Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Knäckt efter gårdagen och jag tar därmed paus(har också lite skolarbete att göra). En kompis fick hem tjej nummer två på efterfest. Skulle ha hängt med på efterfest(en lärdom att dra, men jag blev lite "bitter" och less så jag gick bara hem och märkte inte ens att det blev efterfest). Men samtidigt börjar jag undra vad det var för tjej... Nåja, jag ska inte fläka ut andra personers liv här så de funderingarna får stanna hos mig.

 

 

....

 

Söndagens spel: Paus.

Veckans spel: 11.306 givar, +3.056:- En pausdag, en minusdag, 5 plusdagar. Cirka +155:- /h skattat och klart.

Veckans träning: 2 löppas. Ett för lite. Men två pass är betydligt bättre en ett pass.

Veckans spelanalys: Får in givarna. Men spelar inte tillräckligt bra. Tappar fokus ibland i längre perioder(två dagar jag spelade rätt kasst långa stunder). Blir less. Vetefasiken vad jag ska göra åt det. Funderar och grubblar på det. Förhoppningsvis kan jag presentera en plan snart för hur jag ska höja min lägsta nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes!

 

En enorm våg av tillfredställelse rider genom min kropp. Nja, riktigt så bra känns det väl inte, för jag är dålig på att glädja mig åt saker. Men jag fixade skrivningen jag skrev här om veckan. Hälften av de som skrev körde och endast 2 fick vg.

 

Jag lyckades iaf med konsstycket att döma ut lärarnas forskningsarbete samtidigt som jag fick godkänt på kursen! Den klart svåraste kursen jag någonsin läst och jag är därmed nöjd! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagens spel: Paus.

 

Fick stressa på morgonen och hoppade därmed över lunchen. Men jag fixade iaf klart lite saker jag behövde få gjort. På kvällen åt jag sen sex tacos men jag är ändå hungrig. Sköter man inte maten ordentligt blir det svårt att äta sig mätt. Och då blir jag tvingad till att ta paus. För jag spelar oftast så otroligt dåligt när jag är hungrig att det inte är lönt att sätta sig vid borden.

 

Nu ska jag fixa något att äta. Sen slappa och njuta av min fina resultat på skrivningen och sen sova. Imorgon är det nya tag. Och då ska jag börja med frukost!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sötnos-nytt!

 

Restaurang-tjejen med den fina rumpan och helt underbara kroppen låtsades inte se mig på skolan idag. Kanske är hon nöjd nu när jag visat att jag var lite intresserad av henne.

 

Sötnosen jag skulle bjuda ut på en skidtur visade sig ha lite för stora fötter för de skidor jag kan låna henne. Så jag frågade inte ens. Skojade iaf lite med henne idag.

 

Men, ett genombrott, pratade med en tysk sötnos idag(utbytesstudent) och berättade att några utbytesstudenter skulle ha en slags diskussionsklubb om vad de tycker om Sverige osv. Jag tycker det verkar intressant och bjöd med tyskan. Hon var tydligen sugen på att följa med och vi får se hur det går imorgon! Jag återkommer i ämnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagens spel: Paus.

 

Hade svårt att somna igår. Och när jag väl somnade så vaknade jag efter 45 minuter av en fruktansvärd mardröm. Och kunde sen inte somna förrens 0600. Så jag hann nätt och jämnt till skolan 10.15.

 

Sen så somnade jag till en stund på kvällen framför tv:n. Så nu kan jag inte sova igen.

 

Jag är så orkeslös. Orkar knappt med skolan. Och nu tänkte jag läsa dubbelt resten av terminen för att få undan lite kurser. Jag sover dåligt, jag äter dåligt.

 

Tanken är nu att försöka få lite ordning på sömnen, träningen, äta bättre och umgås mer med folk. Då kanske jag får ork till mer än skolan. För som det är nu så orkar jag bara med att pokra eller att plugga. Inte båda sakerna.

 

Att jag ska hitta styrkan händer knappast över en natt. Och sen kommer jag att lägga mycket tid på skolan fram till sommaren. Så jag räknar med att vara kvar på 1-2 fram till juni. Sen kommer jag förmodligen att jobba sex timmar per dag med målningen(förhoppningsvis sista sommaren som målare, för knäcker jag farsan ska jag söka mer kvalificerade jobb nästa sommar, för om jag knäcker honom känns det som jag gjort allt man kan göra inom måleriet). Förhopningsvis lever jag så gott då att jag har ork och lust till att köra på stenhårt med pokern.

 

Slutsats: Jag vill gärna hitta kraften redan idag. Men då knappast lär hända över en natt så räknar jag med att harva runt på 1-2 fram till juni. Dels för att jag har så mkt i skolan men också för att jag inte har någon vidare "livskraft".

 

....

 

Angående den tyska sötnosen jag nämnde igår. Hon kom tyvärr inte till skolan idag. Trist.

 

....

 

Angående min utbildning. Jag är besviken på lärarna och undervisningen. Jag tycker inte lärarna är tillräckligt skarpa och jag tycker vi får för få undervisningstimmar. Trist. Men istället för att gnälla strävar jag efter att se vad jag kan göra bättre själv! Det jag kan göra är att plugga mer kontinuerligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt när man är i en sån period.

 

Jag vet ju inte hur det är för dig, och vill först säga att jag inte menar detta personligt till dig, för jag har ju ingen aning hur det är för dig, men jag har själv varit "nära" folk som ofta känner på det sättet osv.

 

Och har väl kommit fram till att det beror på att personen i fråga ofta analyserade situationer och saker denne gör väldigt hårt, men kanske från fel håll.

Ofta ser den personen situationen från en lite negativ/problematisk vinkel. Och ofta först funderar på varför det inte kommer gå.

Inte på sättet "jag ger upp", men det blir ju ändå svårare att få ut nåt bra av det, och det är stor risk att det går snett och skapar en massa negativa känslor som tynger ner personen.

 

Denne ville gärna göra saker, men tyckte alltid varenda detalj måste vara perfekt, annars blev personen sur/deppig/tappade gnistan, och allt blev förstört.

 

Har man nåt man vill göra - bara gör det. Om ska man tänka och analysera, gör det från en positiv vinkel.

Fundera på hur man kan förbättra det man har, inte på vad som kan förstöra det. Resultatet blir nog detsamma om man gör val 2, om man orkar till målet. Men det är bara en jobbig omväg till samma mål.

Som sagt inget personligt till dig Benny, men kom och tänka på detta när jag läste dina senaste inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt när man är i en sån period.

 

Hela mitt vuxna liv har varit en sådan period(trots att jag alltid hållit mig med jobb). Dock har saker gått åt rätt håll sen i sommras

 

Jag vet ju inte hur det är för dig, och vill först säga att jag inte menar detta personligt till dig, för jag har ju ingen aning hur det är för dig, men jag har själv varit "nära" folk som ofta känner på det sättet osv.

 

Det är ändå intressant att läsa. Och jag tycker du verkar ha några tankar som jag kan ta med mig.

 

Och har väl kommit fram till att det beror på att personen i fråga ofta analyserade situationer och saker denne gör väldigt hårt, men kanske från fel håll.

Ofta ser den personen situationen från en lite negativ/problematisk vinkel.

 

Du är ju värsta hobby-psykologen! :) Jag faktiskt kommit in bättre med klasskompisarna, börjat klara kurser(som hälften kör på), tränar mer än jag gjort sen jag tog paus från fotbollen, börjat spela stabil vinnande poker och en rad andra bra grejor. Allt detta sen i sommras.

 

Ska ju fan glädja mig åt det istället för allt annat som jag inte klarar av. Jag blir tex så jävla less att jag inte klarar av att bara nöta på ordentligt med poker. 10-15k givar i veckan. Istället borde jag vara glad att jag spelar vinnande poker(väldigt få som klarar det) och se positivt på att jag har en möjlighet att spela mer poker! Bara jag kommer på hur jag ska fixa det.

 

 

Och ofta först funderar på varför det inte kommer gå.

Inte på sättet "jag ger upp", men det blir ju ändå svårare att få ut nåt bra av det, och det är stor risk att det går snett och skapar en massa negativa känslor som tynger ner personen.

 

Jag har för lite "positivism" inom mig.

 

Denne ville gärna göra saker, men tyckte alltid varenda detalj måste vara perfekt, annars blev personen sur/deppig/tappade gnistan, och allt blev förstört.

 

 

Där har du mig. Jag spelar vinnande poker och gör typ 150:- /h på det. Men eftersom jag inte pallar att spela typ minst 150 timmar i månaden blir jag bara så jävla less. För det går ju bl a inte att bygga något vidare på rullen då, iom att jag till viss del lever på mina pokervinster och som sagt inte spelar så mycket.

 

Jag blir då less/deppig och tappar gnistan.

 

Har man nåt man vill göra - bara gör det. Om ska man tänka och analysera, gör det från en positiv vinkel.

 

Mm. Jag tänker ofta såhär: "Ska jag komma någonstans med pokern måste jag spela mkt. Jag pallar inte att spela mkt. Helvetes satan vad less jag blir. Inget fungerar. Jag sitter fast."

 

 

Istället borde jag tänka så här:

 

"Jag spelar vinnande poker. Fan vad härligt. Lite underbart om man kunde spela lite mer och bygga upp en fin rulle. Tar jag tag i kosten så fixar jag det, för äter man ordentligt så orkar man mer!"

 

 

Fundera på hur man kan förbättra det man har, inte på vad som kan förstöra det. Resultatet blir nog detsamma om man gör val 2, om man orkar till målet. Men det är bara en jobbig omväg till samma mål.

 

Man kan orka till målet. Men det blir ingen kul resa, man riskterar att misshandla sin kropp och psyke osv.

 

Som sagt inget personligt till dig Benny, men kom och tänka på detta när jag läste dina senaste inlägg.

 

Det var ett bra inlägg! Vill som fan tänka mer positivt. Jag går inte omkring och spyr ifrån mig dystra kommenterar i vardagen. Men på något sätt har jag varit en dyster kvist de sista åren. Jag vill ändra på det som fan. Så jag får lite fart det ena och andra. Och man mår ju så mkt bättre om man är lite positiv.

 

.....

 

Onsdagens spel: 2000 givar, -1343:-

 

Pengarna bara rann iväg för mig från början. Utan att jag spelade speciellt dåligt eller hade speciellt mkt otur. Värsta sortens sätt att förlora på imho. Men jag tror jag beror på att jag inte riktigt var med i matchen efter min lilla paus. Sen kom jag in i det mer. Men jag fick ingen action osv.

 

Ingen katastrof. Bara att tag nya tag framöver. Dock så kommer det nog inte att bli så mycket poker förrens torsdag nästa vecka iom att jag har mkt i skolan fram tills dess.

 

Edit: Främsta anledningen, som jag ser det, att jag har fler minusdagar numera beror helt enkelt på att jag har mer av ett liv att sköta numera. Saker att göra osv. Då kan är det svårare att nöta på 4.000 givar bara för att hamna plus minus noll. Och lika bra är väl det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen din situation Benny, man har lite för höga mål i livet och inte njuter av tillvaron.

Det jag har fått lära mig är att man skall ta till ett ganska osvenskt knep, klappa dig själv på axeln och säg "Fan Benny det där gjorde du bra" ge dig lite beröm istället för att tänka alla negativa tankar, lite som "donk" skriver.

 

Att nå sina mål till 100% är inte lätt, men det kan duga bra att komma till 75% och det är ingen katastrof.

 

Tänk positivt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen din situation Benny, man har lite för höga mål i livet och inte njuter av tillvaron.

Det jag har fått lära mig är att man skall ta till ett ganska osvenskt knep, klappa dig själv på axeln och säg "Fan Benny det där gjorde du bra" ge dig lite beröm istället för att tänka alla negativa tankar, lite som "donk" skriver.

 

Att nå sina mål till 100% är inte lätt, men det kan duga bra att komma till 75% och det är ingen katastrof.

