PSGottaDig Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Jag läser med viss förundran er diskussion om mörkar och chips-ställning. Vi visar ställningen med jämna mellanrum (6-10 gånger per program) på skyltar som ligger i 5-10 sekunder, på dessa skyltar står också vilka mörkar som gäller. Vidare visar vi "pot size" i varje pott och den med matematisk begåvning kan ju kolla där innan någon synat eller höjt och på så sätt få fram mörkerstorlekarna (t ex om pot size är 3000 så bör mörkarna vara 1000/2000). Detta är fakta i målet. Vad som är illavarslande är att flera av er inte lagt märke till detta, alternativt inte kunnat tillgodose er informationen tillräckligt ofta. Det är ju i så fall en brist hos oss. Vi har då varit otydliga eller inkonsekventa. Vi har i avsnitt 4, 5 och 6 lagt in "chipcount" oftare. Vi försöker välja potter inte bara efter hur mycket action det varit, utan eftersträvar i första hand ett flöde i programmet med variation av potter där Ken kan briljera med olika slags kunskap och lärdomar till tittarna. Vidare vill vi självklart undvika logiska kullerbyttor som att någon går från sista till första plats utan att vinna en pott. Som sagt, jag hoppas att vi bättrat oss till de kommande programmen. Skrik till om vi misslyckas med detta eller något annat. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaqk Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Kanske kunde bildrutan visa all info hela tiden. Allas stackar, blindsen, potten. Som värsta cockpiten Och då skulle inte kommentatorerna behöva lägga krut på att snacka om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Kanske kunde bildrutan visa all info hela tiden. Allas stackar, blindsen, potten. Som värsta cockpiten Och då skulle inte kommentatorerna behöva lägga krut på att snacka om det. Kul och kreativt förslag. Ledsen att behöva dissa det med två tråkiga svar: 1. Det skulle kosta fruktansvärt mycket i tid och pengar. Varje liten skyltmall är mycket dyr att producera. 2. Det skulle ta för mycket fokus från den filmade bilden. Det skulle mer likna en datorskärm och flera nyanser av live-pokern (tells, image, uppenbar nervositet osv) skulle därmed riskera att gå förlorade. Det vore synd eftersom vi vill visa att den stora majoritet som i dag lever med illusionen att poker är bäst på nätet har fel. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Kul och kreativt förslag. Ledsen att behöva dissa det med två tråkiga svar Tack för din pedagogiska förklaring, Pär! Men om du läser jaqks inlägg igen, anar du inte en gnutta ironi där? Jag tror inte att jaqk heller vill ha lika mycket information som i en cockpit i tv-rutan. Och jag tror att jaqk vill ha kvar kommentatorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Blinds osv är nästan helt ointressant vetande när man kollar på poker som underhållning.. det man då vill veta är korten och sen vill man se spelet och höra de schyssta kommentatorna slänga ut sig något... statestik som är ointressant i ett tv pogram som är typ 45minuter långt , hade det varit en direktsändning på 6timmar hade detta varit intressant men inte i ett kort program.. tycker poker är det bästa svenskatvprogram någonsin och jag tror att ju mer erfarenheter det inblandade får desto mer kommer programmet att växa med tiden.! sitter och väntar på att Cosmopol ska börja tillåta huvudbonad och solglasögon vid stora event, detta skapa en större profilering av deltagarna och tittarna hade lättare känt igen en kille som tidigare varit med i ett heat i finalen! //fraallan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Nu har jag suttit och skummat hela tråden. Jag har inte sett något program än (bortsett från ett par minuter i lördags då det var reklampaus i snooker-VM på Eurosport), men efter alla lovord här måste jag nog bänka mig och se ett helt program. Måste erkänna att mina förväntningar var riktigt låga. Jag tycker att både EPT på Eurosport och de där brittiska programmen som går på Viasat är riktigt usla, och jag befarade att det här skulle bli något liknande. Kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Jag vet, för jag har nämligen spelat med NALLE. Med Nalle eller mot Nalle...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Jag läser med viss förundran er diskussion om mörkar och chips-ställning. Vi visar ställningen med jämna mellanrum (6-10 gånger per program) på skyltar som ligger i 5-10 sekunder, på dessa skyltar står också vilka mörkar som gäller. Vidare visar vi "pot size" i varje pott och den med matematisk begåvning kan ju kolla där innan någon synat eller höjt och på så sätt få fram mörkerstorlekarna (t ex om pot size är 3000 så bör mörkarna vara 1000/2000). Detta är fakta i målet. Vad som är illavarslande är att flera av er inte lagt märke till detta, alternativt inte kunnat tillgodose er informationen tillräckligt ofta. Det är ju i så fall en brist hos oss. Vi har då varit otydliga eller inkonsekventa. Vi har i avsnitt 4, 5 och 6 lagt in "chipcount" oftare. Pär, det är ingen här som missat er chip count, däremot så tror jag att du missat något... Detta är sveriges största poker-community och de flesta som skriver inlägg här är "pokernördar". Pokernördar vill ha exakt information före varje pott. Vi har inte missat era "chip counts", det är bara det att vi vill ha MER. - MEN: bara för att det är fullt av pokernördar här på forumet betyder inte att pokernördarna är i majoritet bland programmets TV-tittare. Att lägga in för mycket information skulle motverka sitt syfte. Läs mitt tidigare inlägg igen. Istället för att det står att: Mr X har betat 5000 Det är Mr Ys tur skriv: Mr A har betat 1000 Mr B har betat 2000 Mr X har betat 5000 Det är Mr Ys tur Då har vi fått den grundläggande infon om mörkarna. Låt sedan kommentatorerna berätta om någon dubblat upp sedan sist, eller om någon halverat sin stack, så har vi fått den grundläggande infon om chip count. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hose Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Det är väl inte kritisk information att veta exakt hur stora blindarna är i varje hand och det är förståeligt att det är nästintill omöjligt att visa chipcount inför varje hand, _men_ det jag tror att de flesta här vill veta är om blindarna eller en bet utgör en betydande procent av den stack som spelaren har kvar eftersom det är viktig information i turneringsspel. Om en spelare synar 2000 med 12000 i stacken säger t ex en helt annan sak än om han synar med 52000 i stacken. Men så länge kommentatorerna uppdaterar tittarna på ett ungefär om någon är shortstacked eller chipleader när händerna spelas så fungerar det väl okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Pär, det är ingen här som missat er chip count, däremot så tror jag att du missat något... Detta är sveriges största poker-community och de flesta som skriver inlägg här är "pokernördar". Pokernördar vill ha exakt information före varje pott. Vi har inte missat era "chip counts", det är bara det att vi vill ha MER. - MEN: bara för att det är fullt av pokernördar här på forumet betyder inte att pokernördarna är i majoritet bland programmets TV-tittare. Att lägga in för mycket information skulle motverka sitt syfte. Läs mitt tidigare inlägg igen. Istället för att det står att: Mr X har betat 5000 Det är Mr Ys tur skriv: Mr A har betat 1000 Mr B har betat 2000 Mr X har betat 5000 Det är Mr Ys tur Då har vi fått den grundläggande infon om mörkarna. Låt sedan kommentatorerna berätta om någon dubblat upp sedan sist, eller om någon halverat sin stack, så har vi fått den grundläggande infon om chip count. Jo, jag förstår att ni är nördar. Och ni är kärntruppen av tittare. Mitt mål är att ni ska vara stolta över och sprida positivt buzz kring programmet. Jag läser med stor behållning vad ni tycker och tänker. Jag begriper att ni vill ha så mycket info som möjligt. Point taken. Min uppgift är att balansera mellan den nördighet som ni efterfrågar och det underhållningsvärde som den breda massan kräver. Jag lutar alltid åt ert håll, men det finns gränser. Så länge vi behåller nörd-creden från er är jag nöjd. Lova att ni skriker högt om vi någon gång trillar i celeb-poker-fällan. Jag överväger för tillfället hur vi kan ge er ännu mer information. Det delikata är att jag vill genomföra en förbättring för er utan att skrämma Svensson-tittaren, som trots allt räknas lika mycket i tittarsiffrorna. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Stackstorlekar är tantsnusk för oss pokerspelare Allvarligt talat, du får mycket respekt från mig om du får igenom stackstorlekar i grafiken (eller att det framgår på annat sätt, till exempel att Ken berättar hur stora stackar folk har då och då mellan sina kommentarer om hur bra han själv är ). PS. Fetbojkott om ni faller i celeb-poker fällan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Jag lutar alltid åt ert håll, men det finns gränser. Vilket var just det jag skrev: "Att lägga in för mycket information skulle motverka sitt syfte." Så länge vi behåller nörd-creden från er är jag nöjd. Lova att ni skriker högt om vi någon gång trillar i celeb-poker-fällan. Vi kommer skrika som stuckna grisar... Jag överväger för tillfället hur vi kan ge er ännu mer information. Det delikata är att jag vill genomföra en förbättring för er utan att skrämma Svensson-tittaren, som trots allt räknas lika mycket i tittarsiffrorna. Det räcker med muntlig info från kommentatorerna, en mening före varje pott. Jag har personligen inte svårt att följa med mörkarna, om det står att att potten är 6000 och man ser att en spelare har 2 marker framför sig och nästa spelare har 4 marker framför sig så behöver man inte vara sherlock för att räkna ut att mörkarna är 2000-4000. Sedan räcker det normalt att ta en titt på spelarna markerstaplar för att räkna ut vem som är chipleader och vem som håller på att antas bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Så länge vi behåller nörd-creden från er är jag nöjd. Lova att ni skriker högt om vi någon gång trillar i celeb-poker-fällan. Så dåliga kan man inte bli, inte ens om man försöker... VD för en stor pokersajt ringde mig från sitt hotellrum, han råkade vara i stan, gapskrattande "Ola, please tell me this is a joke" när han råkat zappa in Celeb-poker på TV... och då förstod han inte ens språket... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torna Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Sen har vi ju fallet med två ruterkungar också Japp Bild På K och K Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 19 April , 2005 Rapport Share Postad 19 April , 2005 Vadå vem har sagt att de bara använder en kortlek? är det inte fyra kortlekar i blackjack? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Bild På K och K Heh. Varför skriva POT SIZE på engelska förresten? Går det inte lika bra med POTT? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Sen har vi ju fallet med två ruterkungar också Japp Bild På K och K En riktigt pinsam miss. Vi hade ett sekretariat på fem gubbar som hade koll på allas kort och alla satsningar i alla potter. Vidare hade vi spelat in alla kort-spycams på band. Minst sju personer har sedan sett avsnittet innan vi skickade i väg det till London därifrån det sänds. Ändå, lyckades detta fel smyga sig in i grafiken. Pinsamt räcker inte. Jag skäms som en hund. Självklart är det inte två ruterkungar i leken. Nu kommer jag personligen att kolla igenom all grafik två gånger. Hoppas att ni kan förlåta oss. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kydyl Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 haha, och folk snackar om att nätpoker är riggat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SalvaTore Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Sen har vi ju fallet med två ruterkungar också Japp Bild På K och K En riktigt pinsam miss. Vi hade ett sekretariat på fem gubbar som hade koll på allas kort och alla satsningar i alla potter. Vidare hade vi spelat in alla kort-spycams på band. Minst sju personer har sedan sett avsnittet innan vi skickade i väg det till London därifrån det sänds. Ändå, lyckades detta fel smyga sig in i grafiken. Pinsamt räcker inte. Jag skäms som en hund. Självklart är det inte två ruterkungar i leken. Nu kommer jag personligen att kolla igenom all grafik två gånger. Hoppas att ni kan förlåta oss. /Pär Carlsson En gång är ingen gång, sånt här kan hända den sämsta. Kanonprogram i övrigt, ser redan fram emot nästa avsnitt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Svensson-tittaren, som trots allt räknas lika mycket i tittarsiffrorna. tsss! Vi är alla pokermiljonärer och därmed oändligt mer köpstarka än svenssons Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torna Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Sen har vi ju fallet med två ruterkungar också Japp Bild På K och K En riktigt pinsam miss. Vi hade ett sekretariat på fem gubbar som hade koll på allas kort och alla satsningar i alla potter. Vidare hade vi spelat in alla kort-spycams på band. Minst sju personer har sedan sett avsnittet innan vi skickade i väg det till London därifrån det sänds. Ändå, lyckades detta fel smyga sig in i grafiken. Pinsamt räcker inte. Jag skäms som en hund. Självklart är det inte två ruterkungar i leken. Nu kommer jag personligen att kolla igenom all grafik två gånger. Hoppas att ni kan förlåta oss. /Pär Carlsson Äh, det var mest lite lustigt Tycker det var konstigt att inte Ken märkte nåt. Var det inte här han sa typ " Och alla tre har en kung!" när det dök upp en kung på bordet. Och fortsatte kommentera att nu när alla har kungen så checkar alla. Jag tror det var i den handen han sa det och isf är det lite lustigt att inte han heller såg det. Jaja, riktgigt bra program i övrigt. Snygg produktion och intressanta och givande kommentarer av Ken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Tycker det var konstigt att inte Ken märkte nåt. Var det inte här han sa typ " Och alla tre har en kung!" när det dök upp en kung på bordet. Och fortsatte kommentera att nu när alla har kungen så checkar alla. Jag tror det var i den handen han sa det och isf är det lite lustigt att inte han heller såg det. Jag tror inte att Ken ser samma bild som vi TV-tittare ser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 20 April , 2005 Rapport Share Postad 20 April , 2005 Svensson-tittaren, som trots allt räknas lika mycket i tittarsiffrorna. tsss! Vi är alla pokermiljonärer och därmed oändligt mer köpstarka än svenssons Sant. Men MMS som mäter tittningen redovisar inte hur mycket pengar tittaren har eller tjänar, bara ålder kön och bostad. Därmed blir ni i statistisken lika mycket värda. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaqk Postad 21 April , 2005 Rapport Share Postad 21 April , 2005 Jag överväger för tillfället hur vi kan ge er ännu mer information. Det delikata är att jag vill genomföra en förbättring för er utan att skrämma Svensson-tittaren, som trots allt räknas lika mycket i tittarsiffrorna. Jag respekterar målsättningen helt och fullt. Men underskatta inte Svensson heller. Tänk på andra sportsändningar, som en femmil i skidor t.ex, det fullkomligt rasslar av siffror i bilden - samtidigt som nån nedsnorad typ rycker i sista backen och tittarna krampar av spänning. Det funkar kanon. Det skulle inte funka lika bra om man inte visste att det var frågan om en sekundstrid. Siffrorna skapar spänningen. Jag menade faktiskt det där med cockpit halvt på allvar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 23 April , 2005 Rapport Share Postad 23 April , 2005 "Det kan han fetglömma" (om Niklas Petterssons proffsplaner). Ken är Ken fullt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts