Gå till innehåll

Slutat röka


Appel

Recommended Posts

Grattis mig som varit nikotinfri i över en vecka. Längsta jag varit utan cigg på över 20 år.

 

Jag har ökat mitt intag av fisherman friends och bananer hundrafallt. MEN nu till min lilla fråga till er:

Hur mkt frukt kan man äta innan det börjar märkas allt för mkt på vågen, och vilken frukt är bättre att hålla sig till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis mig som varit nikotinfri i över en vecka. Längsta jag varit utan cigg på över 20 år.

 

Jag har ökat mitt intag av fisherman friends och bananer hundrafallt. MEN nu till min lilla fråga till er:

Hur mkt frukt kan man äta innan det börjar märkas allt för mkt på vågen, och vilken frukt är bättre att hålla sig till?

 

Grattis. Jag har försökt ett par månader med Chantix, nytt mirakelpiller, men det har inte haft någon effekt än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just bananer innehåller väl en jädrans massa kolhydrater. Kanske inte optimalt att bli storkonsument på dessa om man är orolig för vikten.

 

Är själv en periodare på rökning. Kan gå utan i två veckor för att sedan röka ett par paket på en vecka. Vete fan hur jag ska få bukt på det. Cold turkey är inte min grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat!

Gå över till jordnötter, till det tillkommer öl. Inte så nyttigt eller bra för vågen. Men sannslöst mycket roligare. Har man "övergett" sin bäste vän är man värd några öl :):mrgreen:

 

Funka bra för mig!

 

Låter som en sjukt farlig kombination ju, är väl nästan bättre att röka rent hälsomässigt då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att äta sig mätt på frukt bör väl vara bland det nyttigaste rent viktmässigt no (sen att sakna vissa viktiga ämnen å så...)?

 

Lite småkul att du slutat röka och oroar dig för diverse möjliga hälsoeffekter av att äta frukt :P

 

Så sant :)

Men det är nog mera det där att det känns dumt att byta nikotinet mot mage...

 

Tack för alla Gratz och dyl.

 

Jag och Ola hade en tråd förut där vi tog fram för och nackdelar med olika förpackningar av Coca-Cola. Ge mig en vecka till och jag kommer vara profs på fishermans friend. Just nu är det chile mandarin som är nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja Snabelguy!!

Jag började röka för ca 27 år sen, så mina lungor har nog fått obeveklig och permanent skada tyvärr. Men jag räknar med att lungorna kommer bli lite bättre iaf, samt att man kanske får ngn form av luktsinne här framöver :)

 

Ni som kommer vara nere på Malmö open till helgen, och då ser en arg-irriterad-galen kameraman springa mellan borden så vet ni att det beror på att han slutat röka :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appel, jag slutade för 3,5 år sedan efter att ha rökt mer än 27 år, de sista 10 åren höll jag upp halvårsvis, ibland ett helt år. Jag torskade alltid på någon fest, fyllerökningen gjorde att jag började igen, och igen. Nu för tiden blir jag inte ens röksugen när jag, Highland Park och Falconbryggeriet har månadsmöte. Snusar däremot, men det gjorde jag innan jag slutade med rökat.

 

Järnbandet över bröstet har släppt, luktsinnet är tillbaka och jag mår mycket bättre, så visst finns det hopp.

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va på tiden. Det har blivit mycket tråkigare när man inte får röka på krogen tex. Bättre på den gamla goda tiden då man kunde sitta och spela bombjack på Carlos med pipa i munnen eller röka i skolan och på jobbet.

Lika bra att sluta med skiten :)

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...