Gå till innehåll

Opteron - kör gemensam dagbok med chofritz ist...


Opteron

Recommended Posts

  • Svars 649
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sweeet:

 

sunsun spelar 72/9, enda riktiga fisken på något av mina bord, alla andra typ 21/18.

 

***** Hand History for Game 7386547997 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, September 19, 05:47:55 ET 2008

Table Jackpot 1304434 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: move_all ( $831.80 USD )

Seat 3: PojkenMedTur ( $432.60 USD )

Seat 4: sunsun22 ( $411.85 USD )

Seat 5: SiberianOx ( $400.00 USD )

Seat 6: Litti_10 ( $410.00 USD )

Seat 1: imthe_slayer ( $777.10 USD )

Litti_10 posts small blind [$2.00 USD].

imthe_slayer posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to PojkenMedTur [ As Ah ]

move_all raises [$12.00 USD]

PojkenMedTur calls [$12.00 USD]

sunsun22 calls [$12.00 USD]

SiberianOx calls [$12.00 USD]

Litti_10 raises [$78.00 USD]

imthe_slayer folds

move_all folds

PojkenMedTur calls [$68.00 USD]

sunsun22 calls [$68.00 USD]

SiberianOx folds

** Dealing Flop ** [ 8h, 2h, 5c ]

Litti_10 bets [$198.00 USD]

PojkenMedTur calls [$198.00 USD]

sunsun22 calls [$198.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Litti_10 bets [$132.00 USD]

PojkenMedTur raises [$154.60 USD]

sunsun22 calls [$133.85 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

Litti_10 shows [Kd, Kc ]

PojkenMedTur shows [As, Ah ]

sunsun22 doesn't show [6d, 8d ]

PojkenMedTur wins $20.75 USD from main pot

PojkenMedTur wins $3.70 USD from main pot

PojkenMedTur wins $1254.50 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sweeet:

 

sunsun spelar 72/9, enda riktiga fisken på något av mina bord, alla andra typ 21/18.

 

***** Hand History for Game 7386547997 *****

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, September 19, 05:47:55 ET 2008

Table Jackpot 1304434 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: move_all ( $831.80 USD )

Seat 3: PojkenMedTur ( $432.60 USD )

Seat 4: sunsun22 ( $411.85 USD )

Seat 5: SiberianOx ( $400.00 USD )

Seat 6: Litti_10 ( $410.00 USD )

Seat 1: imthe_slayer ( $777.10 USD )

Litti_10 posts small blind [$2.00 USD].

imthe_slayer posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to PojkenMedTur [ As Ah ]

move_all raises [$12.00 USD]

PojkenMedTur calls [$12.00 USD]

sunsun22 calls [$12.00 USD]

SiberianOx calls [$12.00 USD]

Litti_10 raises [$78.00 USD]

imthe_slayer folds

move_all folds

PojkenMedTur calls [$68.00 USD]

sunsun22 calls [$68.00 USD]

SiberianOx folds

** Dealing Flop ** [ 8h, 2h, 5c ]

Litti_10 bets [$198.00 USD]

PojkenMedTur calls [$198.00 USD]

sunsun22 calls [$198.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Litti_10 bets [$132.00 USD]

PojkenMedTur raises [$154.60 USD]

sunsun22 calls [$133.85 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

Litti_10 shows [Kd, Kc ]

PojkenMedTur shows [As, Ah ]

sunsun22 doesn't show [6d, 8d ]

PojkenMedTur wins $20.75 USD from main pot

PojkenMedTur wins $3.70 USD from main pot

PojkenMedTur wins $1254.50 USD from main pot

 

Hur kan det vara balanserat att inte pusha flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det vara balanserat att inte pusha flop?

 

Det kan det inte, tog ett beslut att jag antagligen skulle vidga fiskens stacka-av-range genom syn och det extra värdet skulle väga upp den väldiga mängd info jag läckte till den bra killen.

 

Var antagligen önsketänkande och jag borde pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan det inte, tog ett beslut att jag antagligen skulle vidga fiskens stacka-av-range genom syn och det extra värdet skulle väga upp den väldiga mängd info jag läckte till den bra killen.

 

Var antagligen önsketänkande och jag borde pushat.

 

Larva dig inte. Känns som du ger fi alldeles för mycket credd här om du tycker att ditt spel är helt uppåt väggarna.

balans hit och dit; ni spelar för att i första hand sno pengarna av den uppenbara fisken.

DET om nått borde den andra reggen lägga märke till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur har det gått senaste dagarna ? =) ha de

 

Har praktiskt taget inte spelat på en vecka, lyckades krocka mammas icke vagnskadeförsäkrade bil som jag lånat förra fredagen när jag försökte få upp min sushi som åkt ner på golvet :roll:

 

Saaben jag körde in i fick knappt en skråma men mammas bil fick varenda plåtbit sne.

 

15500kr på plåtskador och då drog jag ändå snyfthistoria om att jag var hyfsat fattig till verkstaden :roll:

 

I helgen hade tjejen bokat ner mig till göteborg för mysigt hotell (en båt) på lördagen och liseberg på söndagen (för att jag aldrig varit där), riktigt lyckat =)

 

Igår klättrade jag en 14 meters 7a+ led.

