Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Ja och det är iofs ointressant eftersom du spelar BRA poker Det tackar jag för. Än vad som händer med pokermarknaden så tror jag faktiskt man kan ha användning av sina pokerkunskaper inom andra delar av livet. Jag menar inte att poker är någon slags livets hårda skola där man automatiskt får de djupaste insikterna men jag menar att man kan ta med sig en del erfarenheter och applicera de på andra verksamheter. Tex; När allt går dig emot trots att du gör de mesta rätt så ordnar det ofta upp sig till slut om du fortsätter att ta bra beslut. .... Dagens träning: 45 minuters skidåkning. Friskt och stärkande. Vackert väder dessutom. Klarblå himmel och -13 grader. Men jag har förjädra dålig kondition. Åkte bara ett par kilometer(iofs hjälpte jag mor runt första varvet) men när jag sen blåste på 1-2 kilometer själv andra varvet så kändes det nästan pinsamt vad dåliga kondis jag har. En ung hyfsat frisk nordbo som jag bör kunna åka 2-3 mil skidor i rask takt utan att ta ihjäl sig, imho. Siktar på 2.000 givar idag. Får se när jag kommer igång.
John_teh_Donk Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Känns det igen? Nja, om man skulle gilla den tjejen skulle jag nog känna samma sak. Eller i nåt speciellt fall där det verkligen är synd om tjejen, annars bryr jag mig inte så mycket. Japp, men du får inget svar Ok Det tackar jag för. Än vad som händer med pokermarknaden så tror jag faktiskt man kan ha användning av sina pokerkunskaper inom andra delar av livet. Tex; När allt går dig emot trots att du gör de mesta rätt så ordnar det ofta upp sig till slut om du fortsätter att ta bra beslut. Ja det håller jag verkligen med om! Tycker man har användning av "pokertänket" lite här och var. Allt från att kunna ta snabba bra beslut i vardagslivet, till att förstå att det lönar sig att "grinda på" i livet trots att det ibland går back eller känns jobbigt. Rätt intressant att det blir så, men antar att man matar hjärnan med beslut och resultat hela tiden, så man lär sig nån form av nyttigt tänkande.
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Nja, om man skulle gilla den tjejen skulle jag nog känna samma sak. Eller i nåt speciellt fall där det verkligen är synd om tjejen, annars bryr jag mig inte så mycket. Det kanske är för att du inte har ett bultande pojkhjärta i din kropp som skriker efter revansch! Ja det håller jag verkligen med om! Tycker man har användning av "pokertänket" lite här och var. Allt från att kunna ta snabba bra beslut i vardagslivet, till att förstå att det lönar sig att "grinda på" i livet trots att det ibland går back eller känns jobbigt. Rätt intressant att det blir så, men antar att man matar hjärnan med beslut och resultat hela tiden, så man lär sig nån form av nyttigt tänkande. Finns någon bok på temat som heter typ "Allt jag lärt mig i livet har jag lärt mig vid pokerborden." Man får ju ta en sådana publikation med en nypa salt men skulle kunna vara kul att läsa någon dag. Speciellt för mig nu när tv-dosan gått sönder! ......... Nu är det dags för dagens första pass. Tålamod, tålamod, tålamod....
