det fins så otroligt mycket mer att lära här på pokerforum.nu än i den där boken. Istället för att lägga ett gäng timmar på att läsa boken bör ni lägga den tiden här (eller på någon annan bra "pokersida" eller på någon annan bok).

 

Själv så ska jag be någon att hämta mig en kopp med kaffe nu. Det är såna tider nu igen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så ska jag be någon att hämta mig en kopp med kaffe nu. Det är såna tider nu igen :-)

 

PMS? ;)

 

Hmm efter din sågning så ska jag nog ge bort min bok som jag vann på poker.se :D

 

Pappret som boken är tyckt på är lite läskigt. Hela boken känns otroligt sladdrig och verkar vara tryckt på dåligt papper men glansigt tunt papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Pappret som boken är tyckt på är lite läskigt. Hela boken känns otroligt sladdrig och verkar vara tryckt på dåligt papper men glansigt tunt papper.

 

Är den tryckt på läskpapper? Sånt papper som manhade när man var aktiv i frimärksklubben? Du vet sån papper som man torkade frimärken på?

 

Alltså, sågning och sågning.... jag tycker bara att den är för mycket nybörjarbok. Mycket är så banalt att man lär sig mer av att titta på denna sida eller läsa introduktionerna på någon av de klienter man tänkt spela på. Sen fins det givetvis vissa saker i boken som jag inte behärskar och som jag borde lära mig. Men då känns det som att det fins bättre böcker. Eller som jag sa, att det är bättre och enklare att lägga några timmar på detta forum och leta intresanta trådar och inlägg...

 

(Kaffet blev perfekt! Men jag ska nog be om en kopp till, bara för att liksom...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2 möjligheter:

 

1) Inlägget är ironiskt. Boken är skit och du vet om det. Du kastar även lite skit på en sida som använder boken som lite lockbete. Dock gillar jag sidan du hänvisar till och har lite svårt att se varför du skall dra in den i ditt ironiska inlägg.

 

2) Du har någon koppling till sidan och/eller boken och försöker därför locka oss till sidan och till boken.

 

 

 

well jag tror att ett av alternativen är rätt!

 

jag har inte läst boken men tror inte att det någonting som kommer tillföra mitt pokerkunnande nämnvärt. Dock så är poker.se en kanonsajt så jag spammade väl lite, säg inte det till pokerforum.nu bara 8-)

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den tryckt på läskpapper? Sånt papper som manhade när man var aktiv i frimärksklubben? Du vet sån papper som man torkade frimärken på?

 

Jag det känns som läskpapper. Får kolla igenom den lite snabbt för att se om den är värd att ge till någon kompis som är sugen på att börja spela. Får nog själv gå och ta en kopp äkligt maskinkaffe *urk* :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni tycker poker.se är en kanonsajt, eftersom det är jag som gör dagens fråga. Kul också att ni tycker boken är dålig, för som ni läst tidigare i tråden så vänder den sig absolut inte till folk som är så duktig att dom redan hittat till POKERFORUM, utan den vänder sig til riktiga jättenybörjare. En lämplig målgrupp skulle vara min mamma, för att visa att manbehöver inte alls förlora skjortan bara man slår på datorn.

 

Ni kan trösta er med att den var ÄNNU värre i orginalspråket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni tycker poker.se är en kanonsajt, eftersom det är jag som gör dagens fråga.

 

Missar aldrig en fråga och jag tycker att frågorna är bra. Brukar dock ha lite problem med Omaha frågorna eftersom jag bara har spelat det ett par gånger och man glömmer lätt bort att de andra har sex olika handkombinationer på handen. Keep up the good work :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ni kan trösta er med att den var ÄNNU värre i orginalspråket.

 

Äntligen kan jag sluta fundera på varför just denna bok är en av de första pokerböcker som översatts till svenska. Skönt att man äntligen fått svar på det.

