Gå till innehåll

The Well - Dead-Inside


Dead-Inside

Recommended Posts

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har du för spelstil? TAG

Hur har du lärt dig poker? Till en början, jag själv, och PF. Lite senare CR/DC. Det mesta är dock från eget spel och reflektion

Vad fick dig att börja spela? Pengar. Det lockar.

Har du hållt på med ngn idrott? Vilken isf? Talang? Inte i nån klubb eller så. På lågstadiet och mellanstadiet spelade jag mycket bandy med klasskamraterna

Hur långt är ett snöre? En meter

Hur långt är två snören? Två meter

Vad är meningen med livet? Att göra det bästa av det, så som du själv känner.

Hur stort är universum? Vad händer när man kommer till "kanten"? Har inga siffror, men det finns. Innehåller massvis med nollor. Inget händer när man kommer till kanten. Allt upphör

Är jorden platt? Vad händer vid kanten? lol. Nej. Det finns ingen :)

En smurf är 3 äpplen hög, men vad väger den? Cirka 55 planeter.

Medellivslängden i Sverige i dag är 78 år. Vad tror du den ligger på om 100 000 år? Tror du verkligen vi lever då? :). Som ras dvs. Men låt oss ponera att vi gör det, skulle nog tänka mig att evigt liv är möjligt i maskinminne. I det biologiska stadiet gissar jag en 170 år eller så.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Hur många inköp skulle du känna dig trygg med på 25/50 svs? 70 200BBinköp.

 

- Vad gör du för att bli bättre? Analyserar dina spelade händer genom PT? CR? Rail? P-Stovar? Analyserar mitt spel i Holdemmanager, i huvudet, och sover på det. Pokerstove ingår givetvis i detta, hur fan ska du annars veta vad du har för equity? CR och DC används mest för underhållning men stundstals för inlärning.

 

- Du känner för att grinda men när du tittar vid borden finns det knappt något värde alls. Sätter du dig ändå bara för att förbättra ditt spel / äga andra pf-medlemmar / lära dig? Eller gör du något annat och kommer tillbaka senare? Kommer tillbaka senare. Föredrar det framför margnellt EV+spel.

 

- Det är en SUPERFISK på 200/400 och han sitter där med maxinköp och redo att reloada. Hur många % av din rulle vågar du skotta med i detta läge? 20%, och då genom flera inköp. Säg 3 inköp. Och då ska han vara fiskig. Skottar i regel aldrig om jag inte har råd. Sjukt psykologiskt jobbigt att skotta bort stora pengar med bra spel och inte värt det ställt mot vinsten/psykologiska vinsten.

 

- Bor du hos dina föräldrar?

Bor med min far

 

- Har du körkort? I så fall, har du egen bil?

Nej

 

- I vilken stad bor du?

Stockholm

 

vad tror du om färger? Tror det är överskattat.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att alla snabba svar. Har bara en sista..

 

Är det ditt spel, din rulle eller de stora beloppen som håller dig borta från 25/50? Iofs skrev du att du dragit 250k o att du föredrar 70 inköp så antar att d är rullen. Är det en kombination av alla dessa faktorer? Om du hade 700k nu, skulle du börja grinda 25/50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att alla snabba svar. Har bara en sista..

 

Är det ditt spel, din rulle eller de stora beloppen som håller dig borta från 25/50? Iofs skrev du att du dragit 250k o att du föredrar 70 inköp så antar att d är rullen. Är det en kombination av alla dessa faktorer? Om du hade 700k nu, skulle du börja grinda 25/50?

 

Rullen är givetvis ett hinder, men jag är inte alls tillräckligt bra som pokerspelare för att spela 25/50. Jag kanske skulle vara marginell vinnare, men ingen chans att jag skulle vara så framgångsrik som jag personligen har som mål att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betalar du hyra? Yep, försvinnande liten sådan dock.

 

Om du skulle flytta hemifrån, skulle du fortfarande bara spela poker? Under förutsättning att jag klarar av hyra, alltid.

 

hur gammal är du och varför böt du från ss till redbet eftersom du spelade väl med 200 bbs på SS om jag inte minns fel och redbet kan man väl bara ha 100 ? påverkar det isåfall ditt spel negativt ?

 

Böt för att jag kände för det. Kände att, då mitt spel led lite, det var mindre utrymmen för misstag för mig men samtidigt tillräckligt öppet för att andra skulle göra dem så fann jag helt enkelt att det var positivt att gå från 200 till 100 BB. I alla fall för tillfället. Mao positivt, annars hade jag inte bytt. Ålder finns på ett flertal ställen redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen är givetvis ett hinder, men jag är inte alls tillräckligt bra som pokerspelare för att spela 25/50. Jag kanske skulle vara marginell vinnare, men ingen chans att jag skulle vara så framgångsrik som jag personligen har som mål att vara.

 

25/50 är inte speciellt tufft motstånd imo.

 

Böt; av byta (byta, böt, bytt), dialektal eller ålderdomlig böjningsform.

Formen brukas främst på gävlemål och uppländska.

 

Tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en rolig person?

Vilken linje gick du på gymnasiet?

Hur vill du dö?

Hur tror du att du kommer dö?

Vilken kändis är du mest lik?

Vilken kändis vill du vara mest lik?

Vem tror du är lyckligast, Phil ivey eller du?

Tror du att du är gift om 10 år?

Vilken död eller levande person skulle du vilja träffa?

 

Tack på förhand för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en rolig person? I try.

Vilken linje gick du på gymnasiet? Media.

Hur vill du dö? I sömnen, helst när jag själv tycker att livet är över i övrigt.

Hur tror du att du kommer dö? Stroke 55-65 år gammal

Vilken kändis är du mest lik? Tror inte jag är lik någon faktiskt.

Vilken kändis vill du vara mest lik? Orlando Bloom är väl snygg?

Vem tror du är lyckligast, Phil ivey eller du? Ivey

Tror du att du är gift om 10 år? Inte gett en tanke åt det faktiskt. Skulle nog säga ja.

Vilken död eller levande person skulle du vilja träffa? Jesus skulle vara intressant. Ta lite bilder, prata historia (vår, hans nutid) osv. Disprove religion skulle vara rätt skönt.

 

Tack på förhand för svaren! Chill, anytime

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...