Gå till innehåll

AVG antivirus


Bumbiii

Recommended Posts

Hur bra är AVGs gratis antivirusprogram?

Är det någon av er som har erfarenhet av det?

 

Jag har en "poker-dator" som jag ENDAST spelar poker på, inget annat. Surfar gör jag på en annan dator.

Min router har inbyggd brandvägg samt att jag har windows egna brandvägg aktiverad. Brukar även köra Ad-aware ibland, så jag tycker ju risken för att jag ska få virus på den datorn är ganska obefintlig, så har väl inte känt att jag velat köpa något "riktigt" antivirusprogram.

 

Men AVG är ju som sagt gratis, men har det några nackdelar?

Ja menar t.ex. om det är massa banners och sånt skit man får stå ut med (de måste ju finansiera sitt program på något sätt).

Att det inte är lika "säkert" som t.ex. F-secure eller Norton kan jag stå ut med, som jag nämnde så är ju inte risken så stor eftersom den bara används till poker (och man får väl hoppas att poker-klienterna är virusfria) :)

 

Eller har ni något annat förslag på antivirusprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra är AVGs gratis antivirusprogram?

Är det någon av er som har erfarenhet av det?

 

Jag har en "poker-dator" som jag ENDAST spelar poker på, inget annat. Surfar gör jag på en annan dator.

Min router har inbyggd brandvägg samt att jag har windows egna brandvägg aktiverad. Brukar även köra Ad-aware ibland, så jag tycker ju risken för att jag ska få virus på den datorn är ganska obefintlig, så har väl inte känt att jag velat köpa något "riktigt" antivirusprogram.

 

Men AVG är ju som sagt gratis, men har det några nackdelar?

Ja menar t.ex. om det är massa banners och sånt skit man får stå ut med (de måste ju finansiera sitt program på något sätt).

Att det inte är lika "säkert" som t.ex. F-secure eller Norton kan jag stå ut med, som jag nämnde så är ju inte risken så stor eftersom den bara används till poker (och man får väl hoppas att poker-klienterna är virusfria) :)

 

Eller har ni något annat förslag på antivirusprogram?

 

 

Antivirus-programmen du nämner utmärker sig ju inte, så AVG är troligen minst lika bra. AVG har dock vuxit och blivit relativt tungt för datorn.

 

http://www.techsupportalert.com/pc/security-tools.html är ett utmärkt ställe med rescensioner av de bästa gratisprogrammen för säkerhet m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma upplägg som du en pokerdator jag endast spelar på... inge spel inge downloads etc. Den besöker i princip olika pkr klienter deras hemsidor och pf samt några kända webbsidor som får anses säkra (bank sidor och aftonbladet t.ex.)

Jag har AVG samt uppdaterat äkta windows och sitter bakom brandvägg.

 

Har en p4 3,2 och det funkar bra!

 

Om du inte installerar några program osv är ju typ adaware meningslöst...

 

Gör en fräsh reinstall med de poker program du ska ha och använd sedan datorn till det (dvs du får sluta kolla på porr och spela poker samtidgt (iaf om du gör det på samma dator...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...