Gå till innehåll

Att kunna blockera sig


Hest

Recommended Posts

Blockerade mig från spel i en vecka nyligen och fick upp någon ruta där det stod att när man blockerat sig 3 gånger så stängs man automatiskt av i 165 dagar eller liknande(kommer inte ihåg exakt)

Jag tycker att det är skönt att ta lite break från pokern då och då och kommer säkerligen behöver blockera mig inför tentor etc i framtiden då jag börjar plugga nu.. Men kommer jag inte kunnda göra detta? Vore ju skit om man blev avstägnd i ett halvår liksom.. Går det att lösa på något sätt? Idiotisk regel som verkligen skjuter sig själv i foten, då det hindrar folk från att blockera sig när dom känner för det, pga av dom inte vill bli avstängda i ett halvår..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Så här står det och fungerar den "automatiska" upptrappningen:

 

"PokerStars kan inte godkänna mer än två 7-dagars avstängningar under en 30-dagarsperiod och PokerStars kommer då istället att utfärda en 180-dagarns avstägning som inte går att annulera".

 

Om två 7-dagarsperioder inte räcker för tentaplugg och liknande så vänligen använd 30-dagarsperioden med en gång.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Så här står det och fungerar den "automatiska" upptrappningen:

 

"PokerStars kan inte godkänna mer än två 7-dagars avstängningar under en 30-dagarsperiod och PokerStars kommer då istället att utfärda en 180-dagarns avstägning som inte går att annulera".

 

Om två 7-dagarsperioder inte räcker för tentaplugg och liknande så vänligen använd 30-dagarsperioden med en gång.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Tack för svar!

Jag mindes rutan lite vagt som sagt, att det var under ett 30-dagars period(dom två blockeringarna var tvungna att ske), var en glad överaskning och sätter det hela i annat perspektivt självklart.

 

 

Jag brukar bara låta bli att spela när jag inte har tid, och klarar man inte det bör man kanske ringa stödlinjen... Antingen är man beroende eller så är man det inte?

 

Edit: Annars håller jag med om att det inte verkar genomtänkt...

Mjo exakt, du lär ha problem.

 

Nu såg jag ingen anledning till att förklara mig speciellt mycket i mitt första inlägg men jag tycker ändå inte att det finns fog för att skriva "Du lät ha problem" och att jag behöver ringa stödlinjen. =P

 

Men för er skull så kan jag berätta att knappt spelat något under sommaren och har faktiskt har en del diciplin i mig, jag ser mig absolut inte som spelberoende och har inte direkt något särskillt stort sug i mig för pokern i detta skede för övrigt, men jag tycker att det är en bra extra inkomst för en blivande fattig student.

När jag blockera mig så känns det väldigt skönt, jag vet att jag kan dra igång med spelandet ett visst datum igen och jag behöver inte alls tänka på poker i vardagen(som pokerpselare lätt kan göra).

"Antingen är man beroende eller inte?" går väll förövrigt inte att applicera på poker nästan =) Alla är vi lite skadade men oftast är det ett harmlöst beroende som inte gör någon skada.

Om ni vill veta mer än ni välkommna till min nystartande dagbok ^^

 

http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=49529

 

Tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte bestämma själv om du ska spela eller inte, men är inte beroende. Okej.

 

 

 

Jag är knappast den enda vinnande spelaren som tycker att det kan vara skönt att blockera sig en kortare tid, är som sagt första gången jag blockerar mig förövrigt.

 

Om du testade att blockera dig från det här forumet under en tid kanske du skulle kunna gå ut och bli lite glad istället förövrigt? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är knappast den enda vinnande spelaren som tycker att det kan vara skönt att blockera sig en kortare tid, är som sagt första gången jag blockerar mig förövrigt.

 

Om du testade att blockera dig från det här forumet under en tid kanske du skulle kunna gå ut och bli lite glad istället förövrigt? :mrgreen:

 

Men då skulle ju jag bli ledsen istället... och forumet skulle bli sååå mycket tråkigare... och det vill vi väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...