Gå till innehåll

Tito skyldig? Barnflickans vittnesmål i TR


Supertequila

Recommended Posts

  • Svars 254
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur menar du då? Någon slump har ju inte jag tagit upp iaf.

Jag har ju konsekvent pratat om att ha samma straff för samma brott, medan ni vill ha obefintlig bestraffning för samma brott om det rådit "oaktsamhet" eller inget "uppsåt".

 

Nej. Du pratar om samma påföljd för samma resultat. Brott är per definition de som återfinns i lagen, till exempel i brottsbalken. Där kan samma resultat återfinnas i olika brott beroende på hur de har uppstått.

 

Tycker du alltså att det ska vara samma straff om du snubblar och råkar slå till en annan i bakhuvudet med följd att denna person blir blind på grund av riktigt mycket jävla otur som om du slår samma person upprepade gånger med knuten näve i bakhuvudet med samma resultat som följd?

 

Jag anser, och jag tror att de flesta håller med, att det är riktigt stor skillnad på att råka få sladd på bilen och köra på någon som att med flit sikta in sig och gasa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser, och jag tror att de flesta håller med, att det är riktigt stor skillnad på att råka få sladd på bilen och köra på någon som att med flit sikta in sig och gasa på.

 

Hur ska du kunna bevisa om någon har kört vårdslöst då???

Säger denne att det var den döde som kom över på fel sida av vägen istället för en själv så är det ju det som kommer att stå i polisrapporten.

 

Tycker du alltså att det ska vara samma straff om du snubblar och råkar slå till en annan i bakhuvudet med följd att denna person blir blind på grund av riktigt mycket jävla otur

 

Och det är ofta sådant händer???

Det händer så pass ofta så att vi måste skydda dessa personer som är så pass extremt "otursförföljda"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger för övrigt både i advokatens och åklagarns intresse att skipa orättvisa. När advokaten vet att hans klient är skyldig så kommer han/hon att arbeta för det.

Samma för åklagaren.

 

Hur är det relevant för någonting? Av naturliga skäl är det upp till domstolen att skipa rättvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska du kunna bevisa om någon har kört vårdslöst då???

Säger denne att det var den döde som kom över på fel sida av vägen istället för en själv så är det ju det som kommer att stå i polisrapporten.

 

Man brukar ju för det första kunna se var en krock har skett så det brukar ju inte vara några problem att reda ut vem som kört över på vilken sida. Sen är det ju inte så att en polisrapport (särskilt inte om någon har dött) endast består av den överlevande inblandades vittnesmål. Förstår faktiskt inte vare sig problematiken eller relevansen i detta.

 

 

Och det är ofta sådant händer???

Det händer så pass ofta så att vi måste skydda dessa personer som är så pass extremt "otursförföljda"?

 

Man vill gärna ha en lagstiftning som är så objektiv som möjligt samtidigt som den täcker in så många möjliga scenarion som möjligt. Jag anser att det bör finnas en möjlighet i lagen att göra skillnad på uppsåt och vårdslöshet. Det finns massor av fall som inte är så extrema som mitt ovan, exempelvis vådaskjutningar, där du i alla fall vill döma tio år eller livstid helt oberoende av handlingen som föregår resultatet.

 

Det ligger för övrigt både i advokatens och åklagarns intresse att skipa orättvisa. När advokaten vet att hans klient är skyldig så kommer han/hon att arbeta för det.

Samma för åklagaren.

 

Man skulle kunna argumentera för att det är rättvist att den tilltalade får en rimlig chans att försvara sig fast han framstår som väldigt skyldig. Delvis på grund av att vi i vårt samhälle har överlämnat åt domstolarna att avgöra vem som är skyldig eller inte.

 

Om åklagaren framhärdar i att åtala någon han på goda grunder tror är oskyldig så begår han ett lagbrott så där är du återigen ute och cyklar.

 

Ett tips kan vara också att läsa på lite om vad vårdslöshet egentligen innebär och kolla upp skillnaden mellan det och det eventuella (eller likgiltighets-) uppsåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste varje ord i artikeln, och jag måste säga att det där klassas som våldtäkt!

 

Och det du säger om att hon är född bakom en buske blablabla är bara patetiskt tycker jag, hon är 18 år aldrig haft en pojkvän, aldrig kysst en kille, aldrig haft sex, klart hon inte vet vad hon ska ta sig till i en sådan situation?

 

Sen måste jag säga att jag tycker hon "knäcker" tito´s advokat gång på gång, han försöker komma med bra frågor som hon svara utomordentligt bra på!

Sen märker man ju också vad advokater är ju för jävla svin när man ser frågorna han ställer!!

Tycker det är starkt gjort av henne att gå igenom detta (Y)

 

BTW är det någon som har en bild på barnflickan? Har aldrig sett någon sådan i media, vet inte ens vad hon heter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen märker man ju också vad advokater är ju för jävla svin när man ser frågorna han ställer!!

 

Tycker inte att advokatens frågor är så konstiga. Hans jobb är ju att ifrågasätta flickans berättelse till fördel till sin klient. Då måste han ju gå in på detaljer och be henne klargöra otydligheter, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte för mitt liv förstå hur folk kan tycka att han är skyldig till den graden att han behöver sitta i fängelse. Tjejer får fan växa upp o ta lite ansvar nångång. ÄR de myndiga kan man inte hålla på o hålla dem i handen. Denna situation ska alla myndiga människor kunna komma undan utan att få en kuk uppkörd i sig. Han utövade ju inget våld mot henne och ska man ha våldtagit en myndig person så är våld ett måste iaf om personen är vaken.

