Gå till innehåll

Tips för att spela flera bord samtidigt?


Madbomber

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Utan att behöva gå in och lusläsa varje sites tråd kan någon berätta vilka siter som det funkar att spela med multipla bord? Kanske är frågan vilka som inte har den funktionen bättre.

 

Pacific är den enda site jag känner till som inte tillåter multipla bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar oftast spela två bord, ibland tre och lite mer sällan ett eller fyra bord. Att spela två, tre bord brukar hjälpa mig att hålla mig till att "bara" spela kvalitetskort eftersom man inte hinner spela hur många händer samtidigt. Spelar man på ett bord kanske K8s blir en monsterhand UTG när man inte haft kort på ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Har nu spelat Hold Em en period och fått för mig att jag ska spela 2-3 bord samtidigt minst för att kunna tjäna bra med pengar. Har också fått den uppfattningen när man läser olika artiklar (här och på andra ställen) om spelare som lever på att spela poker on-line att de spelar flera bord för att maximera sin vinst.

 

Samtidigt har jag också läst några pokerböcker som trycker väldigt hårt på att det viktigaste är att läsa sina motståndare och lära sig vilken typ av spelare de är och hur de agerar vid bordet.

 

jag får inte riktigt ihop detta eftersom jag har väldigt dålig koll på mina motspelare när jag kör 3 bord samtidigt och har då svårt att läsa om de bluffar etc. :oops:

 

Hur hanterar ni detta och hur klarar ni av flera bord samtidigt? Eller ska man bara spela ett bord (vilket jag gjort med framgång) med risken att man får sitta och folda en timme i sträck ibland? :?

 

Edit:

Jag spelar främst PL 0.25/0.50$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det spelar stor roll vad du spelar för limit.

 

Säg att du lirar Fixed 0.5/1 eller ännu lägre. Jag ser ingen anledning till att läsa spelare, för dom kan spela hur tokigt som helst, så oftast när jag sätter nån på ett par händer som verkar vettiga sitter fi ändå med nått helt ofattbart.

 

Säg att du spelar Fixed 0.5/1 på 3 bord. Då är det bara å spela bra händer och betta när du har riktigt bra drag eller nutsen.

Iom att du ändå har tre bord uppe så är det lätt att lägga mediokra händer där du måste tänka på vad motståndaren har och koncentrera dej på riktigt bra händer.

 

Jag brukade spela 1 bord och fundera på vad motståndarna har och hur dom spelar. (lirar FL för småpengar) Men ja har ju tokfel betydligt oftare än ja har rätt. Där sitter jag å tänker. ok han har spelat dehär händerna innan och raisat sådär. då borde han ha AK-AJ eller ett högre PP. sen visar killen upp typ Q5s :)

 

Så ja bryr mej inte i att försöka lista ut va dom har för händer, skit samma, ja ser till att ha nutsen eller nutdrag och bra odds, sen får dom ha vafan som helst. Bluffa gör jag ändå aldrig på FL iom att det alltid är nån som synar och vinner du är det oftast ändå inge pengar i potten.

 

Kommer du upp några nivåer tror jag det är helt annat. Då spelar folk i regel bättre och det blir viktigare att läsa spelarna

Och i NL spelar ja aldrig mer än ett bord, för där vill jag oxå ha bättre koll på hur folk spelar då hela stacken kan ryka i ett drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det spelar stor roll vad du spelar för limit.

Kan vi inte skriva om det här till att motståndarna spelar stor roll? För att citera Doyle Brunson: "It doesn't matter what limit you play at.The correct play is always the correct play."

 

Säg att du lirar Fixed 0.5/1 eller ännu lägre. Jag ser ingen anledning till att läsa spelare, för dom kan spela hur tokigt som helst, så oftast när jag sätter nån på ett par händer som verkar vettiga sitter fi ändå med nått helt ofattbart.

Problemet är väl att du sätter dem på en för snäv handdistribution, inte att det inte går att läsa dem över huvud taget. Om man vet att någon spelar alla sina händer så är det ju väldigt låg sannolikhet att lyckas sätta honom på en hand, men det är ju ändå väldigt användbart att veta att han spelar alla sina händer.

 

Då är det bara å spela bra händer och betta när du har riktigt bra drag eller nutsen.

Problemet med den taktiken är ju att du inte kommer i närheten av max EV om du inte tar hänsyn till hur dina motståndare spelar. Är de väldigt lösa så finns det rejält med händer som är bra.

 

Jag brukade spela 1 bord och fundera på vad motståndarna har och hur dom spelar. (lirar FL för småpengar) Men ja har ju tokfel betydligt oftare än ja har rätt. Där sitter jag å tänker. ok han har spelat dehär händerna innan och raisat sådär. då borde han ha AK-AJ eller ett högre PP. sen visar killen upp typ Q5s :)

Som sagt, du behöver inte ha någon direkt aning om specifik hand för att handläsning ska vara väldigt användbart. Nästa gång så vet du hur lös han är och kan valuebeta med AT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant så sant johan :)

 

limit kvittar, utan det är mer motståndet som avgör, och normalt är det ju lättare motstånd på lägre nivåer, men det är klart att det inte alltid behöver vara så.

 

Jo det är nog så att jag är för snäv, men jag tänkte när man spelar flera bord, jag hinnar iaf inte med att ordna nån ordentlig loggbok över vad folk spelar för kort om ja spelar på tre bord. inte för alla spelare iaf.

