PSGottaDig Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Gött... Nu måste ni väl kunna få programchefen att gå med på en fortsättning med utökad programtid? Det förbättrar onekligen förhandlingsläget. Vi har mycket bra siffror och överväldigande positiv respons från tittarna i ryggen. Nu är det inte riktigt så enkelt att få längre och bättre sändningstid, men vi ska kämpa för vår sak. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Poker, Kanal 5: 180.000 (nytt tittarrekord) Pokermiljonen, TV4: 25.000 (nytt bottenrekord) Tycker det här är klart talande för vad det är folk vill se - BRA poker, i ett sammanhang där spelet BETYDER något, inte The Muppet Show goes poker. Jag har funderat förut vad som får TV att göra dessa "mix"-program med proffs/amatörer/kändisar, eller ÄNNU värre - BARA kändisar - där spelet är uselt, och där utgången inte betyder nåt. Alltså, allvarligt, varför skulle poker skilja sig från t.e.x snooker eller dart eller fotboll för den delen? Vem skulle kolla när typ Arne Wiese och Sven Tumba lirade snooker och drack öl? "Öh, såg du, jag slog i två på en gång - katjing!" Utan att ha några siffror att presentera kan man ju tänka sig att det ser likadant ut om man jämför WPT och Celebrity Poker Showdown . Jag tror kunnande - även för gemene man, och den oinvige - i de här sammanhangen ALLTID är vad folk lockas av, inte nån j-a korpfotboll vid kortborden. Rätta mig gärna om jag har fel. GRATTIS till de bra tittarsiffrorna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raol Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Vem skulle kolla när typ Arne Wiese och Sven Tumba lirade snooker och drack öl? "Öh, såg du, jag slog i två på en gång - katjing!" Hahaha... klockrent!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 psatiw, där slog du allt huvudet på spiken. Jag skrev ett brev till tittarombudsmannen på TV4 och påpekade bland annat det, fler borde göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sjoholm77 Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Grattis till tittarsiffrorna, ni förtjänar dem verkligen. Senaste avsnittet var helt lysande. Visar ju verkligen hur bra programmet kunde bli om det var längre och man kunde visa fler händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Måste säga att det är det näst bästa svenska programmet jag sett, detta förutom paradise hotel O min mor o far som är runt 50 o knappt vet om färg är högre än stege missar sällan ett program och tycker det är riktigt kul att se på. Hoppas på en andra säsong! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr.asdf Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 jag måste bara också säga att avsnittet som var i lördags(förrgår) var jävligt klockrent bra men jag har tyckt alla poker avsnitt har varit jävligt bra å fyfan vad jag garvade när erik sa "välj ett, fel hihi" ; å att tv4 pokermiljonen har nått botten kan man ju lätt förstå, kommentatorn sa ju fel massa gånger .. så irriterande "en Q elr en J kan rädda honom nu" my ass... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Poker, Kanal 5: 180.000 (nytt tittarrekord) Pokermiljonen, TV4: 25.000 (nytt bottenrekord) Tycker det här är klart talande för vad det är folk vill se - BRA poker, i ett sammanhang där spelet BETYDER något, inte The Muppet Show goes poker. Jag har funderat förut vad som får TV att göra dessa "mix"-program med proffs/amatörer/kändisar, eller ÄNNU värre - BARA kändisar - där spelet är uselt, och där utgången inte betyder nåt. Alltså, allvarligt, varför skulle poker skilja sig från t.e.x snooker eller dart eller fotboll för den delen? Vem skulle kolla när typ Arne Wiese och Sven Tumba lirade snooker och drack öl? "Öh, såg du, jag slog i två på en gång - katjing!" Utan att ha några siffror att presentera kan man ju tänka sig att det ser likadant ut om man jämför WPT och Celebrity Poker Showdown . Jag tror kunnande - även för gemene man, och den oinvige - i de här sammanhangen ALLTID är vad folk lockas av, inte nån j-a korpfotboll vid kortborden. Rätta mig gärna om jag har fel. GRATTIS till de bra tittarsiffrorna! Tack för allt beröm och stöd. För att förklara varför TV-kanaler väljer kändisupplägg framför proffstävlingar krävs att man ser det hela i ett större perspektiv. Fotboll, hockey och andra stora sporter är redan etablerade i hela landet och i alla åldrar - därför får dessa evenemang automatiskt många tittare oavsett tv-koncept. Med nya tv-sporter krävs det däremot något mer än att bara visa och redovisa sporten rakt och upp och ned. Man kan välja två vägar. Den ena är att låta kändisar vara intygare av att sporten är kul och intressant. Den andra vägen är att försöka göra snygg och avancerad tv genom att vara extrem åt andra hållet. Grafik, snygga bildlösningar, en läcker paketering med till exempel pulsmätare och inititerade expertkommentatorer kan skapa en så kallad snackis. Flera tv-sporter har trots att de är smala lyckats slå igenom på slutet. Cykel, snooker