 

Tänk positivt

 

Ja. JTD's inlägg fick mig verkligen att må lite bättre igår och tänka mer positivt. Och ditt var en bra påminnelse om vikten att "lyfta upp" sig själv och tänka positivt på saker man åstakommit. Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ännu en grinder. Kan vara ganska störande aggresiv ibland men oftast så ställer han inte till några större problem.

 

Spelar du 1-2 nu igen?

 

 

Ok I see , inte du som är bakom det nicket då? ;)

 

Inte spelat på några dagar , börjat jobba mer och mer. Rullen är klar för 2,5-5 men vet inte om jag har tid eller sug för grind just nu. Kommit i en sån period antar jag , blivit mest slögrind senaste veckorna. Menmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok I see , inte du som är bakom det nicket då? ;)

 

Jag håller mitt nick hemligt tills vidare och avböjer således att bekräfta eller dementera gissningar.

 

Inte spelat på några dagar , börjat jobba mer och mer. Rullen är klar för 2,5-5 men vet inte om jag har tid eller sug för grind just nu. Kommit i en sån period antar jag , blivit mest slögrind senaste veckorna. Menmen.

 

Samma här. Har också rulle för 2-5 men har inte det minsta sug. Ska försöka få mer sug och kraft till pokern genom att göra roliga saker på fritiden. Då kan man ju tex ha något att spendera pengarna på.

 

Som det känns finns det fina pengar att göra på 2-5 om man klarar av ABC-poker samtidigt som man spelar mkt med en hög lägsta nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördagens spel: Paus.

Lördagens träning: 40 minuters skidåkning.

 

Riktigt skönt att åka skidor. Dock lite dåligt fäste men det spelar ingen större roll om jag får upp styrkan och kondition en anning.

 

Tyvärr ligger pokern nere tills vidare då jag väljer att koncentrera mig på skolarbetet. Dock blir det inte så mkt gjort där heller. Så det lär bli ett bara intensiva dagar framöver... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutsats: Jag vet fan inte vad det sitter i. En del killar lyckas få fina tjejer, andra inte. Och jag vet inte hur jag ska lyckas få en fin tjej. Men jag kommer att fortsätta kämpa för det!

 

du verkar ruggigt skön :mrgreen:

 

ang. de där me tjejer jag har hört att det är bredhakade killar som får alla tjejer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar ruggigt skön :mrgreen:

 

ang. de där me tjejer jag har hört att det är bredhakade killar som får alla tjejer

 

+1 Keep it up Benny!

 

 

Nästan rätt. Jag har fällt en del kvinnor med hjälp av mina "Schenkenbergska kindben" :-D

 

Kul med uppskattning :)

 

Angående breda hakor och kindben så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Jag är nöjd med mitt utseende och tror inte det är där det sitter. Var på förfest ikväll men jag var tvungen att cykla hem.

 

Var lite osäkert om jag var medbjuden på nästa fest och jag fick så ont i huvudet av allt skrik. Jag drack en halv öl och det räckte gott för mig. Men folk har en tendens att dricka alldeles för mkt och därmed börja skrika och ha sig. Speciellt killar. Tjejer får gärna vara berusade :)

 

Så på förfesten var det bara killar. Lite synd att jag inte pallade att fara till nästa fest för där verkade det vara många sötnosar. Men, men... nya tag framöver. Ska slappa en stund framöver tv:n, sen sömn följd av skidåkning på söndags morgonen. Och sen är det 100% plugg i fyra dagar.

 

Pokernote: En av killarna på festen hade lyckats vinna en pott på över 20.000 dollar på NLHU, nl 1000 dollar. Grymt! Fast det var länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagens spel: Paus.

Söndagens träning: 35 minuter skidåkning. Åkte lika långt som igår, fast snabbare. Väldigt bra glid men dåligt fäste. Tror inte det går att få bra fäste på "is". Bara att jobba på armstyrkan. Skönt med ett skidpass iaf.

Veckans spel: 2000 givar, -1343:- , 6 pausdagar, 1 minusdag.

