Gå till innehåll

Tips för att spela flera bord samtidigt?


Madbomber

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag sitter vanligtvis på 4-5 bord samtidigt på expekt. Jag använder mig av primas "miniview" och jag måste säga att det är hur bra som helst när man vant sig vid det. Inga överlappningar eller något sånt. Det är inga som helst problem att hinna med alla bord.

 

Minweiv... Hmm.. Något jag missat... Måste jag leta upp och testa..:-)

 

Skärmstorlek??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med johan.

 

Du menar att man maximerar sin vinst om man är hyffsat duktig genom att spela fler bord på en nivå man känner sej säker på.

 

Men borde det inte vara så att man tappar lite bets då å då för man inte har lika bra koll på motståndarna när man spelar fler bord?

 

Jo, antagligen. Men om man ligger på 3 bb/h/bord om man kör ett bord, och ligger på 2,5 bb/h/bord om man kör två, så maximerar man sin vinst, för att man nu vinner 5 bb/h totalt.

 

Tror att det var så Johan menade.

 

//Hickmott

 

Då är ja med. de va så jag oxå menade även om ja kanske inte skrev det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade mkt NL SnG på party innan då jag förlorade stort på de stora Ringgamesen(snacka om fisk:). Efter ett tags SnG när det gick bra började ja köra 2 bord samtidigt, gick hyffsat bra även då, $/h ökade lite. Upplevde att det gick bättre då jag inte hann tänka sönder händerna(vilket nog är ett misstag som nybörjare som jag gör när vi får allt för mycket tid). För mycket tid gör nog att motståndarens händer överskattas av oss nybörjare.

 

Efter ett tag började det dock droppa i allt snabbare takt även på SnG. Började fundera på vad som ändrats. Den stora skillnaden var att jag inte spelade poker. När jag började multitabla krävdes min fulla uppmärksamhet för att över huvud taget hinna se vilka kort jag fick och analysera bordet. Men efter ett tag började detta bli lättare och jag började slappna av lite, och tänkte mindre poker och mer annat.

 

Jag tror att när man är nybörjare som jag är det nog viktigt att fokusera när man spelar. Jag saknar erfarenhet och har inte poker i kroppen. För att ta ett riktigt beslut måste jag tänka mig fram till det, medans jag kan tänka mig att erfarenhet ger en viss känsla och snabbar upp tiden det tar att fatta rätt beslut.

 

Jag slutade spela MT SnG och gick över till att bonus-hora upp min BR lite. Helt plötsligt började det gå even på low-limit ringgames, enbart genom att fokusera mig när jag spelar; jag började spela poker.

 

Med andra ord: När du spelar poker, spela poker.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Visserligen gammal tråd, men så här gör jag:

 

4 bord samtidigt på expekt med "normal view". 19"-skärm, och lägger borden överlappande, men med bettingrutorna fria från varandra. Stäng av "gruppera liknande fönster" i windows och välj fönster på aktivitetslisten. Sen kollar jag på tv och fikar samtidigt :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...