Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Lite halvdåligt spel i kombination med att korten inte föll min väg. Ungefär samma sak som jag "råkat" ut för på NL 400 tidigare på kvällen.

Jag ska försöka att undvika att gå upp och spela när jag ligger minus någon kväll... Om jag går upp och spelar högre än vanligt framöver så vill jag först och främst tänka på att ha än större fokus än vanligt.

Ja precis det gäller att testa nästa nivå av rätt anledning.

Man ska nästan planera det nån dag i förväg, och känna att man är stabil och vill spela ännu bättre poker än vanligt. Dock tänka på att spela lite mer defensivt och inte tro att man måste vara överaggro för att göra sig hört på nästa nivå.

Men snyggt jobbat med 2008 måste jag säga! Du får in mer händer än jag åstakommit på mycket längre tid hehe.

Gått plus både pokermässigt och i övriga livet låter det som, bara att fortsätta så då :)

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ja precis det gäller att testa nästa nivå av rätt anledning.

Mm.

Man ska nästan planera det nån dag i förväg, och känna att man är stabil och vill spela ännu bättre poker än vanligt. Dock tänka på att spela lite mer defensivt och inte tro att man måste vara överaggro för att göra sig hört på nästa nivå.

Låter som en jäkligt bra approach. Ska försöka komma ihåg det om jag får förmånen att satsa seriöst på NL 1000.

Men snyggt jobbat med 2008 måste jag säga! Du får in mer händer än jag åstakommit på mycket längre tid hehe.

Gått plus både pokermässigt och i övriga livet låter det som, bara att fortsätta så då :)

Tackar, det är faster, harder som gäller! Har snart spelat mina 1700 givar idag.

Postad

Slutade fjolåret med att backa 1639:- i söndags och det var "rekord" sen jag börja skriva DB. Började det här året nästan lika "bra" och backade 1612:-

Från början var det lite väl "nytt år, nya utmaningar" och lite för lite fokuserat spel i kombination med otur. Efter 800 givar var jag nästan 2k back eller ngt.

Det ordnade upp sig och korten började falla min väg och ett tag var jag bara 350:- back.

Sen... så fick jag AA och bettar och raisar hårt hela vägen tills rivern där Fi träffar hålstegen och bettar 50:-. Drygt 800:- back där.

Sen går jag all-in med AA före floppen och får syn av AKo som träffar stegen. Drygt 900:- back där.

Sånt som händer och ska hända om jag ska ha en chans att göra pengar. Dvs att folk synar med skräp. Men just de kvällar de träffar allt för ofta så blir det extremt svårt att inte backa.

I början av kvällen lyckas jag gå all-in med KK före floppen och får syn av AA. Det är ett spel jag gjort allt för många gånger och det ska till en speciell situation för att det ska löna sig att gå all-in med KK före floppen. Jag måste lägga ner KK oftare före floppen. Men jag torskade en pott på 800:- där också.

Sen får jag QQ mot en helvild spelare när han förstås sitter med AA. I efterhand så kanske han inte var så vild, så det var ett riktigt kasst spel. Men jag torskade en pott på 800:- där också.

I övrigt fick jag lite väl mkt mothugg under småtimmarna. Vilket jag inte riktigt är van vid och hade svårt att hantera.

Vad ska jag göra för att hitta tillbaka till ett plus:

- Tigta till, inte betta hämninglöst på varje flopp.

- Slänga KK oftare före floppen.

- Sluta syna med många händer som jag ofta synar med från SB och BB när någon bettar från tidig position före floppen.

- Spela mer på kvällstimmarna och mindre på nattimmarna.

- Tålamod, tålamod!

- Kämpa!

