Gå till innehåll

Valuaväxlingsavgift


JohanLj

Recommended Posts

När det gäller just växlingsavgift för GE money bank vet jag inte. Däremot vet jag att just GE bank är oerhört icke kundvänligt på många andra sätt, så jag skulle hålla mig undan dem enkom av den anledningen.

 

ICA-banken tar ingen växlingsavgift

 

Tack för tipsen. Har nu ansökt på ICA-banken.

Blev semi-tiltad av att jämföra med avgifter på SEB.

En hel del att tjäna med konto hos ICA.

 

Lite oklar information när man ansökte dock.

Får man automatiskt ett konto kopplat till sitt ICA bankkort? Helst skulle jag vilja ha ett kortkonto och ett med högre ränta men möjligheten att ansöka om ett konto med högre ränta verkar inte finnas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det finns 4 typer av ica-kort.

Om du tar det med mastercard så får du 2 konton hos ica-banken. ett med kredit och ett där du kan spara pengar och ta ut i bankomat ifrån. Det är dock samma ränta på alla.

Kortet har stora fördelar när du är ute och reser då du slipper både uttags-avgift och växlingsavgift.

Jag är supernöjd bortsett från att de inte behandlade mitt ärende när jag blev dubbeldebiterad en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ica bankkort - mastercard som är kopplat till ett bankkonto och alla uttag och köp sker därifrån. vill du ha fler konton startar du ett eget snabbt och lätt online (så var det förr iaf) och du får samma ränta på alla konton, 4,05% har jag för mig att det var senast jag kollade.

 

ica bankkort plus - mastercard med två konton precis som mattie beskrev, minimum kredit 10k kr. vill du ha fler konton så öppnar du det lätt.

 

skillnaden mellan de två korten är att det senare har en något högre årsavgift, men i gengäld får du 0,5% tillbaka på alla inköp du gör med kortet var som helst i hela världen.

 

Mattie, vad hände med dubbeldebiteringen? Åtgärdade affären/restaurangen/whatever det själva så att det löste sig till slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...