Gå till innehåll

QQ trebettad ur poss NL2000 turn


Recommended Posts

Hand #7356752683 begins at 2008/09/07

Dealing down cards

Dealt to joon2 [Qh Qc]

joon2 posts the small blind of $10

iwouldntfold posts the big blind of $20

LetsR0llBaby raises to $70.

joon2 raises to $240.

iwouldntfold folds.

LetsR0llBaby calls $170.

Dealing Flop [Th 2c Ks]

joon2 bets $325.

LetsR0llBaby calls $325.

Dealing Turn [Kc]

joon2 checks.

LetsR0llBaby bets $655.

 

Vad gora vi? fi ar valdigt standard spelar 21/15/5 vi har spelat 10 minuter inget sarskilt har hant Om vi synar turn har vi circa 1200 kvar maste vi syna rivern om han staller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att shova här på turn mot en standardspelare utan skulle föredra att check-syna turn och kanske river. Kalla mig vek-tight men jag tror inte att random fi synar med sämre om du checkshovar turn.

En shove oop på blank river däremot skulle vara ett riktigt bra spel för att ragga herocalls imo.

 

Jag hade spelat check-syn turn och dega eller check-syn river, där jag föredrar checksyn båda gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka hander tror vi att fi bettar pa turn da? Bettar han inte bara hander som slar oss och hander som flotar floppen ex aj aq qj. Da ar det ju inte sa smart att donk shova rivern och fa air att lagga och battre hander att syna. Tror han checkar en 10 a for pottkontroll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att shova här på turn mot en standardspelare utan skulle föredra att check-syna turn och kanske river. Kalla mig vek-tight men jag tror inte att random fi synar med sämre om du checkshovar turn.

En shove oop på blank river däremot skulle vara ett riktigt bra spel för att ragga herocalls imo.

 

Jag hade spelat check-syn turn och dega eller check-syn river, där jag föredrar checksyn båda gatorna.

 

Jag tror att Fi kan syna med flera pocketpar eller en parad T. Jag är rätt dålig på att speca range men Fi kan nog mycket väl spela 55-99,9T,JT,AJ (och även mer trista händer för hero som TT, AA, AK,K10 osv). Håller med dig helt om att vi kan få ett herocall på river med push oop. Han kan nog syna rätt brett tror jag. Dock trist om A faller på river. Min halvrädda spelstil motiverar turnpush för mig, men det är dock kanske inte rätt spel om man vill maximera vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill nog skjuta turn också. Tror fi överlag har rätt många händer som bara vill till showdown i sin range här.

 

Kan inte tänka mig att man kan folda QQ någonstans mot en reg på 10/20 så checksynar vi turn måste vi väl checksyna de flesta rivers också. Jag är dock tveksam till om vi har tillräckligt mycket pengar bakom för att det ska vara bra att checksyna turn. Stoppar nog hellre in här som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som gor mig tveksam till att syna ner ar att. Spelet pa sistone har varit valdigt tight i 3 bettade potter folk synar i pricip inte 3 bets alls varken i eller ur poss antingen foldar eller 4 bettar. Pa turn tror jag inte fi bettar nanting for varde som jag slar utan bara trissar kakar och flotade stegdrag. Vettfan om stegdrags rangen ar tillrackligt for att syna ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast ett måste. Men det funkar med om man vill "MIX IT UP".

 

Ja. Låt oss omvandla vår hand med grymt mkt showdownvärde till en bluff och representera en endast marginellt bättre hand.

 

Och vad ska vi göra om Fi höjer flop här? Har han AA-KK, AK, lr JQs lr kanske JJ och han har sett på WPT att han måste höja för att veta var han står?

 

Man checkar inte här för att mix it up, utan för att man vill få mest värde ur QQ. Att Mix it up är då att ibland även checka AK, KK, AA och JJ här. Tanken är ju inte att vara lurig utan framför allt balansering av check med QQ lr säg AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men checksynar vi turn maste vi syna rivern ocksa baserat pa att vi antar att vi varan range leder mot hans nar vi checksynar turn. Ser dock inte att han skjuter en 3dje ggn allt for ofta som bluff. Men 1200 for att vinna 3600 ar nastan for bra for att folda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...