Dagens resultat är hur som hur: 2139 givar, -1612:-

Jag är nu drygt 3k back sen ATH och det är rekord. Men jag har inte haft någon sån här downswing sen jag började på 1/2. 7,5 inköp back(1k torskade jag dock när jag var och skottade på NL 1000, men det är sånt som kan hända när man spelar på NL 400 än om det inte ska hända ngt mer), har tidigare varit 8 inköp back på 0.5/1. Och då vände det, jag siktar på att det ska vända nu också!

Postad

Det är lustigt men nu när det går som sämst är jag som mest sugen på att spela. När det går bra tappar jag helt sugen. Måste försöka jobba på det där och omprogammera hjärnan på något sätt :)

Postad
Slutade fjolåret med att backa 1639:- i söndags och det var "rekord" sen jag börja skriva DB. Började det här året nästan lika "bra" och backade 1612:-

Från början var det lite väl "nytt år, nya utmaningar" och lite för lite fokuserat spel i kombination med otur. Efter 800 givar var jag nästan 2k back eller ngt.

Det ordnade upp sig och korten började falla min väg och ett tag var jag bara 350:- back.

Sen... så fick jag AA och bettar och raisar hårt hela vägen tills rivern där Fi träffar hålstegen och bettar 50:-. Drygt 800:- back där.

Sen går jag all-in med AA före floppen och får syn av AKo som träffar stegen. Drygt 900:- back där.

Sånt som händer och ska hända om jag ska ha en chans att göra pengar. Dvs att folk synar med skräp. Men just de kvällar de träffar allt för ofta så blir det extremt svårt att inte backa.

I början av kvällen lyckas jag gå all-in med KK före floppen och får syn av AA. Det är ett spel jag gjort allt för många gånger och det ska till en speciell situation för att det ska löna sig att gå all-in med KK före floppen. Jag måste lägga ner KK oftare före floppen. Men jag torskade en pott på 800:- där också.

Sen får jag QQ mot en helvild spelare när han förstås sitter med AA. I efterhand så kanske han inte var så vild, så det var ett riktigt kasst spel. Men jag torskade en pott på 800:- där också.

I övrigt fick jag lite väl mkt mothugg under småtimmarna. Vilket jag inte riktigt är van vid och hade svårt att hantera.

Vad ska jag göra för att hitta tillbaka till ett plus:

- Tigta till, inte betta hämninglöst på varje flopp.

- Slänga KK oftare före floppen.

- Sluta syna med många händer som jag ofta synar med från SB och BB när någon bettar från tidig position före floppen.

- Spela mer på kvällstimmarna och mindre på nattimmarna.

- Tålamod, tålamod!

- Kämpa!

Dagens resultat är hur som hur: 2139 givar, -1612:-

Jag är nu drygt 3k back sen ATH och det är rekord. Men jag har inte haft någon sån här downswing sen jag började på 1/2. 7,5 inköp back(1k torskade jag dock när jag var och skottade på NL 1000, men det är sånt som kan hända när man spelar på NL 400 än om det inte ska hända ngt mer), har tidigare varit 8 inköp back på 0.5/1. Och då vände det, jag siktar på att det ska vända nu också!

Är du seriös när du skriver att du ska börja släppa KK pf? :shock:

Postad
Är du seriös när du skriver att du ska börja släppa KK pf? :shock:

Ja och nej(inte oseriös, men ogenomtänkt kanske). Några exempel(båda sitter med fulla inköp):

Om jag bettar 9 från mellan-position, Fi raisar till 27 från knappen. Händer att jag då reraisar och hamnar all-in mot AA allt för många gånger. I det läget kan en syn räcka.

Om Fi bettar 9 och jag raisar till 27 pre och han reraisar till låt oss säga 77 så kan det faktiskt vara läge att lägga mig!

Jag har förlorat väldigt mycket pengar på att möta AA med KK, när vi hamnat all-in före floppen.

Du har iaf en poäng! Jag kanske inte ska släppa KK så jädra ofta men jag ska iaf lugna ner mig och inte hamna all-in före floppen mot en normal-tigt fullstackad spelare.

