Gå till innehåll

Opteron - kör gemensam dagbok med chofritz ist...


Opteron

Recommended Posts

Saknar min dagbok litegrann så startar upp en ny =)

 

Tänker inte vara särskilt seriös, huvudsakligen braga om jag tjänar bra med pengar eller bara råkar uppfylla mina mål. Ev så skiver jag något intressant också.

 

 

Mål för närmaste 12 mån:

 

Spela 600k händer

Enarms-pull-up

Spagat

Lära mig spela något annat än FL och NL6-max, turrar kanske?

 

Kommer huvudsakligen hålla till på Party Poker och prima nl400-1000 men funderar även på att börja köra 100bb på svs 25/50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 649
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saknar min dagbok litegrann så startar upp en ny =)

 

Tänker inte vara särskilt seriös, huvudsakligen braga om jag tjänar bra med pengar eller bara råkar uppfylla mina mål. Ev så skiver jag något intressant också.

 

 

Mål för närmaste 12 mån:

 

Spela 600k händer

Enarms-pull-up

Spagat

Lära mig spela något annat än FL och NL6-max, turrar kanske?

 

Kommer huvudsakligen hålla till på Party Poker och prima nl400-1000 men funderar även på att börja köra 100bb på svs 25/50.

 

Kvarstår miljonmålet?

Skriv gärna om du får några aha-upplevelser med =)

 

Lycka till och grattis till ett bra år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att jag tror att jag skulle tjäna mer pengar så. Säger ju inte att jag inte skulle lassa in mer om deluxe-fisk sitter djupt men jag känner mig rätt bra på 100bb poker och tror inte 200bb-regularsen anpassar sig nåt vidare till bra till icke veka 100bb-TAG:s.

 

Fan riktigt trist me dessa 100bb tags.

Blir ju inge skönt gameflow. Fast ja donerar säkert av ren lesshet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att jag tror att jag skulle tjäna mer pengar så. Säger ju inte att jag inte skulle lassa in mer om deluxe-fisk sitter djupt men jag känner mig rätt bra på 100bb poker och tror inte 200bb-regularsen anpassar sig nåt vidare till bra till icke veka 100bb-TAG:s.

 

Intresant idé. Har inte spelat 100bb poker på ett tag men det gör det ju enklare att spela balanserat så jag kan tänka mig att det funkar bra mot regs. Dock tror jag att det vore en negativ trade-off för mig men jag spelar ju bara upp till 7.5/15 SEK. En hel del fisk spelar ju också djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att jag tror att jag skulle tjäna mer pengar så. Säger ju inte att jag inte skulle lassa in mer om deluxe-fisk sitter djupt men jag känner mig rätt bra på 100bb poker och tror inte 200bb-regularsen anpassar sig nåt vidare till bra till icke veka 100bb-TAG:s.

 

Kommer du gå från bordet om du dubblar upp och köpa in för 100BB på ett annat bord istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på ambitiöst inlägg trots att jag lovat att det skall vara en oambitiös dagbok =)

 

Har haft en hektisk vecka, flickan och jag kom överens om att skaffa oss en guldhamster eftersom de är väldigt trevliga, renliga, söta och gosiga djur.

Ägnade hela början av veckan åt att flänga runt i stockholm med mammas bil letandes efter tomma akvarium, sand, hamsterhjul och nykläckta hamster-bäbisar ivrigt påhejad av flickan.

 

Hon _älskar_ (söta) djur men har levt med vetskapen att hon är allergisk mot alla med päls, av någon anledning vägra hon dock att reagera på en kompis nyinflyttade guldhamster så har varit lite en dream come though för henne =)

 

Passade även samtigt på att planera en större skärm som inte skulle få plats på mitt skrivbord så har hunnit med att slumpa bort mitt gamla samt två vändor till IKEA, blev ju självklart mer än bara ett skrivbord :shock:

 

Här är lite bilder på hamstern (tira)Misü:

 

dsc08991de3.th.jpg

 

dsc09011au4.th.jpg

 

dsc09041po6.th.jpg

 

dsc0912iw4.th.jpg

 

 

 

I fredags eftermiddag var det äntiligen tillräcklig ordning i lägenheten för att jag skulle klara av att dra igång grind. Lyckades få in drygt 7k händer i helgen 8-)

 

20 händer NL600 -$600 (set under set)

7448 händer NL400 +7228

 

helgkl4.th.jpg

 

 

Tänker inte whina :roll:

 

 

 

Idag har jag varit och investerat i lite nytt ljud, alla som bor i stockholm och är minsta intresserad av att det ska låta bra borde besöka denna kille:

 

 

Man måste få högtalarna demade för att få handla och det var verkligen en religiös upplevelse. Upplever skillnaden mellan mina 3kkr-bäst-i-test-2.0-högtalare och de jag köpte som skillnaden mellan att stoppa hörlurarna som följde med gameboy 1994 i mp3-spelaren jämfört med ett par Shure-lurar.

 

 

Har iaf en byggsats i naken MDF av Ino Audio piP här på golvet nu á la 5100kr

 

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108493

 

Tänker lämna in lådorna till en lackfirma för att få dem vita och sen måste jag bygga ihop dem, går att få dem färdiga men lång väntetid om jag ville ha dem i vitt :-?

 

Beställde även en sån här förstärkare:

 

http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm

(den som vann)

 

Ska bli riktigt roligt när allt är färdigt sen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på ambitiöst inlägg trots att jag lovat att det skall vara en tråkig dagbok =)

 

Har haft en hektisk vecka, flickan och jag kom överens om att skaffa oss en guldhamster eftersom de är väldigt trevliga, renliga, söta och gosiga djur.

Ägnade hela början av veckan åt att flänga runt i stockholm med mammas bil letandes efter tomma akvarium, sand, hamsterhjul och nykläckta hamster-bäbisar ivrigt påhejad av flickan.

)

 

Haha va bara tvunbgen att påpeka detta :P

 

Sen hoppas jag att ni inte ska ha den någonstans nära sovrummet! Flickvännen fick en hamster av nårra polare när hon fyllde år. Anders hette han o allt va lugnt i ungefär en vecka till Anders fick ungar !? Så helt plötsligt hade vi 11 (!) hamstrar. Har i dagsläget 4 kvar och det är ett rent HELEVETE om nätterna när de ska springa i sina jävla hjul!

 

Lider med dig om ni har den nära sovrummet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha va bara tvunbgen att påpeka detta :P

 

Sen hoppas jag att ni inte ska ha den någonstans nära sovrummet! Flickvännen fick en hamster av nårra polare när hon fyllde år. Anders hette han o allt va lugnt i ungefär en vecka till Anders fick ungar !? Så helt plötsligt hade vi 11 (!) hamstrar. Har i dagsläget 4 kvar och det är ett rent HELEVETE om nätterna när de ska springa i sina jävla hjul!

 

Lider med dig om ni har den nära sovrummet :P

 

=)

 

Våran hamster har jättestora pungkulor, de ska enligt uppgift lukta mindre och så slipper man ju risken att de plötligt blir jättemånga :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...