Rebonius Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Fråga Lillholdem om man kan leva på MTTs. Iofs är ju hans motto "Who needs another hobby when theres money to be made?" Men det är väl jävligt obv att det går att leva på? En 15h session en söndag har jag grymt mycket +$EV på. Citera
Thorn- Postad 11 September , 2008 Rapport Postad 11 September , 2008 Fråga Lillholdem om man kan leva på MTTs. Iofs är ju hans motto "Who needs another hobby when theres money to be made?" Men det är väl jävligt obv att det går att leva på? En 15h session en söndag har jag grymt mycket +$EV på. Ålandsriggen... Citera
MJ Postad 12 September , 2008 Rapport Postad 12 September , 2008 Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG. Men skillnaden är, om man backar $11k på fyra månader, dvs inte cashat en enda gång, då måste man ju vara rätt dålig? Snälla. Han skriver att han spelat på Stars, vilka har större startfält=högre varians. Och nej variansen i cg kan inte jämföras med MTT. Dessutom är det bara 89 turneringar och som nämnts har han cashat (men bara lite). Citera
LegalizeIt2 Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG. Är det här verkligen sant? Cashgames är ju som en turneringar där alla får betalt med en jämn utbetalningsstruktur baserat på antalet marker vid ett givet tillfälle. Tar man det hela vägen till extremfallet så "grindar" jag turneringar med 1 miljon spelare "winner-takes-it-all". Borde vara mer statistikt sannolikt med större varians på MTT, jämfört med CG, eller?! Citera
Gäst Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG. Men skillnaden är, om man backar $11k på fyra månader, dvs inte cashat en enda gång, då måste man ju vara rätt dålig? eftersom du uppenbarligen inte vet NÅGONTING om detta så kanske det är lika bra att vara tyst? Citera
Fnii! Grrp! Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Det är lika sällsynt som att ha en downswing på CG. Men skillnaden är, om man backar $11k på fyra månader, dvs inte cashat en enda gång, då måste man ju vara rätt dålig? -0.9 > -1.0 Och man måste verkligen inte vara dålig för att backa 60 inköp. Citera
psykologen Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 Är det här verkligen sant?Cashgames är ju som en turneringar där alla får betalt med en jämn utbetalningsstruktur baserat på antalet marker vid ett givet tillfälle. Tar man det hela vägen till extremfallet så "grindar" jag turneringar med 1 miljon spelare "winner-takes-it-all". Borde vara mer statistikt sannolikt med större varians på MTT, jämfört med CG, eller?! Självklart ökar variansen på grund av hävstång. Citera
Bluwajt Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 går såklart inte leva på mtt. Citera
Thorn- Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 går såklart inte leva på mtt. ge fan i min syrra! Citera
Bluwajt Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 ge fan i min syrra! sry men går inte leva på mtt. Citera
Mr.Lajban Postad 14 November , 2008 Rapport Postad 14 November , 2008 Om man har 3 000 kronor och ställer frågan om det går att leva på dem... Vill inte vara elak men då har man lite kvar att lära... Börja fundera på en pokerkarriär när du spelat ihop ett avsevärt mycket större belopp. Fortsätt spela för skojs skull. I all välmening Citera
grebgokz Postad 14 November , 2008 Rapport Postad 14 November , 2008 1000 Buyins för spelet och en sisådär 200k SEK på banken utöver det så du klarar dig de månader du inte plussar på spelet.... och hoppas att downswingen inte blir mer än 3 månader lång. Klart det går men jag tror det är lättare på cashgame eller SnG för det är LÄGRE varians än i turrar. Varians i CG < SnG < MTT Citera
grebgokz Postad 14 November , 2008 Rapport Postad 14 November , 2008 Om man har 3 000 kronor och ställer frågan om det går att leva på dem... Vill inte vara elak men då har man lite kvar att lära... Börja fundera på en pokerkarriär när du spelat ihop ett avsevärt mycket större belopp. Fortsätt spela för skojs skull. I all välmening +1 Jag har spelat ihop en rulle som är 10ggr den OP har och jag har inte ens funderat på att leva på pokern. Citera
Thorn- Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 1000 Buyins för spelet och en sisådär 200k SEK på banken utöver det så du klarar dig de månader du inte plussar på spelet.... och hoppas att downswingen inte blir mer än 3 månader lång. Klart det går men jag tror det är lättare på cashgame eller SnG för det är LÄGRE varians än i turrar. Varians i CG < SnG < MTT Shit vad fel du har, skulle säga att SNG har klart högst varians och är framförallt svårast att göra pengar på. MTT och CG är det knappt någon skillnad på. Citera
fhaugen Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Shit vad fel du har, skulle säga att SNG har klart högst varians och är framförallt svårast att göra pengar på. MTT och CG är det knappt någon skillnad på. Där menar du inte allvar va? Citera
jkkman Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 1000 Buyins för spelet och en sisådär 200k SEK på banken utöver det så du klarar dig de månader du inte plussar på spelet.... och hoppas att downswingen inte blir mer än 3 månader lång. Klart det går men jag tror det är lättare på cashgame eller SnG för det är LÄGRE varians än i turrar. Varians i CG < SnG < MTT SnG < CG < MTT skulle jag tro. Inte avvikelsen i antalet vunna buyin/session MEN avvikelsen bör räknas mot genomsnitt $/h eller cash/session eller dylikt. Citera
Recommended Posts