Gå till innehåll

Tiltar du?


Big Less

Tiltar du?  

303 medlemmar har röstat

  1. 1. Tiltar du?

    • Nej. Inte alls eller mycket lite.
    • Mja. Det händer, men inte så farligt.
    • Ja. Och det kostar en del, men inte riktigt skjortan.
    • Ja för tusan! Det det är en av de största luckorna i mitt spel.


Recommended Posts

Dags för den stora utredande tråden om Pokerforumarnas tiltvanor. Det skrivs ju en del om tiltsessioner till höger och vänster, men för hur många av er är tiltandet en betydande lucka i spelet? Släng gärna in någon liten kommentar också.

 

Själv tiltar jag nästan aldrig. Jag är alldeles för dålig förlorare för det. Åker jag på en sur utdragning kan det hända att jag i potten efter limpar med en sämre hand än jag skulle limpat annars, men värre än så blir det sällan. Åker jag på en RIKTIGT sur utdragning lämnar jag omedelbart datorn och sätter mig och surar i ett hörn. Det har till och med hänt att jag blivit så förbannad att jag lagt mig och sovit på golvet, till min flickväns stora förvåning. Det är såklart på sätt och vis en lucka det också, jag lämnar säkert en del bord där jag skulle gjort vinst om jag fortsatt spela, men någon regelrätt tilt kan man inte kalla det.

 

* Till Poker OT för fina Polls. :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar ibland, ofta när nån jälvar stjäl en stor med genom att sätta sin 3-outare på river efter att ha synat pottbet hela vägen när han varit mil efter.

 

Brukar dock inte bli sååå dyrt eftersom jag snabbt känner av det och bockar av "auto post blinds" illa kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna den exakta innebörden av att "tilta".

 

Gdaily säger:

Att du spelar sämre pga att du är förbannad på att det går dåligt, ungefär.

 

Sedan borde man väl också kunna tala om tilt när man spelar sämre p g a att det har gått riktigt bra? Men för enkelhetens skull skiter vi i det i denna poll.

 

Själv sitter jag och otiltar för fullt. Fan i mig, knappt en vettig hand idag heller. Med tanke på hur många tvåor och treor det verkar finnas i leken är det helt obegripligt att jag inte får PP i dem då och då. Men men, ingen tilt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar!

 

Men mest när jag spelar bra om nu det räknades hit. Det går till en viss gräns, sen känner jag mig oövervinnerlig och då går det åt pipan fort. Så jag har till viss del lärt mig att sluta när det har gått bra. Ta en paus ett tag, 30 min räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltade hårt igår kväll, fick in nuts stegen på floppen. Trycker in hela min stack för att ingen tomte ska syna färgstegen. Alla lägger sig utom en person som trycker in hela sin stack, färgen kommer upp på turnen- damn tänker jag- han sitter dock inte på färgen utan han hade triss och på rivern får han givetvis in sin kåk. Visserligen skulle jag inte tryckt in hela stacken- i detta fall 25 dollar ingen större summa alltså men det låg mycket i potten efter preflopp raisen.

 

Efter den torsken började tiltningen av ren ilska mot en kille som hade sett floppen drygt 87 % på 120 händer enligt PO. Jag gick all in 4 gånger alla la sig föruttom den 4 gången... och då hade jag AA:)---så jag vann tillbaks det jag torskat. Ganska tomtigt men kul kändes det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltade hårt igår kväll, fick in nuts stegen på floppen. Trycker in hela min stack för att ingen tomte ska syna färgstegen. Alla lägger sig utom en person som trycker in hela sin stack, färgen kommer upp på turnen- damn tänker jag- han sitter dock inte på färgen utan han hade triss och på rivern får han givetvis in sin kåk. Visserligen skulle jag inte tryckt in hela stacken- i detta fall 25 dollar ingen större summa alltså men det låg mycket i potten efter preflopp raisen.

 

Oj, det var lättiltat! Din motståndare leder före floppen. Du drar ut honom, trycker in pengarna, han gör en full korrekt (?) syn och drar tillbaka. Måste vara ruskigt dyrt i längden att tilta så lätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag TRODDE att jag inte tiltade, men ack vad fel jag hade...

 

För snart en vecka så började jag min session med att förlora en jättepott med nut-st8 mot set, allin på floppen. I stället för att lugna ner mig och ta en paus, så fortsätter man en 7-timmars session med överaggressivt spel som inte går hem...slutar sessionen på 12K$ back :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag forsoker att inte lata mig sjalv tilta. Hander for ofta anda.

 

Storsta hotet mot BR. Har skott mig bra senaste manaden dock, fram tills de senaste tva dagarna. Spelar overaggresivt forsta 30 min, borjar tilta av ren frustration, sen ar man back 600-700 euro...

 

da skarper man sig och maste grinda tillbaka pa 2-3 timmar sa att man ligger +-0

 

Idiotiskt sager jag. Battre att borja grinda o spela smart redan fran borjan. Da ligger man istallet +600-700 efter 2-3 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torska igår med KJJJx emot AJJJx på en ett riktigt stimigt bord, hade grindat upp till 100$ ifrån lite bonuspengar. Lite kort bakrund, det foldas fram till cutoff som synar likaså gör dealer, jag höjer, syn syn. Resten fattar ni själva.

 

Då blev jag så jävla arg så jag gick all in med det resterande pengarna i mörkret, det tog jänkarna runt 5 all ins innan de fatta att jag inte hade AA för 6:e gången, fick då syn av AQ, personligen har jag 23. *UTE*

 

Alltså, ja det händer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...