 

Kom igång med spelet igen imorse och tiltade bort en tusenlapp, kvälls-sessionen gick rätt mycket bättre. Galet skönt att vara rungood, körde 6 bord nl400 och slutade med 3k på ett borden:

 

 

rekordsessiondw7.th.jpgthpix.gif

 

 

Nu ska jag sova lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtffb2.th.jpgthpix.gif

 

Stabilt resultat men alldeles för få händer, känns som det hänt saker varannan dag som hindrat mig från att grinda. I helgen fick minsta lillasyster ansiktet avbränt när hon var ute och campa med klassen och nån kille hällde etanol på elden = eldklot i hennes ansikte.

 

 

Positivt är jag äntligen fått ordning på min "kontor", lätt att få in händer när allt är perfekt. Siktar på minst 50k händer i oktober =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt resultat men alldeles för få händer, känns som det hänt saker varannan dag som hindrat mig från att grinda. I helgen fick minsta lillasyster ansiktet avbränt när hon var ute och campa med klassen och nån kille hällde etanol på elden = eldklot i hennes ansikte.

 

men vad är det för jävla fittunge?

 

Vet du hur det blir med din syster? får hon ansiktet återställt eller? Hade det varit min lillasyster så hade pojken fått erfara "öga för öga, tand för tand". Sånt där ska verkligen inte få hända och vad är det för lärare som ger idiotungar tillgång till etanol och eld?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var? Du har klättrat en del iaf om du gör 7a+. Finns ju en hel del fint i sthlmstrakten i de graderna. Allt klätterrelaterat är intressant :-D

 

Jag har snart klättrat i ett år, har enbart klättrat inomhus (:oops:), 90% bouldering och huvudsakligen på solna klättercenter. Satte alla moves förutom sista (tror det är där plusset sitter) på en 7b+ i tisdags som jag ska försöka projekta mig upp för.

 

Har inte en enda gång klättrat ute ännu men den 17e ska jag iväg några dagar med fem andra och klättra ledklättring i spanien. Ska bli sjukt kul =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad är det för jävla fittunge?

 

Vet du hur det blir med din syster? får hon ansiktet återställt eller? Hade det varit min lillasyster så hade pojken fått erfara "öga för öga, tand för tand". Sånt där ska verkligen inte få hända och vad är det för lärare som ger idiotungar tillgång till etanol och eld?

 

Syrran sa att det var en rätt snäll fittunge, inget damp-barn som förtjänar allmänt spö.

 

Hon brann tydligen en rätt kort stund så all överhud försvann men det gick inte så superdjupt. Hon behöver alltså inte transplantation och kommer med största sannolikhet vara snyggast i klassen igen om ett halvår-år.

 

 

Det var för övrigt trettifyra st 8or/9or på två lärare (tredje blev magsjuk), klockan var halv två på natten och de hade lyckats smuggla med alkohol. Etanolen skulle vara till ett stormkök eller likn.

Just nu ser hon dock rätt hemsk ut :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syrran sa att det var en rätt snäll fittunge, inget damp-barn som förtjänar allmänt spö.

 

Hon brann tydligen en rätt kort stund så all överhud försvann men det gick inte så superdjupt. Hon behöver alltså inte transplantation och kommer med största sannolikhet vara snyggast i klassen igen om ett halvår-år.

 

 

Det var för övrigt trettifyra st 8or/9or på två lärare (tredje blev magsjuk), klockan var halv två på natten och de hade lyckats smuggla med alkohol. Etanolen skulle vara till ett stormkök eller likn.

Just nu ser hon dock rätt hemsk ut :-(

 

Om jag ska vara ärlig tycker jag att du ska slå sönder killen om han inte är för ung. Jag tror inte att jag inte hade kunnat låtit bli, han förtjänar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stabilt resultat men alldeles för få händer, känns som det hänt saker varannan dag som hindrat mig från att grinda. I helgen fick minsta lillasyster ansiktet avbränt när hon var ute och campa med klassen och nån kille hällde etanol på elden = eldklot i hennes ansikte.

 

 

Positivt är jag äntligen fått ordning på min "kontor", lätt att få in händer när allt är perfekt. Siktar på minst 50k händer i oktober =)

 

Pic på kontoret?! Håller på att fixa till min hörna också. Skön ergonomisk stol beställd och sen är det dags för skrivbordsbyte till ett med "magurtag" (nej, jag är inte fet).

 

Lär säkert stöta på dig på borden, spelar liknande limits.

 

Tråkigt med syrran, hoppas det läker ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du dum elle?

Vem har sagt att hon hängde över elden när hon ser att någon häller etanol på den?

 

Jag är ingen eldexpert men jag antog att elden flammade uppåt, inte i sidled, när man häller etanol på den.

 

Om du nu var så att hon hängde över leden och killen kom och hällde etanol när ingen var beredd så är det ju bara hoppas på stort skadestånd.

 

edit: ring också upp och fråga Marcellus Wallace om du kan få hyra dom där crackrökande negrerna.

 

Det ska jag tala om för dig. Jag ska ringa några hårda crackniggrer som kan gå lös på grabben här med en tång och en blåslampa. Hör du vad jag säger, bonnläpp? Jag är inte klar med dig än på länge. Här skall det bli medeltid.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...