Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 1


texasviking

Recommended Posts

  • Svars 812
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synd att gamla warcraft-spelaren Christoffer inte vann :) Tyckte han spelade bäst de få händer vi fick se i alla fall. Men men, det är ju poker. Killen som vann var väl lite full av sig själv, men säkert duktig eftersom han vann. Ska bli skoj att se riktiga finalen om några veckor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt kul att man får veta några av spelarnas nick på nätet,så man får ett ansikte till namnen som spelar highstakes :)

Att crippoli var en pojkspoling på 20 visste inte jag iaf,railbirdat honom rätt mycket nu på senaste tiden.

Imponerad av han på nätet men inte live ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En har K7s i hjärter den andra har typ 53o. floppen är 6h6s3h och den med färgdrag bettar, den andra raisar och han går all in och han med 2 par synar. varför blir Ken så förstörd av det och säger att det är värdelöst spelat. visst så skulle nästan varje hand vara bättre än hans men faktum var ju att han läste den andra rätt och hade 49 % chans att vinna. Kan ju varit så var det bara var tur att den andra inte hade bättre men faktum kvarstår ju att han gjorde rätt beslut så jag tycker femman borde skaffa en kommentator som inte är så gnällig som klagar när de t o m gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En har K7s i hjärter den andra har typ 53o. floppen är 6h6s3h och den med färgdrag bettar, den andra raisar och han går all in och han med 2 par synar. varför blir Ken så förstörd av det och säger att det är värdelöst spelat. visst så skulle nästan varje hand vara bättre än hans men faktum var ju att han läste den andra rätt och hade 49 % chans att vinna. Kan ju varit så var det bara var tur att den andra inte hade bättre men faktum kvarstår ju att han gjorde rätt beslut så jag tycker femman borde skaffa en kommentator som inte är så gnällig som klagar när de t o m gör rätt.

 

Jag tycker han blir värre för varje avsnitt. Därför håller jag med dig om att han borde lugna sig lite. En annan grej som jag stör mig rätt mycket på är att han låter så jävla dryg med sin "jag har rätt du har fel"-attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Ken är ganska rolig och kunnig i de flesta fall. Men han verkar ha någon slags lag att han måste se ner på ungdomar som tjänat hundratusentals kronor på nätet. Jag menar när han sa att Christoffer inte skulle ha en chans headsup (kanske bara för Ken inte sett han förut?) var lite väl drygt. Han har aldrig spelat mot killen och verkade inte ha nån koll alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En har K7s i hjärter den andra har typ 53o. floppen är 6h6s3h och den med färgdrag bettar, den andra raisar och han går all in och han med 2 par synar. varför blir Ken så förstörd av det och säger att det är värdelöst spelat. visst så skulle nästan varje hand vara bättre än hans men faktum var ju att han läste den andra rätt och hade 49 % chans att vinna. Kan ju varit så var det bara var tur att den andra inte hade bättre men faktum kvarstår ju att han gjorde rätt beslut så jag tycker femman borde skaffa en kommentator som inte är så gnällig som klagar när de t o m gör rätt.

 

Nu kommer jag inte ihåg exakta stackar etc, men om vi ponerar att han gjorde en klockren read och satte motståndaren på färgdraget och två överkort (dvs ingen fold-equity), hade det inte varit bättre att syna på flop och ställa in på turn om inget hjärter föll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En har K7s i hjärter den andra har typ 53o. floppen är 6h6s3h och den med färgdrag bettar, den andra raisar och han går all in och han med 2 par synar. varför blir Ken så förstörd av det och säger att det är värdelöst spelat.

Kanske för att det var värdelöst spelat?

 

Kan ju varit så var det bara var tur att den andra inte hade bättre men faktum kvarstår ju att han gjorde rätt beslut

Det är verkligen inget faktum att han gjorde rätt beslut, det beror helt på vilket perspektiv man har för att utvärdera beslut. Om man tycker att någon gör rätt för att motståndaren hade en sämre hand så har man i stort sett samma grundläggande perspektiv som någon som tycker att en syn all-in preflopp med 72o för 100bb gör rätt för att han drar ut.