 

Jag menar, det fins ju väldigt många bra böcker och det vore ju dumt av förlagen att översätta någon av dem om man kan hitta en som är riktigt usel på orginalspråket, som vänder sig till pokerspelares morsor och som den stora massan av pokerboksköpare tycker är alldeles för banal. Det låter ju lysande :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret ligger i att förlaget är Pagina, som gör datorlitteratur. Och det är precis vad den hör boken är, en bok "hur du kopplar upp dig för att spela datorpoker". Så ur förlagets synvinkel så är det en klockren bok, för den handlar precis om vad förlaget vill att den skall handla om. Om detta sedan är vad köparna vill att en pokerbok skall handla om, är en helt annan femma.

 

Alltså boken är absolut inte dålig, den är faktiskt riktigt välskriven. Bara man är medveten om att man inte köper en bok om pokerteori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret ligger i att förlaget är Pagina, som gör datorlitteratur. Och det är precis vad den hör boken är, en bok "hur du kopplar upp dig för att spela datorpoker".

Jag förstår inte detta. Hur lång är boken? Okej att man kan skriva ihop ett litet häfte om hur man "kopplar upp sig för att spela nätpoker", men en hel bok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret ligger i att förlaget är Pagina, som gör datorlitteratur. Och det är precis vad den hör boken är, en bok "hur du kopplar upp dig för att spela datorpoker". Så ur förlagets synvinkel så är det en klockren bok, för den handlar precis om vad förlaget vill att den skall handla om. Om detta sedan är vad köparna vill att en pokerbok skall handla om, är en helt annan femma.

 

Alltså boken är absolut inte dålig, den är faktiskt riktigt välskriven. Bara man är medveten om att man inte köper en bok om pokerteori.

 

Jo, när jag postade mitt inlägg så ångrade jag min formulering. Boken behöver ju inte vara usel bara för att innehållet inte passar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Köpte den och pokerhandboken samtidigt. Vid tiden jag läste den hade jag bra många hundra timmar mörkpoker live i ryggen och åtskilliga timmar NLT. Kände mig dock lite grön på NLT och tänkte att man kanske kunde få mer specifika tips om turneringar och hur nätpoker skiljer sig från livepoker.

 

Lärde mig inte ett skit. Sämsta skräp jag nånsinn läst, blir nästan arg varje gång jag ser den. Du får bättre värde på pengarna av att ställa in med 27o med 2 raise före dig, samt att du inte behöver spendera timmarna det tar att läsa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte den och pokerhandboken samtidigt. Vid tiden jag läste den hade jag bra många hundra timmar mörkpoker live i ryggen och åtskilliga timmar NLT. Kände mig dock lite grön på NLT och tänkte att man kanske kunde få mer specifika tips om turneringar och hur nätpoker skiljer sig från livepoker.

 

Lärde mig inte ett skit. Sämsta skräp jag nånsinn läst, blir nästan arg varje gång jag ser den. Du får bättre värde på pengarna av att ställa in med 27o med 2 raise före dig, samt att du inte behöver spendera timmarna det tar att läsa den.

 

:lol: ASG instämmer , den får vara bokstödsslav åt de andra böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
det är uppenbart att denna bok måste man äga :)

 

Jag hoppas varje dag på att jag vinner en från http://www.poker.se

 

Ha det!

 

/Toppace

 

 

Undrar varför d lottar ut just den boken på poker.se ifall den är så dålig som alla verkar tycka:s Vann den ganska nyligen så den borde väl komma på posten om ett tag.... men förväntningarna har liksom sjunkit lite granna nu :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen vill jag inte prata om boken, den gör mig bara på dåligt humör. Men alltså, när man läser på baksidan står det som följer:

 

"Här har ett ärrat pokerproffs samlat sina tips och tricks så att du kan välja den spelstil som passar just din styrka."

 

Sen när man läser i boken står det:

 

"Hej, jag heter Glenn och jag älskar att spela poker. Jag är också din enkla författare av den här boken och jag vill framföra ett viktigt klargörande. Jag är inte professionell pokerspelare och faktum är att jag inte ens är i närheten av att vara en pokerexpert."

 

Nej, nu vill jag inte prata mer om den här boken innan tilten kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...