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Dagens 1240 första givar avklarade och jag ligger på +701:- Har som ni vet haft motivationsproblem. Jag tror helt ärligt jag kommit på hur jag ska lösa det! Jag har sen tonåren spenderat många sommrar som målare tillsammans med min far. År ut och år in var han på mig pga min bristande teknik och han uttryckte tom farhågor om att inte hade det medfödda hårdheten i kroppen som krävs för att klara av måleriyrket(lite konstigt med tanke på att jag är lång, stark och hyfsat vältränad, men det var iaf så han sa). Det kan låta som jag raljerar men det här en helt sann historia och det har varit en och annan målarpensel genom åren som åkt i marken i ren frustration. För ett par år sedan så beslutade jag mig för att bevisa för honom att jag kan måla. Så jag började slita som ett djur och ordet fikarast fanns knappt i mitt vokabulär längre. Jag målade många dagar som om det inte fanns någon morgondag. Då blev far helt plötsligt lyrisk och min teknik var inte ett problem. Tvärtom hade den helt plötsligt blivit mycket bra. Så vad har det här med pokern att göra? Jag har ju gnällt på att jag inte har någon lust, att det är tråkigt, bl a bl a. Diverse skitsnack. Men jag måste börja tänka på pokern på samma sätt som jag tänker på målningen. Det är jobb som ska göras punkt slut. Och desto mer man kämpar desto bättre går det och desto fortare går tiden. Och då och då kan ju "jobbet" bli riktigt kul om det flyter på(tex när man börjar spela ut en bra spelare, än om man ska sky dessa bra spelare). Notering: Till sammanhanget hör att min far inte är någon vanlig målare. Jag trodde alltid tapetsering inbegrep en genomsvettig målare med frenetisk blick och ett rakblad i munnen, i ett rökigt rum. När jag på senare år börjat jobba med lite andra målare så förstår jag att far inte riktigt är representativ för målaren i allmänhet
John_teh_Donk Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Det kanske är för att du inte har ett bultande pojkhjärta i din kropp som skriker efter revansch! Kanske Finns någon bok på temat som heter typ "Allt jag lärt mig i livet har jag lärt mig vid pokerborden." Man får ju ta en sådana publikation med en nypa salt men skulle kunna vara kul att läsa någon dag. Speciellt för mig nu när tv-dosan gått sönder! Det låter läsvärt. Kunde dock inte hitta nån bok med liknande rubrik Minns du den riktiga titeln? Hehe riktigt skön berättelse där! Men vill inte glömma bort det seriösa i den heller... låter som du hittat ett tänk som gör att du kan göra bra med pengar om du fortsätter kämpa och utvecklas! Högre nivåer kräver ju alltid extra spel-skill, men det är bara att inte ge upp. Allt går om man tar motgångar och svåra saker som en utmaning. Och det blir oftast roligt på köpet! Det har jag märkt också.
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Det låter läsvärt. Kunde dock inte hitta nån bok med liknande rubrik Minns du den riktiga titeln? http://www.amazon.com/Poker-Life-Lessons-Worlds-Greatest/dp/1588166856/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1233508019&sr=1-1 Det där kan vara en bok för dig. Verkar vara på det temat som vi diskuterade. Själv så lyckades jag laga tv-dosan så jag är inte längre intresserad av att köpa en "poker-underhållningsbok". Ska jag köpa pokerböcker så vill jag nog ha lite mer teori. Har så mycket annat i bokhyllan som är oläst. Dagens tips: Om tv-dosan glappar och fungerar sällan. Öppna upp det och torka bort ev. vätska som kommit på kretskoret. Då kan den börja fungera igen! Det gjorde den för mig Hehe riktigt skön berättelse där! Kul att höra. I aim to please. Ibland iaf. Oftast vill jag ju mest bara in med degen när jag har nötterna och bryr mig inte om så mkt annat Allt går om man tar motgångar och svåra saker som en utmaning. Och det blir oftast roligt på köpet! Det har jag märkt också. Jo. Problemet är bara att jag av någon anledning har svårt att leva som "jag lär". Fast det har blivit bättre på slutet! ..... Målet är som sagt att få upp rullen i 50k för att då prova på 2.5-5 så länge jag har en rulle på över 40k. Men jag vill även uppnå lite andra saker innan jag provar på 2.5-5: * Spela minst 50k givar i månaden. Dvs ett snitt på omkring 1650 givar per dag. * Sova bra på nätterna. De där punkterna hör ihop lite. Spelar man pokern som fan samtidigt som man studerar på heltid och inte sover bra på nätterna så är man på väg in i en bergvägg. Jag menar att ska man "jobba" mycket så måste man även sköta sig hyfsat i övrigt för att orka i längden. Hade ju tänkt köpa en sak för 4-5k om jag får upp rullen i 50k som belöning. Men jag ställer in det och köper prylen beg. på ebay istället för någon tusenlapp. Dels känns det puckat att lägga så mkt på en pryl dels så känns det bra att inte rullen krymper med nästan 10%. .... Dags för dagens andra pass. Tålamod, tålamod, tålamod....