och curling på Eurosport, amatörboxning på SVT och poker på Kanal 5 har alla flera saker gemensamt: - En expert som pratar initerat med ett rikt ordförråd och som hamnar i någon slags orgasmisk extas när något viktigt inträffar (cykel-Vacchi, boxnings-Roberto, snooker-Hartman, curling-Ahlgren/Hasselborg och Poker-Lennaaárd) - Noggrann och genomtänkt grafik som redovisar spelets detaljer. - Närhet till sporten och dess utövare. Till exempel mikrofoner på spelarna i curling, snooker och poker. - Ett fåtal stora fixstjärnor bland utövarna. Tittarna lär sig snabbt vilka som är bra och skaffar sig sina personliga favoriter. (Gäller kanske inte poker fullt ut ännu) Tanken med kändisar är ändå inte helt fel om man bara ska locka nya tittare och inte bryr sig om de som redan älskar sporten. Tanken alltså. Inte resultatet. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Tror du har rätt där. Känns som att Ken gör halva programmet, han är "osvensk" på nåt sätt. hade nog varit svårt o hitta en bättre svensk som kommentator! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Edit: Problemet löst. Ser fram mot nästa säsong av detta eminenta Pokerprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
babyface10 Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 jag har de 4 första avsnitten på datorn dom finns att ladda, men de senaste har nån visst att lagt upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Fy-fy för piratsnack i forumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
F.Gump Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Tack för ett bra program ! Det är dock en sak som blir lite irriterande i längden och det är smattret av chips som uppstår när spelarna leker med sina chips. Det skulle kanske inte vara så dumt att dela ut radband till spelarna när det är tv-inspelning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Tack för ett bra program !Det är dock en sak som blir lite irriterande i längden och det är smattret av chips som uppstår när spelarna leker med sina chips. Det skulle kanske inte vara så dumt att dela ut radband till spelarna när det är tv-inspelning... Och hur tror du att vi mådde i sändningsbussen efter 16 timmars inspelning en dag varav drygt häften bestod av oavbrutet rifflande från Martin Cedercrantz? Vi var som hypnotiserade av ljudet. Vår ljudtekniker hade allvarliga funderingar på att spela in ljudet och sen spela upp det inverterat (baklänges) för oss i bussen. En annan idé var att ge Cedercrantz skumgummimarker att leka med. Radband var ingen dum idé heller, tack för tipset. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tympanon Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Att Pokermiljonen bara har 25.000 tittare beror väl delvis på att det har usla sändningstider samt sänds i tv4+, som inte är en så jätteetablerad kanal? Jag menar, man brukar ju knappt kolla den när man zappar på tvn. Självklart är det inte huvudanledningen, programmet är ju dåligt på alla sätt. edit: det sänds visst i 4an med, men på sämre tider än 5ans poker... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SalvaTore Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 En annan idé var att ge Cedercrantz skumgummimarker att leka med. Radband var ingen dum idé heller, tack för tipset. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zagwer Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Vad är radband förnågot? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Vad är radband förnågot? Ett band med träkulor på, om jag minns rätt så används det för att räkna böner i bland annat katolska kyrkan. Alltså, säg att det är 40 kulor på radbandet och du har fått i botgöring att säga 80 "Ave Maria", då mumlar du ett AM för varje kula du räknar bort. Tror buddhister använder något liknande också. http://sv.wikipedia.org/wiki/Radband http://en.wikipedia.org/wiki/Rosary#Rosary_beads Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Älskade kommentaren som Ken gav nu senast: "Bollen är rund". Ganska klockrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tympanon Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Ingen poker på femman ikväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Willy_Wonka Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 Ingen poker på femman ikväll? jo, den är kl 0:55 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
halob Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 jag vet vem som vinner tralla lalla la. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 23:55 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tympanon Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 23:55 Tack. Ska bli kul o se upplösningen av finalen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 21 Maj , 2005 Rapport Share Postad 21 Maj , 2005 sicken hand han går o vinner med! hade varit mer roligare om han hade träffat kungen eller eller A . men men .. .=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts