Gå till innehåll

Pokertrillion vs Boss (Var: When da shit hits da fan)


gdaily

Recommended Posts

Intressant brev som realtid publicerar. Har inte du också fått det brevet isåfall Legato? Om mailet är korrekt så erkänner ju BOSS att servrarna kan dras ur om en månad. Som sagt så tror jag det kommer få spelare att överge nätverket, finns ju ingen anledning att ta någon sådan risk när det går att spela på vilket annat nätverk som helst utan några större juridiska problem.

 

Tycker för övrigt att det är konstigt att BOSS försöker dölja det för spelarna, om nu mailet är korrekt.

 

Om PT bara är ute efter att jävlas måste jag säga att de lyckats riktigt bra. Men varför skulle man gå igenom så mycket problem om man inte anser sig ha ett legitimt mål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt så tror jag det kommer få spelare att överge nätverket
Ja, det verkar ju författaren av brevet också tro, om det nu är äkta, iom att innehållet var konfidentiellt.

 

Men varför skulle man gå igenom så mycket problem om man inte anser sig ha ett legitimt mål?
Exempelvis utpressning, vilket de har bra läge på om Boss snart ska säljas. Behöver ju inte heller vara så att PT gått igenom några särskilda problem för att sätta igång process mot BB, kan ju vara jättebilligt från deras sida.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar ju författaren av brevet också tro, om det nu är äkta, iom att innehållet var konfidentiellt.

 

Exempelvis utpressning, vilket de har bra läge på om Boss snart ska säljas. Behöver ju inte heller vara så att PT gått igenom några särskilda problem för att sätta igång process mot BB, kan ju vara jättebilligt från deras sida.

 

Är inte GEmeds affär färdig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte GEmeds affär färdig?
Ingen aning faktiskt, var mest spekulation. Enda jag sett när jag skummat är att aktien skulle köpas, och om det inte är slutfört är det ju rätt uppenbart bra läge att försöka klämma åt sig lite värde via domstolsuppgörelse.

 

Finns ju fortfarande viss utpressningspotential i DOS via domstol i sig, men om nätet relativt lätt kan flytta blir det ju svårt att få värde på en 25 miljoners deponering.

 

Ville mest påpeka att de inte behöver tro att de kan vinna för att de ska ha någon form av värde i att inleda en domstolsprocess. Om de väl lägger in depositionen så säger det mycket mer om vad de tror om sina vinstchanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ta del av ny information som kommer från Boss, där de klargör lite turerna i rätten.

 

Enligt Boss så har det inte varit någon förhandling i sakfrågan, utan endast förhandling om att säkra tillgångar i Malta till täckande av eventuella framtida utdömda skadestånd.

 

Båda parter har krävts på sådan säkerhet.

 

PT vill ställa säkerhet genom att försöka beslagta Boss Medias hårdvaruservrar i Malta. Rätten har dock inte tillåtit att servrarna lämnar lokalerna om inte PT kan ställa säkerhet motsvarande Boss Medias affärsvärde. PT har inte ställt sådan säkerhet.

 

Vidare menar Boss att de har tillräckligt med tillgångar i Malta för att kunna ställa säkerhet hos rätten och samtidigt bedriva verksamhet.

 

Enligt Boss är spelarnas pengar i säkerhet, i förvar på klientmedelskonto som kontrolleras av Maltas spelmyndighet, och spellicensen är inte heller i fara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att denna tråd tidvis befarar att hela BOSS media ska konka för att en missnöjd kund är engagerad i en juridisk tvist mot BOSS. PT är bittra och kommer med en massa påståenden om aktiens kollaps, när BOSS faktiskt redan är uppköppta. PT pressemedelande osar desperation och är inte typiskt för ett juridiskt pressmedelande, mer Hells Angels fasoner.

 

Lutar man sig tillbaka är det självfallet helt ormiligt att en lite aktör som Pokertrillion skulle kunna få en jätte på fall för en simpel juridisk tvist. Det finns ingen reson i det hela.

 

Sen tror jag som några tidigare att BOSS blev tagna på sängen av det hela vilket var klantigt. Angående servrarna ville väl PT jävlas och uppta dessa för den ekonomiska säkerheten som underlag för ett eventuellt skadestånd. Självfallet vill de ha servrarna för att jävlas med BOSS, thats it.

 

Sitt lugn i båten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ta del av ny information som kommer från Boss, där de klargör lite turerna i rätten.

 

Enligt Boss så har det inte varit någon förhandling i sakfrågan, utan endast förhandling om att säkra tillgångar i Malta till täckande av eventuella framtida utdömda skadestånd.

 

Båda parter har krävts på sådan säkerhet.

 

PT vill ställa säkerhet genom att försöka beslagta Boss Medias hårdvaruservrar i Malta. Rätten har dock inte tillåtit att servrarna lämnar lokalerna om inte PT kan ställa säkerhet motsvarande Boss Medias affärsvärde. PT har inte ställt sådan säkerhet.

 

Vidare menar Boss att de har tillräckligt med tillgångar i Malta för att kunna ställa säkerhet hos rätten och samtidigt bedriva verksamhet.

 

Enligt Boss är spelarnas pengar i säkerhet, i förvar på klientmedelskonto som kontrolleras av Maltas spelmyndighet, och spellicensen är inte heller i fara.

 

Det PT har gjort i domstolen är med andra ord något som vem som helst kan göra. Beslutet är ett rutinbeslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du kommer in en vecka i efterhand, när allting blivit klart för alla, och påpekar vad alla redan vet.

 

Tråden har ju varit av "bank run" karaktär hela tiden trots att Legato försökt mana till lugn och reson, så jag tycker inte nödvändigtvis jag slagit in öppna dörrar. Sen är min tråd min reflektion av situationen, och som medlem på PF har jag väl den rättighteten

 

Nästa gång du läser ett inlägg som slår in öppna dörrar, i din mening, kan du bespara oss andra dina dryga kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...