För i helvete, detta ä ju patetiskt. Justitiemord!

Och vad är det för generation av fjantar vi låtit växa upp senaste 2årtiondena. Det visar sig på vissa här på pf.nu och även på hon som blivit "våldtagen". Bah, väx upp, ta lite ansvar för fan!

 

Edit: Kände inte till någon 6åring innan jag skrev detta utan skrev bara vad jag tyckte om 18åringens försvarstal.

-jag hoppas att han åker dit för vad han nu gjorde mot 6åringen och att de bara tar 18åringens vittnesmål som verifikation av vad för människa han är.

Vad gjorde han med 6åringen btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte för mitt liv förstå hur folk kan tycka att han är skyldig till den graden att han behöver sitta i fängelse. Tjejer får fan växa upp o ta lite ansvar nångång. ÄR de myndiga kan man inte hålla på o hålla dem i handen. Denna situation ska alla myndiga människor kunna komma undan utan att få en kuk uppkörd i sig. Han utövade ju inget våld mot henne och ska man ha våldtagit en myndig person så är våld ett måste iaf om personen är vaken.

För i helvete, detta ä ju patetiskt. Justitiemord!

Och vad är det för generation av fjantar vi låtit växa upp senaste 2årtiondena. Det visar sig på vissa här på pf.nu och även på hon som blivit "våldtagen". Bah, väx upp, ta lite ansvar för fan!

Och sexåringen då, ska du försvara honom där med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sexåringen då, ska du försvara honom där med?

 

6-åringen visste jag inget om. Det enda jag egentligen läst om detta målet är när 18åringen svarar på frågor i rätten. Sen försvarar jag honom inte, det han gjorde med 18åringen var absolut inte helt ok heller då han played her like a fiddle. Men det jag ville ha sagt är att om man är myndig ska en sådan situation inte kunna sluta med att man får en kuk uppkörd i sig(parden my french). http://www.ansvar.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte för mitt liv förstå hur folk kan tycka att han är skyldig till den graden att han behöver sitta i fängelse. Tjejer får fan växa upp o ta lite ansvar nångång. ÄR de myndiga kan man inte hålla på o hålla dem i handen. Denna situation ska alla myndiga människor kunna komma undan utan att få en kuk uppkörd i sig. Han utövade ju inget våld mot henne och ska man ha våldtagit en myndig person så är våld ett måste iaf om personen är vaken.

För i helvete, detta ä ju patetiskt. Justitiemord!

Och vad är det för generation av fjantar vi låtit växa upp senaste 2årtiondena. Det visar sig på vissa här på pf.nu och även på hon som blivit "våldtagen". Bah, väx upp, ta lite ansvar för fan!

 

Jisses....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte för mitt liv förstå hur folk kan tycka att han är skyldig till den graden att han behöver sitta i fängelse. Tjejer får fan växa upp o ta lite ansvar nångång. ÄR de myndiga kan man inte hålla på o hålla dem i handen. Denna situation ska alla myndiga människor kunna komma undan utan att få en kuk uppkörd i sig. Han utövade ju inget våld mot henne och ska man ha våldtagit en myndig person så är våld ett måste iaf om personen är vaken.

För i helvete, detta ä ju patetiskt. Justitiemord!

Och vad är det för generation av fjantar vi låtit växa upp senaste 2årtiondena. Det visar sig på vissa här på pf.nu och även på hon som blivit "våldtagen". Bah, väx upp, ta lite ansvar för fan!

 

Edit: Kände inte till någon 6åring innan jag skrev detta utan skrev bara vad jag tyckte om 18åringens försvarstal.

-jag hoppas att han åker dit för vad han nu gjorde mot 6åringen och att de bara tar 18åringens vittnesmål som verifikation av vad för människa han är.

Vad gjorde han med 6åringen btw?

 

Om du har något ordentligt att komma med så får du gärna omformulera och utveckla ditt inlägg lite. Vad menar du med justitiemord? Enligt flickans historia så blev hon ju fasthållen, räcker inte det för att uppfylla våldsrekvisitet i BrB 6:1? En sådan diskussion skulle ju faktiskt kunna vara ganska intressant, särskilt om någon orkar komma dragandes med lite rättsfall som pekar åt ena eller andra hållet.

 

Lyckas du inte med det så förutsätter jag att du är lika korkad som du framstår i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar man av att köra bil, ja då är risken noll att orsaka en olycka.

 

Benämningarna "oavsiktligt" liksom "uppsåt" hittar man enbart på för att man vill att rättvisa inte ska skipas.

 

Jag hoppas för din egen del att du antingen var aspackad när du skrev dessa inlägg eller att du kör en humorbefriad levling.

För att alla ska slippa ett inlägg som sträcker sig över flera sidor tänker jag inte räkna upp olyckor som kan hända trots att man klarar av att köra bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maccs problem är att han utgår från att alla fungerar som honom själv, vilket såklart inte är fallet. Jag kan inte se någon annan förklaring till det han skrev iaf.

JAg tycker nite hans beteende var särskilt snyggt men det är fängelsedomen jag tycker är märklig. Att skicka någon dit för vad han gjorde mot 18åringen kan inte va rätt även om man tycker att det han gjorde va fult.

Hon måste oxå inse att alla inte funkar som hon och hon måste ta lite ansvar oxå för varför det gick som det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...