Postad
Ja och nej(inte oseriös, men ogenomtänkt kanske). Några exempel(båda sitter med fulla inköp):

Om jag bettar 9 från mellan-position, Fi raisar till 27 från knappen. Händer att jag då reraisar och hamnar all-in mot AA allt för många gånger. I det läget kan en syn räcka.

Om Fi bettar 9 och jag raisar till 27 pre och han reraisar till låt oss säga 77 så kan det faktiskt vara läge att lägga mig!

Jag har förlorat väldigt mycket pengar på att möta AA med KK, när vi hamnat all-in före floppen.

Du har iaf en poäng! Jag kanske inte ska släppa KK så jädra ofta men jag ska iaf lugna ner mig och inte hamna all-in före floppen mot en normal-tigt fullstackad spelare.

Make it simple, folda aldrig KK pf.... Du möter JJ/QQ/AK/AQ tillräckligt ofta för att det ska löna sig... Jag foldar aldrig AK/KK pf.. Dom är nutz.

"Om jag bettar 9 från mellan-position, Fi raisar till 27 från knappen. Händer att jag då reraisar och hamnar all-in mot AA allt för många gånger. I det läget kan en syn räcka."

Vad vill du uppnå med en syn? Du kommer antagligen stacka av iallafall på en drybräda.. och du kommer få betydligt mer problem mot hans 3betting-range som kommer träffa en massa jobbiga 2par/set osv.

Postad

Jag läste i ngn annan tråd att ud skrev att man kan se hur många händer man har spelat på svs, hur gör man det? :)

EDIT: Hitta nu :) Tyvärr stod det ju inte när den senast var nollställd.

Postad
Make it simple, folda aldrig KK pf.... Du möter JJ/QQ/AK/AQ tillräckligt ofta för att det ska löna sig... Jag foldar aldrig AK/KK pf.. Dom är nutz.

"Om jag bettar 9 från mellan-position, Fi raisar till 27 från knappen. Händer att jag då reraisar och hamnar all-in mot AA allt för många gånger. I det läget kan en syn räcka."

Vad vill du uppnå med en syn? Du kommer antagligen stacka av iallafall på en drybräda.. och du kommer få betydligt mer problem mot hans 3betting-range som kommer träffa en massa jobbiga 2par/set osv.

En kanske inte så god tanke på hur jag ska minimera mina förluster de gånger jag förlorar med KK.

Jag har lite andra erfarenheter än dig rörande nötter före floppen och de kan vara felaktiga. Just nu skulle jag vilja ha ett fungerande statistikprogram för att kolla upp hur jag spelat mina KK!

Jag läste i ngn annan tråd att ud skrev att man kan se hur många händer man har spelat på svs, hur gör man det? :)

EDIT: Hitta nu :) Tyvärr stod det ju inte när den senast var nollställd.

Bra. Det ska stå i själva statistikrutan när man senast nollställde.

Postad

Har sprungit på bra och är drygt +1k på omkring 600 givar. Paus en stund nu, sen fortsätta kämpa och ha tålamod!

Förresten så är det väldigt ovanligt att det går bra för mig på fredagar. Har blivit som en otursdag för mig, med betoning på otur. Vi får hoppas att det har släppt nu! :)

Postad

1737:- givar, +1675:- (tag:rekord!)

Bästa dagen hittils sen jag började spela på SvS! Hade flyt idag till skillnad från igår då det mesta gick mig emot. Men jag kan spela ännu mer fokuserat, fortsätta utveckla mitt spel och dessutom spela ännu fler givar när det går bra! Så det finns mer att hämta! :)

Men nu är mätt på poker, har ont i huvudet, är trött och är hungrig. Så det får bli en annan dag.

Läxa till imorgon:

-Fortsätta jobba på att sluta calla med halvdåliga händer från knapparna när någon bettar från tidig position före floppen.

-Kanske raisa mer med AKs och AKo speciellt från pos, före floppen.

-Inte sväva iväg för att det gick bra ikväll. Utan fokusera med tålamod, tålamod.

-Tänka på hur jag spelar KK bf när jag tror mig vara uppe mot AA. Tror fortfarande det finns lägen då det är smart att lägga den handen på 1/2, eller iaf lugna ner sig. Men jag kan ha fel.

Det börjar mer och mer gå automatiskt att lugna ner sig efter första floppbettet och även före den. Något jag haft problem med tidigare. Det ska jag också jobba på imorgon!

Postad
Du har fel när du pratar om att folda KK preflop på 1-2 tror jag. Finns inte imo.

Det kan jag ha. Det stör mig som fasiken att min dator inte orkar med något analysprogram. I så fall skulle jag studera hur jag spelat KK. Lutar mer och mer åt att jag köper en ny dator. Men det känns dumt att köpa massa pokerprylar(behöver bara en ny dator för att orka med pokerdatabasen) innan man gjort några ordentliga pengar.

Man är väl ingen matriallirare! 8-)

Postad

Dagens filmtips: Thank you for smoking.

Handlar om en tobakslobbyist i USA och den är hejdlöst rolig. Bl a när han hos sin dotters klass och berättar om sitt jobb för kottarna så utspelar sig följande dialog:

Elev: Min mamma säger att det är farligt att röka.

Lobbyist: Är din mamma forskar?

Elev: Nej.

Lobbyist: Läkare?

Elev: Nej.

Lobbyist: Precis. Jag säger inte att det är ofarligt att röka. Utan att ni ska ta reda på det själva och ta era egna beslut!

:mrgreen:

thank-you-for-smoking.jpg

gdaily som lobbar för avskaffandet av spelmonopolet? 8-)

Postad
En kanske inte så god tanke på hur jag ska minimera mina förluster de gånger jag förlorar med KK.

Jag har lite andra erfarenheter än dig rörande nötter före floppen och de kan vara felaktiga. Just nu skulle jag vilja ha ett fungerande statistikprogram för att kolla upp hur jag spelat mina KK!

Bra. Det ska stå i själva statistikrutan när man senast nollställde.

jag lovar att du är den ende som blivit utdragen med nötterna..

Postad
jag lovar att du är den ende som blivit utdragen med nötterna..

Skönt att höra, då har jag nog bara haft en enorm downswing de sista 3 åren och min tid borde komma snart då 8-)

Eller blandas terminologin ihop? Kan man inte som någon gjorde ovan kalla AA för nötter om man sitter på dessa före floppen? Är det bara om man inte kan bli utdragen som man har nötterna?

Postad
haha =P

jag skulle väl säga: folda aldrig KK om du inte har nån úberread som säger att personen bara går broke med AA preflop (pekar på Benny_81 :lol:)

:)

Tack för din synpunkt.

Vad spelar du själv på för nivå?

Postad

Nickgissning: 1811t. Jag har sett honom eller dig vara uppe på 2,5/5kr förr men numera brukar jag ibland se honom på lägre nivåer, och han verkar vara vinnande. Har även sett honom vara uppe och skotta någon gång på senare tid. Han verkar passa in så bra på dig när du skriver att du är för aggresiv när du kliver upp i nivå, han spelar alldeles för aggresivt pre med bra händer enligt mig.

Postad
Nickgissning: 1811t. Jag har sett honom eller dig vara uppe på 2,5/5kr förr men numera brukar jag ibland se honom på lägre nivåer, och han verkar vara vinnande. Har även sett honom vara uppe och skotta någon gång på senare tid. Han verkar passa in så bra på dig när du skriver att du är för aggresiv när du kliver upp i nivå, han spelar alldeles för aggresivt pre med bra händer enligt mig.

Ok, det var tyvärr fel. Jag har knappt spelat ngt på 2.5/5 btw.

• Skapa nytt...