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Söndagens spel: 2210 givar, +622:- Veckans spel: 7295 givar, +413:- Veckans träning: 30 min promenad. 45 min längdskidåkning. Ger träningsveckan godkänt för att jag är en snäll domare på bra humör ikväll. Men nästa vecka är det som vanligt tre träningspass för att det ska bli en godkänd träningsvecka! Jag har redan bokat fotbollsträning måndag, onsdag och fredag! Mentalt känner jag mig bra. Inga tunga funderingar som tynger mig. Jag känner inte heller ett bultande tonårshjärta som skriker efter revansch. Och det är ju bra för man kan ju inte gå omkring och vara taggad till tusen varje dag varje minut. Istället känner jag mig i balans och fokuserad. Men det är viktigt att se till att ta mig ut och inte bara sitta hemma i lägenheten. För ute i livet kan jag få saker att irritera mig på och därmed kan jag kanalisera den irritationen till att göra vettiga saker. Det helt enkelt en slags aktiviteringsdrog för mig att vistas ute bland människor Allt för många år har gått när varit allt för mkt hemma och klappat katten(inte för att jag har någon katt men ni förstår vad jag menar). .... Här en kul hand jag spelade: ***** Hand 9 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 februari 2009 20 Britta 44 (Vanlig /Cash Game ) Plats 3: Benny_81 (406.80) Plats 4: PanTiN (277.81) Plats 5: Bluetooth (88.74) Plats 1: Fi (315.50) Plats 2: Mr Micke (158.86) Bluetooth lägg LM 1.00 Fi lägg SM 2.00 ** Giv ** Benny_81 [9k, Kns] PanTiN [N/A, N/A] Bluetooth [N/A, N/A] Fi [N/A, N/A] Mr Micke [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Mr Micke Syna 2.00 Benny_81 Höj till 6.00 PanTiN Syna 6.00 Bluetooth Lägg Fi Syna 6.00 Mr Micke Syna 6.00 *** Flop(Board): *** : [8h, 2k, 2h] *** Bet Runda 2 *** Fi Passa Mr Micke Passa Benny_81 Passa PanTiN Passa *** Turn(Board): *** : [8h, 2k, 2h, 7r] *** Bet Runda 3 *** Fi Satsa 12.50 Mr Micke Lägg Benny_81 Syna 12.50 PanTiN Lägg *** River(Board): *** : [8h, 2k, 2h, 7r, 8r] *** Bet Runda 4 *** Fi Satsa 20.00 Benny_81 Höj till 70.00 Fi Lägg *** Showdown *** : Rake: 2.24 Totalpott: 87.76 Benny_81 Vinner potten Vinst: 87.76 PanTiN Lägger mig Vinst: 0.00 Bluetooth Lägger mig Vinst: 0.00 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 Mr Micke Lägger mig Vinst: 0.00 Det roliga med den här handen är att jag sätter han på lite eller ingenting och jag bluffar tom. Har aldrig någonsin gjort ett liknande spel vad jag kan komma ihåg. När sådant här spel fungerar är det kul att spela poker. Anledningen till att jag bettade 6:- före floppen var ett missklick. Brukar oftast betta 8,9,10,12 och ibland 7. Aldrig 6:-
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Tänker vara nöjd med min insats idag och slappa framför tv:n en stund eller läsa en bok. Dokument utifrån handlar om gazproms inflytande i europa. Är ett intressant ämne. Men det känns som att ryska frågor tenderar att vinklas så förbaskat åt det ena eller andra hållet i media... Apropå nöjdhet. En grej jag gjorde bra var att jag bara köttade på med grinden. Fick in mycket händer och tycker jag spelade helt ok hela kvällen. Men det blev inga större pengar. Men det kan det inte bli varje kväll. En annan bra grej var ju att jag tog mig ut och åkte skidor!
cobb89 Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Jag har ju sagt att jag inte ska kommentera här eftersom du verkligen inte brydde dig om vad jag skrev förra gången. Men måste faktiskt fråga om du inser att 8an på river där är det sämsta bluffkortet i hela leken...?
Benny_81 Postad 1 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2009 Välkommen tillbaka cobben! Alltid kul att höra av dig. Jag har ju sagt att jag inte ska kommentera här eftersom du verkligen inte brydde dig om vad jag skrev förra gången. Zlatan bryr sig inte ett skit om hur aftonbladet tycker han borde spela fotboll. Och jag bryr mig inte så mycket att du tycker jag spelar kasst. Men Zlatan läser aftonbladet och jag läser dina inlägg och tycker det är kul att se hur du tänker. Men jag ändrar inte mitt spel bara för att någon säger att jag spelar förjävla kasst. Framtiden får utvisa om mitt spel håller. Inga jämförelser mellan mig och Zlatan i övrigt förstås. Men måste faktiskt fråga om du inser att 8an på river där är det sämsta bluffkortet i hela leken...? NÄr du säger det så ligger det förstås en del i det. Jag spelade dock mot en vek spelare som inte verkade ha något. Det är möjligt att han tex hade esset och la sig. Mitt spel gick iaf hem
rAilFISH Postad 1 Februari , 2009 Rapport Postad 1 Februari , 2009 Välkommen tillbaka cobben! Alltid kul att höra av dig. Zlatan bryr sig inte ett skit om hur aftonbladet tycker han borde spela fotboll. Och jag bryr mig inte så mycket att du tycker jag spelar kasst. Men Zlatan läser aftonbladet och jag läser dina inlägg och tycker det är kul att se hur du tänker. Men jag ändrar inte mitt spel bara för att någon säger att jag spelar förjävla kasst. Framtiden får utvisa om mitt spel håller. Inga jämförelser mellan mig och Zlatan i övrigt förstås. Men sluta trolla pls ? Det där med Zlatan och Aftonbladet och dig och Cobb ska jag inte ens gå in på , skrattretande jämföring imo. Och varför skulle du inte ta åt av vad han eller någon annan på forumet säger om ditt spel? Det är väl därför du postar händer eller? Man blir ju lite fundersam när folk gillar att ta beröm , men inte kan ta kritik och en vettig diskussion om hur en hand spelades.
John_teh_Donk Postad 2 Februari , 2009 Rapport Postad 2 Februari , 2009 http://www.amazon.com/Poker-Life-Lessons-Worlds-Greatest/dp/1588166856/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1233508019&sr=1-1Det där kan vara en bok för dig. Verkar vara på det temat som vi diskuterade. Ser ut att vara läsvärd om man tittar på recensionerna. Nu har jag nyss beställt en pokerbok så det får vänta. Själv så lyckades jag laga tv-dosan så jag är inte längre intresserad av att köpa en "poker-underhållningsbok". Ska jag köpa pokerböcker så vill jag nog ha lite mer teori. Har så mycket annat i bokhyllan som är oläst. Ett skapligt prisvärt tips, bara 40kr för en bra bok: http://www.xn--pokerfrlaget-9ib.nu/?meny=erbjudandeb Jo. Problemet är bara att jag av någon anledning har svårt att leva som "jag lär". Fast det har blivit bättre på slutet! Det har nog dom flesta Hade ju tänkt köpa en sak för 4-5k om jag får upp rullen i 50k som belöning. Men jag ställer in det och köper prylen beg. på ebay istället för någon tusenlapp. Dels känns det puckat att lägga så mkt på en pryl dels så känns det bra att inte rullen krymper med nästan 10%. Det låter vettigt. Men om jag skulle plugga och inte har så mycket pengar att slösa i vardagen, skulle jag hellre lägga 4000 på lite godare/roligare mat osv i ett halvår istället för 1 sak. Men inte alla som tycker så, och den saken kanske är mer värt för dig.
Benny_81 Postad 2 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2009 Men sluta trolla pls ? Jag var seriös. Det där med Zlatan och Aftonbladet och dig och Cobb ska jag inte ens gå in på , skrattretande jämföring imo. Jaha, då vet jag Själv tyckte jag det var en klockren jämförelse Och varför skulle du inte ta åt av vad han eller någon annan på forumet säger om ditt spel? Min far sa tre saker till mig när jag var en liten grabb som fastnat: 1. Du är outstanding. (apropå mina prestationer ute på det gröna fältet) 2. Sköt dig snyggt. 3. Kör ditt eget race. Angående punkt 1 så var jag ingen jättestor fotbollstalang men samtidigt känns det lite surt att jag endast spelade i div 6, 5, 4, 3. Hade jag följt punkt 2 och 3 som ung valp kanske jag hade lirat i tvåan och nosat på sverige eliten. Nåja, det är möjligt jag tar upp min fotbollskarriär igen. Vad jag vill sagt är att man måste köra sitt eget race och inte bry sig så mycket om vad andra säger. Det är väl därför du postar händer eller? Jag postar händer här för att se vad andra tycker om de. Det betyder inte att jag automatiskt kommer att ändra mitt spel bara för att någon tycker att jag spelat en hand dåligt. Men tex så gjorde mig Cobb mig uppmärksam på åttan i handen jag postade. Jag var så inställd på spelaren var vek, tight och relativt tom(samtidigt som jag inte spelat speciellt löst själv tidigare utan oftast haft något) att jag knappt tittade på korten. Så det var intressant att se hur Cobb såg på handen! Man blir ju lite fundersam när folk gillar att ta beröm Bra poäng. Det är lätt hänt att sväva iväg om man får bra kritik. Men nu får jag ju det så sällan att det nog inte är ett så stort problem för mig , men inte kan ta kritik Min far sa ofta till mig att jag öht inte kan ta någon kritik. Så antingen har både du och far fel eller så kännar ni mig bättre än jag känner mig själv, för själv tycker jag nog att jag kan ta lite kritik och en vettig diskussion om hur en hand spelades. Den lilla diskussionen som varit kring min senaste hand tycker jag var hyfsat vettig. Den kan sammanfatts så här: Jag: Här är en kul hand. Cobb: Förhelvete! Åttan! Jag: Intressant infallsvinkel. Fascinerande att jag var så inne i spelet att jag knappt såg åttan. Tack för din medverkan. Kom gärna med fler synpunkter i framtiden.
Benny_81 Postad 2 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2009 Ett skapligt prisvärt tips, bara 40kr för en bra bok: http://www.xn--pokerfrlaget-9ib.nu/?meny=erbjudandeb Bokmärkt. Tack för tipset. Det låter vettigt. Men om jag skulle plugga och inte har så mycket pengar att slösa i vardagen, skulle jag hellre lägga 4000 på lite godare/roligare mat osv i ett halvår istället för 1 sak. Men inte alla som tycker så, och den saken kanske är mer värt för dig. Jo. Fast maten snålar jag inte på i första taget. Då ska jag vara pank. Och jag blir ju inte pank för att jag tar ut en slant från rullen. Men hur som helst blir det ju ingen pryl för 4-5k utan för 1k beg. från ebay.
Benny_81 Postad 2 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2009 +109:- efter dagens första 1137 givar. Hoppade av misstag in på turbobord och innan jag märkt det hade det gått 80 givar och jag var minus -400:-. Tror jag var närmare -1900:- efter cirka 500 givar! Aldrig varit i närheten av att förlora så mkt på SvS på så kort tid. Dels hann jag inte med och när jag väl hann med så hann jag inte tänka. Dessutom förlorade jag en 1,1k pott med färgstege mot färgstege. Var inte närheten av tilt eller dåligt spel för den skull(jag spelade iofs dåligt när jag inte hann tänka men det är en annan grej). Börjar mer och mer känna mig som en klippa som bara köttar på i med och motgång. Säger det inte för att vara dryg utan bara för att säga som jag känner. Iaf kom jag till slut in i tempot och slapp förlora med färgstege så det ordnade upp sig. Svårt att säga om turboborden är lika lukruativa efter bara 1000 givar men jag ska iaf utforska det framöver! I övrigt så berättade jag en historia igår om hur jag ska fixa att spela mkt. Jag lever nu enligt de premisser jag satte upp efter den berättelsen och det funkar bra!
Benny_81 Postad 2 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2009 Måndagens spel: 2.000 givar, +469:- Måndagens träning: 1h fotboll. Förlorade med färgstege tidigare ikväll och nu senare fick jag förmånen att vinna med färgstege än om han inte synade på rivern. Provade på turboborden av en slump och jag slängde bort drösvis med pengar eftersom jag inte hann med eller hann tänka. Men det blev bättre och nu känns det som jag hänger med. .... Är rädd för att jag hostade upp blod idag. Hostade och snorrade samtidigt in för att spotta ut. Då kom det blod Det kan varit från halsen Måste nog kolla upp mitt bröstont hos naprapaten trots allt. .... Tycker jag kämpar på bra idag. Att det inte blev mer pengar idag får jag se som en slags läropeng. Läxa tills nästa pass: Tålamod, tålamod, tålamod. Och kom ihåg att äta före. Idag gjorde jag pizza på mjukt tunnbröd. Rekomderas varmt! Godare, snabbare och billigare än att köpa pizzan. Det är inte säkert att det blir någon poker imorgon. Har mkt i skolan som ska vara klart tills på onsdag så jag måste prioritera det. Blir det poker så är det en bonus. Mentalt tycker jag det känns bra både i livet och pokermässigt. Nu är det bara att kötta på!
Benny_81 Postad 2 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2009 2000 givar idag. Spelade 214 minuter. Det ger 560,7 givar i timmen. Hittar jag ett stabilt plus på turboborden så är det möjligt att spela 100.000 givar i månaden. Behöver "endast" spela 178 timmar i månaden för att göra det. Det kan gå de månader det är lungt i skolan. Och på sommaren. Men inte varje månad om jag vill ta examen före jag går i pension 178h / 30 dagar = 5,93h per dag. Se här skulle livet kunna se ut: 8-15 skola. Träning direkt efteråt tre gånger i veckan. 17.30 - 20.30: Grind. 20.30 - 21.00: Paus. 21.00 - 00.00: Grind. Det kan nog funka en månad... Är nog lika bra att ge upp mina drömmar att klara 100k givar i månaden samtidigt som jag studerar på heltid.
John_teh_Donk Postad 3 Februari , 2009 Rapport Postad 3 Februari , 2009 Bokmärkt. Tack för tipset. Ja, skulle verkligen rekommendera det där erbjudandet. Finns ingen ursäkt för 40 kr hehe. Jag beställde en själv och det fungerade bra. Jo. Fast maten snålar jag inte på i första taget. Då ska jag vara pank. Och jag blir ju inte pank för att jag tar ut en slant från rullen. Men hur som helst blir det ju ingen pryl för 4-5k utan för 1k beg. från ebay. Nej ok. Tog det för givet, eftersom man själv snålar med maten ibland fast man jobbar Måste varit skönt att vända ett stort minus till plus! Färgstege vs färgstege är inte att leka med. Btw kan man få lite mer detaljer om pizza på mjukt tunnbröd, låter som man borde testa (kanske )
Benny_81 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2009 Btw kan man få lite mer detaljer om pizza på mjukt tunnbröd, låter som man borde testa (kanske ) Gärna! Bred smör på ett(eller flera) mjukt tunnbröd. Lägg brödet med smöret neråt på en plåt. Fördela krossade tomater(från burk) jämnt på brödet. Skär upp skinka och färska champinjoner och strö ut på pizzan. Riv ost och täck pizzan med det. Grädda i cirka 10 minuter på 225 grader eller tills den ser klar ut. Ät
cobb89 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Postad 3 Februari , 2009 Du reppar inte 8an nånstans i handen och hade aldrig nånsin spelat en 8a sådär. Å andra sidan har väl din hand 0 värde i en showdown så du kan inte direkt syna. Men fold finns ju också Hade du snapcallat med A hög eller? Mtp att han är tom? edit: Jag bryr mig egentligen inte om dina skills, jag har ingen aning om du suger eller är rena rama proffset vid bordet. Men vissa av händerna du lägger upp har tydliga teoretiska brister vilket ganska lätt kan åtgärdas, om du nån gång testar ta åt dig. Du är sjukt resultatorienterad, bara för att du vann handen denna gång behöver det inte alltid vara ett bra spel, tycker du resonerat så om många händer förut också. gl vid borden, vi ses när du flyttar upp
Benny_81 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2009 Hade du snapcallat med A hög eller? Mtp att han är tom? Möjligt att jag synat med ett A. Svårt att säga så här långt i efterhand. Mtp = Match the pot? edit: Jag bryr mig egentligen inte om dina skills, jag har ingen aning om du suger eller är rena rama proffset vid bordet. Sanningen ligger någonstans där emellan. Men vissa av händerna du lägger upp har tydliga teoretiska brister vilket ganska lätt kan åtgärdas, om du nån gång testar ta åt dig. Javisst. Såvida att man kan inte spela så varje gång. Men ibland kan det vara idé att spela tvärtom mot hur man skulle ha gjort. Poker skiljer sig på så sätt från många andra tävlingsformer. Angående teoretiska brister så har jag många. Fram till för ett par månader sedan så spelade jag tex allt för mkt skräp för blindsen när UTG bettat. Jag har massor av andra stora fel i mitt spel och det är alltid bra med infallsvinklar på mitt spel så att jag kanske kan förbättra mitt spel. Du är sjukt resultatorienterad, Där träffade du helt rätt! Eller som Mark Spitz far sa till sin son: "Det viktigaste i livet är inte simning. Det är att vinna." bara för att du vann handen denna gång behöver det inte alltid vara ett bra spel, tycker du resonerat så om många händer förut också. Det senaste spelet var mest ett kul spel. Men första handen jag postade så gjorde jag ett monstruöst överbet för att jag bedömde att min image och Fi:s tidigare spel gjorde det troligt att jag skulle kunna få syn med "skräp". Det gick hem trots att det inte var ett spel som man ska använda som standarspel. Så generellt har du ju rätt men i den enskilda handen är det svårt att säga vad som är rätt och fel alla gånger. gl vid borden, vi ses när du flyttar upp Tack det samma
Benny_81 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2009 Tisdagens spel: 243 givar, +578:- Är inte vinstmätt eller less. Tvärtom vill jag kötta på ända in mot småtimmarna. Men tyvärr så är jag som vanligt ute i sista minuten med ett skolarbete som ska vara klart imorgon. Så sköter man inte skolan så får pokern lida. Jag ska inte gnälla. Det skulle vara värre om det var tvärtom.
Teh_MoUsE Postad 3 Februari , 2009 Rapport Postad 3 Februari , 2009 Det brukar alltid vara så att man sitter sista dagen och kopierar andras arbeten ungefär Vart pluggar du någonstans btw? bra dagbok för övrigt. /mouse
Benny_81 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2009 Det brukar alltid vara så att man sitter sista dagen och kopierar andras arbeten ungefär Har faktiskt en bra ursäkt den här gången. Den här kursen är mindre intressant... senare under våren kommer en del väldigt intressanta kurser och då ser jag det som en plikt mot mig själv att vara lite mer disciplinerad. Vart pluggar du någonstans btw? Vid akademin vid storskogen. AKA Umeå universitet. bra dagbok för övrigt. Ty
cobb89 Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Möjligt att jag synat med ett A. Svårt att säga så här långt i efterhand. Mtp = Match the pot? Du bör kunna säga det i efterhand. När du bluffar där gör du det för att du tror att han är helt tom, (eftersom han lär syna med vilket par som helst på den brädan). Det hade alltså varit en snapsyn med A hög då du slår luft med A hög. Mtp = med tanke på
Recommended Posts