Gå till innehåll

ok vem vann WSOP 08?


MacDaddy

Recommended Posts

http://pokerforum.nu/forum/wsop-2008/47857-resultatrapportering-wsop-2008-a-34.html

inlägg nr 501

 

Det är över! Vi har våra "November nine" som kommer att spela finalbord i November... Den olycklige att åka på finalbordsbubblan är Dean Hamrick som ställde in preflop med AJ men fick syn av QQ som höll hela vägen. Vi återkommer med chipcountsen innan vi packar ihop WSOP-bevakningen för i år.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon speciell anledning till att man skjuter upp finalbordet i år?

 

 

Man testar nya grepp. Lite som en dokusåpa tar in/slopar jokrar eller gör något annat för att hålla liv i konceptet/göra det mer intressant. Det kommer väl bli en ganska ingående presentation av spelarna kan jag tänka mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att det känns som en bra idé. Nu hinner det hypas veckan/veckorna innan, folk hinner läsa lite om spelarna, spelarna är fräschare i huvudet vilket borgar för bättre spel, de får bättre sponsorkontrakt etc. Och framförallt spelas det inte bara av när WSOP håller på att packa ihop, de flesta åkt hem osv osv, utan det blir nåt som sticker ut mer än om det hade spelats som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att det känns som en bra idé. Nu hinner det hypas veckan/veckorna innan, folk hinner läsa lite om spelarna, spelarna är fräschare i huvudet vilket borgar för bättre spel, de får bättre sponsorkontrakt etc. Och framförallt spelas det inte bara av när WSOP håller på att packa ihop, de flesta åkt hem osv osv, utan det blir nåt som sticker ut mer än om det hade spelats som vanligt.

 

Det är poker, ingen jävel bryr sig om det... Alla har redan glömt bort WSOP 2008 när det är dags att visa det på TV, plus att det inte kommer bli livesändning så folk kommer ändå veta vem som vann tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du det, för mig tycks det som att upplägget passar in för att köra söndagen som filler i det normala programtablån och heads up live på måndagskvällen, och man har placerat allt i november för att det då hunnit till finalbordet när det gäller deras normala tablå för WSOP bevakning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är poker, ingen jävel bryr sig om det...

 

Jomen du hade ju inte varit intresserad även om finalbordet hade spelats som det brukar. Förstår öht inte varför folk ska gå in och skriva hur ointresserade de är vem som vinner av shovande donkar osv, då hade dom ju inte varit intresserade ändå, och det var ju inte det diskussionen gällde.

 

Jag tycker det är ett intressant grepp, sen får man se med facit i hand sen hur det föll ut. Det är ändå de 9 främst placerade i världens största pokerturnering, och om de råkar va doldisar i pokervärlden även detta år så ligger det ju ännu större värde i att försöka bygga upp nåt större kring finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl en försäkring från ESPN att om det inte blir några stjärnspelare på finalbordet kan dom stora stjärnorna alltid få vara mentor åt någon doldis. Blir ju bra TV med Daniel Negreanus doldis VS Phill Hellmuths. Då kan dom ju filma dom stora ändå och se dom jubla när en storpott vinns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl en försäkring från ESPN att om det inte blir några stjärnspelare på finalbordet kan dom stora stjärnorna alltid få vara mentor åt någon doldis. Blir ju bra TV med Daniel Negreanus doldis VS Phill Hellmuths. Då kan dom ju filma dom stora ändå och se dom jubla när en storpott vinns.
Tror inte jag kan tänka mig nån sämre idé.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som en dålig idé att skjuta upp finalspelet. Vad händer om en spelare är sjuk/hinner avlida då finalen ska spelas?

Får nån annan spelare lira för denna spelare istället, eller ska de betala ut prispengar till dödsboet istället. I så fall hur mycket ska utbetalas?

 

Ett uppskjutet finalspel kommer medföra problem och mitt personliga intresse för WSOP har numera svalnat till nånstans nära nollpunkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...