MacDaddy Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Ok vem vann nu wsop 08? Lr är finalbordet som jag har fått uppfattningen uppskjutet till isf när? Citera
Appel Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 http://pokerforum.nu/forum/wsop-2008/47857-resultatrapportering-wsop-2008-a-34.html inlägg nr 501 Det är över! Vi har våra "November nine" som kommer att spela finalbord i November... Den olycklige att åka på finalbordsbubblan är Dean Hamrick som ställde in preflop med AJ men fick syn av QQ som höll hela vägen. Vi återkommer med chipcountsen innan vi packar ihop WSOP-bevakningen för i år. Citera
bananuz Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Fan vad spännande det ska bli att se nio turredonkeys man aldrig hört talas om shova allin fram och tillbaka om tre månader. Citera
owster Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Fan vad spännande det ska bli att se nio turredonkeys man aldrig hört talas om shova allin fram och tillbaka om tre månader. Blir lika intressant som att kolla på morgonsoffan när Eva, 57 ska skrapa triss. Citera
DrRoland Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Någon speciell anledning till att man skjuter upp finalbordet i år? Citera
MJ Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Någon speciell anledning till att man skjuter upp finalbordet i år? Man testar nya grepp. Lite som en dokusåpa tar in/slopar jokrar eller gör något annat för att hålla liv i konceptet/göra det mer intressant. Det kommer väl bli en ganska ingående presentation av spelarna kan jag tänka mig? Citera
bossbaver Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Någon speciell anledning till att man skjuter upp finalbordet i år? Hoppas det är en jäkligt speciell anledning.. att skjuta upp det låter ju helt psyko enligt mig. Skönt o applicera det i tex hockey vm finalen. lol, de spelar 2 perioder, och 3e kör de om 2.5 månader. lol Citera
Gummo Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Någon speciell anledning till att man skjuter upp finalbordet i år? Dom vill tjäna mer pengar. Så enkelt är det. Citera
el_kryddo Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Jag tycker faktiskt att det känns som en bra idé. Nu hinner det hypas veckan/veckorna innan, folk hinner läsa lite om spelarna, spelarna är fräschare i huvudet vilket borgar för bättre spel, de får bättre sponsorkontrakt etc. Och framförallt spelas det inte bara av när WSOP håller på att packa ihop, de flesta åkt hem osv osv, utan det blir nåt som sticker ut mer än om det hade spelats som vanligt. Citera
pablosebbe Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Jag tycker faktiskt att det känns som en bra idé. Nu hinner det hypas veckan/veckorna innan, folk hinner läsa lite om spelarna, spelarna är fräschare i huvudet vilket borgar för bättre spel, de får bättre sponsorkontrakt etc. Och framförallt spelas det inte bara av när WSOP håller på att packa ihop, de flesta åkt hem osv osv, utan det blir nåt som sticker ut mer än om det hade spelats som vanligt. Det är poker, ingen jävel bryr sig om det... Alla har redan glömt bort WSOP 2008 när det är dags att visa det på TV, plus att det inte kommer bli livesändning så folk kommer ändå veta vem som vann tidigare. Citera
Loveless Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Hur vet du det, för mig tycks det som att upplägget passar in för att köra söndagen som filler i det normala programtablån och heads up live på måndagskvällen, och man har placerat allt i november för att det då hunnit till finalbordet när det gäller deras normala tablå för WSOP bevakning. Citera
el_kryddo Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Det är poker, ingen jävel bryr sig om det... Jomen du hade ju inte varit intresserad även om finalbordet hade spelats som det brukar. Förstår öht inte varför folk ska gå in och skriva hur ointresserade de är vem som vinner av shovande donkar osv, då hade dom ju inte varit intresserade ändå, och det var ju inte det diskussionen gällde. Jag tycker det är ett intressant grepp, sen får man se med facit i hand sen hur det föll ut. Det är ändå de 9 främst placerade i världens största pokerturnering, och om de råkar va doldisar i pokervärlden även detta år så ligger det ju ännu större värde i att försöka bygga upp nåt större kring finalbordet. Citera
Herveao Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 idén är jättekall, och tråkig Citera
gdaily Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Inte ens jag som är en tabellbitare av rang och jobbar inom branchen tycker att det är på något sätt intressant med WSOP längre. Citera
raptorjr Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Bra spel är det väl sällan man ser på finalbordet i WSOP? Då ser jag hellre folk som varit vakna i 24 timmar och måste fortsätta spela och gör helt galna spel. Kvalité kan man se på HSP eller nåt. Citera
Macroman Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Kvalité kan man se på HSP eller nåt. Precis... Citera
ahammarn Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Är väl en försäkring från ESPN att om det inte blir några stjärnspelare på finalbordet kan dom stora stjärnorna alltid få vara mentor åt någon doldis. Blir ju bra TV med Daniel Negreanus doldis VS Phill Hellmuths. Då kan dom ju filma dom stora ändå och se dom jubla när en storpott vinns. Citera
bananuz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Är väl en försäkring från ESPN att om det inte blir några stjärnspelare på finalbordet kan dom stora stjärnorna alltid få vara mentor åt någon doldis. Blir ju bra TV med Daniel Negreanus doldis VS Phill Hellmuths. Då kan dom ju filma dom stora ändå och se dom jubla när en storpott vinns.Tror inte jag kan tänka mig nån sämre idé. Citera
NickLeeson Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Det känns som en dålig idé att skjuta upp finalspelet. Vad händer om en spelare är sjuk/hinner avlida då finalen ska spelas? Får nån annan spelare lira för denna spelare istället, eller ska de betala ut prispengar till dödsboet istället. I så fall hur mycket ska utbetalas? Ett uppskjutet finalspel kommer medföra problem och mitt personliga intresse för WSOP har numera svalnat till nånstans nära nollpunkten. Citera
lolzor Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Hur kan någon som är så äcklig som Scotty Nguyen ha en så snygg fru? Citera
dafvor Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Lolzor. Ibland kollar kvinnorna efter utseende och ibland fter pengar. I detta fallet var det nog pengarna. =) Citera
bananuz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Hur kan någon som är så äcklig som Scotty Nguyen ha en så snygg fru?Han är tuffare än du nånsin kommer att bli så du kommer aldrig att fatta det. Citera
SunTzu Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Men det är ju ansiktet som är åt helvete. Citera
bananuz Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Men det är ju ansiktet som är åt helvete.Det är ju trist att han inte tilltalar er estetiskt. Ni får väl titta på slitzbrudar istället? Citera
SunTzu Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Om bara dom kom till finalbord nångång Citera
Recommended Posts