Gå till innehåll

Nytt i moderatorfabriken


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Välkommen till båda gubbarna! PianoPer betraktar jag som en av mina bästa vänner så kaxar ni med mig kaxar ni fr.o.m nu med en moderator. Alltså inte som det var tidigare; när ni kaxade med mig så hade ni hela moderatorskollegiet på er sida.

 

Lite tiltande med TF dock... Hur fan ska jag kunna cyber-håna honom utan perm-ban? Btw, allting till och med nu är väl preskriberat för de båda herrarna? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på jobbet och ska strax iväg på ett par möten så det får bli en kort post nu, längre presentationspostkommer senare.

 

Tackar för förtroendet och säger hej till de gamla rävarna och speciellt till den gode PianoPer!

 

Oavsett vad som har varit med och runt Klyka så tycker jag att det är trist att du slutar.

 

Och Jennez, jag blir besviken på allvar om du skulle tona ner dig för att det råkar stå moderator under mitt nick ;-)

 

Fan, måste springa. Möte kl 1000. Laters...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack de som avgår för tjänstgöringsperioden,

 

...klyka....:cry:

 

Oavsett vad som har varit med och runt Klyka så tycker jag att det är trist att du slutar.

 

Speciellt WP till min vän klyka ;-)

 

Tack. :)

 

Men du slutar väl inte att skriva får man hoppas?

Även de jobbigaste skall banne mig ge dig friare händer nu.

 

Nej, jag börjar nog skriva i större utsträckning, samt förhoppningsvis friare än förr. Visserligen har jag sällan hållit tillbaka mina åsikter, och tycker inte heller att jag bort göra det, men nu kan iaf ingen klaga på att jag säger vad jag tycker..

 

Du får se upp för TotalFarsa kanske.:mrgreen:

 

Mjo, jag kan säkert få lite duster med kvarvarande och nya moddar. Gillar iofs både PianoPer och TotalFarsa skarpt, men ett par infractions kanske det blir för min frispråkighet. Mtp att jag redan samlat på mig två infractions under tiden jag var mod (varav en rättvis), så lär det bli fler nu när jag inte är mod.

 

Det är självklart inget självändamål, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jezaja, Klyka och lfx slutar som moderatorer på grund av tidsbrist pga skola, arbete och andra åtaganden.

 

Jag fattar detta beslut av hänsyn till tre olika parter:

 

1) Mig själv. Det blir för mycket fokus på fel saker och forumet blir för mig ett negativt inslag i min vardag.

2) Forumet. Min moderering stryker inte folk medhårs, och det blir ofta diskussioner om just min moderering. Det är därför bäst för både medlemmarna och forumet som sådant om jag avgår.

3) Pokerförbundet. Att min moderering skapar upprörda känslor kan skada mig i min roll som förbundsrepresentant.

 

Vilket av dessa är egentligen korrekt... Låter som ni är väldigt oense om orsaken till att du slutar som mod...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tiden att Klyka slutar. Jättebra. På tiden att TotalFarsa börjar. Jättebra. Som att byta 72o mot AA.
Vad är det för fel på 72o?

Med 72o kan du "suga ut" och tilta någon rejält ... det kan du inte med AA i samma utsträckning.

Med 72o kan du få stege från A (ett) till J (11) ... med AA kan du bara få stege A2345!

Med 72o kan du få fyrtal i 7'or eller 2'or! ... med AA kan du bara få med AAAA! (du kan förvisso få fyrtal i allt (på bordet) med A som kicker.)

 

Underskatta inte 72o! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket av dessa är egentligen korrekt... Låter som ni är väldigt oense om orsaken till att du slutar som mod...?

 

Ola vill nog slippa diskussion. Jag gör ingen hemlighet av att jag haft mina duster med en del andra moderatorer om hur modereringen ska skötas, samt om tolkningen av vissa av våra regler (förbud mot främlingsfientliga inlägg ldo). Även om jag tycker att jag har rätt (ldo) så inser jag att det inte går att ha åsikter om moderering som går alltför mkt i stäv mot andra moderatorers och användarnas åsikter. Då är det jag som står för friktionen, oavsett hur fel jag tycker de andra har.

 

Så denna faktor är en del av anledning (2) som jag listar i inlägget du citerar. Dvs en del av en av flera anledningar.

 

Antar att Ola låste den tråden just för att slippa diskussion. Tycker det är fel väg att gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket av dessa är egentligen korrekt... Låter som ni är väldigt oense om orsaken till att du slutar som mod...?