 

sant, jag kommer inte upp i max EV eftersom jag förmodligen förlorar en hel del bets på att jag inte tar hänsyn till hur dom spelar.

 

Men lirar man ett par, tre bord så blir det ju oftast nått bord man får en hand man prioriterar som bättre än de övriga, och jag brukar då folda lite halvbra händer på övriga bord som kanske är riktigt bra händer om man har en bra read på hur folk på det bordet spelar.

 

alltså mycke av anl till att ja skrev dehär inlägget va för ja visste du skulle svara :) att man lär sej saker varje gång du postar är ju bara helt underbart :D

 

Hur som helst lirade jag igår på fler bord och det gick mer åt helvete än de brukar göra. tror ja ska satsa på ett bord i fortsättningen. då gick de iaf inte lika dåligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill maxa sin vinst på en viss nivå och behärskar spelet någorlunda så är det antagligen bäst att köra flera bord. Problemet med det är att man lär sig mycket mindre än när man koncentrerar sig på ett bord så det tar längre tid att förbereda sig på högre nivåer. Man kan fortsätta det här argumentet lite och hävda att det ofta är bättre att spela mot tuffare motstånd på lägre nivå så att man själv snabbare blir mer förberedd på högre insatser där man sedan börjar med hänsynslös game selection.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med johan.

 

Du menar att man maximerar sin vinst om man är hyffsat duktig genom att spela fler bord på en nivå man känner sej säker på.

 

Men borde det inte vara så att man tappar lite bets då å då för man inte har lika bra koll på motståndarna när man spelar fler bord?

 

Alltså säg att man lirar 1 bord bara, då är det ganska lätt att hålla bra koll på motståndarna och få ut ett par bet extra i nån pot väl?

 

Om man lirar fler bord borde man väl tappa den lilla edgen eller?

 

Fast spelar man fler bord borde man ju ändå tjäna på att inte behöva spela marginella händer som ändå kan gå på skit.

 

Hur tänkte du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med johan.

 

Du menar att man maximerar sin vinst om man är hyffsat duktig genom att spela fler bord på en nivå man känner sej säker på.

 

Men borde det inte vara så att man tappar lite bets då å då för man inte har lika bra koll på motståndarna när man spelar fler bord?

 

Jo, antagligen. Men om man ligger på 3 bb/h/bord om man kör ett bord, och ligger på 2,5 bb/h/bord om man kör två, så maximerar man sin vinst, för att man nu vinner 5 bb/h totalt.

 

Tror att det var så Johan menade.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till Er som spelar fler bord sammtidigt...

 

Hur gör ni när ni får riktigt bra starthänder på båda borden, och det blir mycket action på båda?

 

Själv har jag märkt att jag spelar bättre om jag spelar två bord samtidigt, man hinner inte sommna mellan gångerna man ger sig in leken... :lol:

 

Men jag föredrar att det en bordet är tex en freeroll eller tom playmoney, så att jag kan skita i vilket på det bordet när det händer att jag måste koncentrera mig på det "riktiga" bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till Er som spelar fler bord sammtidigt...

 

Hur gör ni när ni får riktigt bra starthänder på båda borden, och det blir mycket action på båda?

 

Själv har jag märkt att jag spelar bättre om jag spelar två bord samtidigt, man hinner inte sommna mellan gångerna man ger sig in leken... :lol:

 

Men jag föredrar att det en bordet är tex en freeroll eller tom playmoney, så att jag kan skita i vilket på det bordet när det händer att jag måste koncentrera mig på det "riktiga" bordet...

 

Träning åter träning. Det jag hade problem med i början var att blicken låstes till ett bord som man fick en bra hand i men du kan bara koncentrera dig på ett bord sålänge du har turn. Såfort du har agerat måste man gå till nästa bord och sen ser man ju hur de andra har agerat när du kommer tillbaka. Jag använder också förvalsknapparna flitigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man för det mesta har ett ganska bra humm om hur man vill att handen ska arta sig (preflop) varför eventuella val inte blir så ofantligt svåra. Skulle man behöva några sekunder extra ska det inte heller vara några problem då man har runt 30 sekunder på sig varje gång det blir ens tur.

 

Nu pratar jag mest FL då det är det enda jag spelar online och jag kan tänka mig att det skiljer sig lite från NL och PL men inte sådär ohyggligt mycket. Man borde, tycker jag, ha en uppfattning hur man tror handen utvecklas och vilka val man kan komma ställas inför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.. Det är ju NL jag spelar, 0,5/1$..

 

Och jag tycker om att ha tid på mig att bestämma mig...

 

Det är ju mer än om handen utvecklades som man ville att ta hänsyn till. Hur har de andra satsat innan dig. Kan du kanske köra en semi-bluff, eller kanske en riktig bluf och köpa potten???

 

Då måste man ju tänka efter lite hur dom agerade pre-flop, och hur dom har agerat i tidigare händer, osv...

 

Som jag ser det hade det gått bra om man hade kunnat se båda borden sammtidigt, men jag har bara en skärm....

 

Blir handen bara skit efter floppen är det inte mycket att fundera på, utan det är ju dom få gångerna som du får riktigt bra händer på båda borden samtidigt. Sitter i olika position, en bordet tight andra loose, osv..

 

Och så väljer man fel action på fel bord. :x .. Re-Raisar en super tight-agressive spelare med för du trodde det var bordet med alla dom loossa spelarna som bara lassar in pengar på 72o.. :lol:

 

När du väl kommit på det har du loosat 50$... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...