Veckans träning: 2 pass skidåkning. Ett för lite för att det ska bli godkänt, men som jag sa förra veckan. Två pass är bättre än ett pass! :)

 

Jag har haft problem med att glädja mig åt bra saker jag gör. Nu har det nästan slagit runt och jag verkar gå och mysa för minsta lilla sak. Och det medför att jag har lite svårt att komma igång med plugg... så JOBBA, JOBBA, JOBBA! :)

 

Veckans spelanalys: Har varit tvungen att prioritera skolan. Och så blir det när man inte jobbar riktigt kontinuerligt.. Och då när jag väl spelade en dag så var jag inte riktigt med i matchen. Så nästa "comeback" ska jag tänka mig för lite och kanske tex spela 4 istället för 5 bord till en början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagens spel: Paus.

Söndagens träning: 35 minuter skidåkning. Åkte lika långt som igår, fast snabbare. Väldigt bra glid men dåligt fäste. Tror inte det går att få bra fäste på "is". Bara att jobba på armstyrkan. Skönt med ett skidpass iaf.

Veckans spel: 2000 givar, -1343:- , 6 pausdagar, 1 minusdag.

Veckans träning: 2 pass skidåkning. Ett för lite för att det ska bli godkänt, men som jag sa förra veckan. Två pass är bättre än ett pass! :)

 

Jag har haft problem med att glädja mig åt bra saker jag gör. Nu har det nästan slagit runt och jag verkar gå och mysa för minsta lilla sak. Och det medför att jag har lite svårt att komma igång med plugg... så JOBBA, JOBBA, JOBBA! :)

 

Veckans spelanalys: Har varit tvungen att prioritera skolan. Och så blir det när man inte jobbar riktigt kontinuerligt.. Och då när jag väl spelade en dag så var jag inte riktigt med i matchen. Så nästa "comeback" ska jag tänka mig för lite och kanske tex spela 4 istället för 5 bord till en början.

 

Överväger allt mer att ta Roob, gå till systemet, inhandla ett par flaskor sprit, åka till göteborg, supa ner dig, ta dig till strippklubb, SUCESS!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överväger allt mer att ta Roob, gå till systemet, inhandla ett par flaskor sprit, åka till göteborg, supa ner dig, ta dig till strippklubb, SUCESS!!!!

 

Låter trevligt!

 

Men du menar väl inte att du tycker att jag är en efterbliven tönt? :rolleyes:

 

1. Roob

An abbreviation for a retarded noob.

 

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=roob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagens spel: Paus.

 

Har kommit igång riktigt bra med studierna. Jag har ägnat i stort sett hela dagen och hela kvällen åt mina studier.

 

I övrigt undrar jag fortfarande vad Bjoelle menade. Jag kan tycka det är lite tråkigt och otrevligt att kommunicera via datorn eftersom folk säger de mest osympatiska sakerna. Saker de aldrig skulle ha kunna sagt IRL. För då får de en hellt annan form av direkt reaktion som gör att de kan avläsa situationen och personen bättre och därmed oftast håller tillbaka de mest idiotiska kommentarerna.

 

Nåväl. Konstigt nog måste jag säga att PF är ett av de mest hyfsade forum jag hängt på. Konstigt för man kan tänka sig att med en låg medelålder så borde det komma mer taktlösa poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt nog måste jag säga att PF är ett av de mest hyfsade forum jag hängt på. Konstigt för man kan tänka sig att med en låg medelålder så borde det komma mer taktlösa poster.

Det kan jag inte hålla med om, tycker det ofta är just så det är. Det är nog det värsta forumet jag varit på ur den synpunkten hehe.

Dock blev det ju lite bättre när dom där två blev bannade för ett tag sen, kommer inte ihåg vad dom hette :-P

 

Man önskar att andan här kunde vara mer lik den på twoplustwo; seriösa, lagomt lättförklarande, respektfulla, svar.

T ex som http://forumserver.twoplustwo.com/15/poker-theory/how-do-you-break-yourself-tilt-435137/

 

(Men måste också säga att det blivit bättre på senare tid även här...)

 

Men jag har bara hängt på zatzy.com, och lite mindre forum tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...