 

Det är väl ingen jättemotsättning mellan skälen? Klyka tillägger att han har tänkt på forumets bästa också och det är ingenting som Ola förnekar.

 

Huvudsaken är att han slutar.

 

Vad är det för fel på 72o?

Med 72o kan du "suga ut" och tilta någon rejält ... det kan du inte med AA i samma utsträckning.

Med 72o kan du få stege från A (ett) till J (11) ... med AA kan du bara få stege A2345!

Med 72o kan du få fyrtal i 7'or eller 2'or! ... med AA kan du bara få med AAAA! (du kan förvisso få fyrtal i allt (på bordet) med A som kicker.)

 

Underskatta inte 72o! :roll:

 

Tru dat. Tiltningen talar både till 72o:s och Klykas fördel, men hur mycket fördel är det egentligen? Sedan håller jag absolut med om att man inte ska underskatta långstegen (234567), som jag personligen tycker är den allra finaste stegen, men där ser jag inte riktigt kopplingen till Klyka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tru dat. Tiltningen talar både till 72o:s och Klykas fördel, men hur mycket fördel är det egentligen?

 

Tilteffekten funkade uppenbarligen på dig. Fördelen med det är att jag myser om kvällarna när jag tänker på att jag försämrat din tillvaro en smula utan minsta arbetsinsats.

 

Att försämra någons tillvaro är inget självändamål i sig. Bara din (då du är en av dem som utan någon synbar anledning bestämt dig för att all moderering är dålig, bara moderatorn bakom heter Klyka. Avstängningar såväl som trådflyttar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilteffekten funkade uppenbarligen på dig. Fördelen med det är att jag myser om kvällarna när jag tänker på att jag försämrat din tillvaro en smula utan minsta arbetsinsats.

 

Hade tänkt skriva något riktigt elakt här, men jag avstår. Uppriktigt sagt tycker jag synd om dig och vill inte göra något för att göra ditt liv sämre än vad det redan är, eller få dig att må sämre än vad du redan gör.

 

Tvärtom vill jag uppmuntra dig och berätta att efter regn kommer solsken. En vacker kanske livet kommer att behandla dig väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kör vi någon slags presentation av mig då, muppen som döljer sig bakom Jennez favoritnick och är ett av de nya tillskotten i mod-gruppen.

 

F.d smålänning som på omvägar hamnade i Gbg efter 15 månaders tjänstgöring i flottan. Har avverkat 12 terminers studiemedel och har i runda slängar 180 poäng att visa upp för dom (vilket jag kan tacka alla mina år i studentföreningar för). You do the math. Hursomhelst hamnade jag till slut i Halland med min sambo efter avslutad utbildning och har arbetat med olika funktioner inom de sociala omsorgerna sedan dess. Senaste given är ett gig som arbetskonsulent inom handikappomsorgen. Sjukt roligt de dagar man har flyt samtidigt som det är rent magsårsframkallande de dagar saker och ting inte går ens väg. Men det positiva överväger det negativa.

 

Sambo, två barn, villa, volvo, golfbag. Kort och gott en medelsvenne. Om jag trodde att jag hade tid med en hund så hade en golden retriever legat vid mina fötter i detta nu.

 

Förutom barnen är det resor som står högt upp på dagordningen. Det har inte blivit så många de sista åren men så fort barnen blir lite äldre ska vi ut och röra på oss, vandra i alperna osv. Fyfan för solskensresor och ligga och steka på en strand.

 

Hursomhelst, jag har hängt här på pf sedan senhösten -04 om jag inte minns fel. Som så många andra hakade jag på trenden men hade inte orken/lusten/drivet att fördjupa mig så hårt att jag blev vinnande på högre nivåer utan jag har hela tiden hållt mig på en skön hobbynivå. Nuförtiden blir det endast ett fåtal timmar per månad men intresset för poker, i stort, är stadigt växande. Hur kan en sådan här depraverad värld inte fascinera en? :-P

 

Som moderator kommer ni upptäcka att jag tar det lugnt och stillsamt till en början. Som de säger i Nilecity "Det gäller att bygga från gruuuunden, serru!". Och det är så jag ser på saken. Jag ser ingen prestige i att börja leta fel överallt och dela ut infractions till höger och vänster ;-) Den bästa moderatorn är ju den som verkar i det fördolda, som inte syns, som du inte lägger märke till förräns han spoonar dig kl 03 om natten.

 

Det här ska bli en intressant resa och jag hoppas att ni ska kunna stå ut med mig så länge det varar.

 

Laters...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...