 

så jag tycker femman borde skaffa en kommentator som inte är så gnällig som klagar när de t o m gör rätt.

Vet inte om jag tycker att en kommentator borde gnälla alls, men när någon gör fel så ska han ju rimligen påpeka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också lite chockad över att Crippoli visade sig vara en 20-årig blond pudding. Hade liksom sett framför mig en halvalkoholiserad finne i 30-35-årsåldern från Eskilstuna typ. Vet inte varför men man lurar sig på nätet... :D

 

Nån som vet varför Crippoli inte intervjuades? Missade jag det? Han som vann var förresten rätt ball, tycker jag och Ken var jävligt kul och - som jag bedömer det iaf - så hade han vettiga synpunkter på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också lite chockad över att Crippoli visade sig vara en 20-årig blond pudding. Hade liksom sett framför mig en halvalkoholiserad finne i 30-35-årsåldern från Eskilstuna typ. Vet inte varför men man lurar sig på nätet... :D

 

Nån som vet varför Crippoli inte intervjuades? Missade jag det? Han som vann var förresten rätt ball, tycker jag och Ken var jävligt kul och - som jag bedömer det iaf - så hade han vettiga synpunkter på spelet.

 

 

Haha skenet kan bedra :). Crippoli blev intervjuad, men de visades bara inte, vilket han var glad för sa han :). Kanske inte kul o se sig själv på tv.

Att de inte visades berodde kanske på att han åkte som fyra. De brukar väl inte alltid visa alla? Eller misstar jag mig :)?

 

må så gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också lite chockad över att Crippoli visade sig vara en 20-årig blond pudding. Hade liksom sett framför mig en halvalkoholiserad finne i 30-35-årsåldern från Eskilstuna typ. Vet inte varför men man lurar sig på nätet... :D

 

Nån som vet varför Crippoli inte intervjuades? Missade jag det? Han som vann var förresten rätt ball, tycker jag och Ken var jävligt kul och - som jag bedömer det iaf - så hade han vettiga synpunkter på spelet.

 

 

Haha skenet kan bedra :). Crippoli blev intervjuad, men de visades bara inte, vilket han var glad för sa han :). Kanske inte kul o se sig själv på tv.

Att de inte visades berodde kanske på att han åkte som fyra. De brukar väl inte alltid visa alla? Eller misstar jag mig :)?

 

må så gott!

 

Tja, jag menar, med all respekt för alla andra vid bordet så tror jag att vi alla var mest nyfis på Crippoli. Nu fick jag intrycket att snubben kanske inte kunde prata lr nåt... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En har K7s i hjärter den andra har typ 53o. floppen är 6h6s3h och den med färgdrag bettar, den andra raisar och han går all in och han med 2 par synar. varför blir Ken så förstörd av det och säger att det är värdelöst spelat. visst så skulle nästan varje hand vara bättre än hans men faktum var ju att han läste den andra rätt och hade 49 % chans att vinna. Kan ju varit så var det bara var tur att den andra inte hade bättre men faktum kvarstår ju att han gjorde rätt beslut så jag tycker femman borde skaffa en kommentator som inte är så gnällig som klagar när de t o m gör rätt.

 

Nu kommer jag inte ihåg exakta stackar etc, men om vi ponerar att han gjorde en klockren read och satte motståndaren på färgdraget och två överkort (dvs ingen fold-equity), hade det inte varit bättre att syna på flop och ställa in på turn om inget hjärter föll?

 

Visst hade det det, men ifall han läste honom rätt så visste han nog inte att han hade färgdrag utan bara att han inte hade något par som var högre än hans eller att han hade trissen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det bara jag som garva åt Kens kommentar om att Crippoli borde byta skärm...?

 

Säkert inte. Var det bara jag som garvade när Erik påstod att han var den överlägset bästa spelaren vid bordet och att han var lite missnöjd med all otur han hade i början? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...