Gå till innehåll

Pokertrillion vs Boss (Var: When da shit hits da fan)


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läs mitt inlägg så hittar du....

Ja, jag inser också att Boss, och säkert folk på 2p2, har tagit lätt på hoten från Pokertrillion, men nu verkar det ju vara så att en hel del pengar trots allt är låsta och att det inte går att överklaga. Känns som du får ha mer på fötterna än en hänvisning till en gammal tråd på 2p2 för att göra mig lugnare.

 

Iofs indikerade marketing managern jag mailade med att Boss har informerat dem om läget och att jag inte ska vara orolig.

This is all new to us as well, we just received information about this at the same time you did; however, we have been given a statement from Boss Media (that has not been released yet, so I cannot send it to you) - but, I can say that by the statement from Boss, you do not need to worry.

 

We will keep you posted when we receive further information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag inser också att Boss, och säkert folk på 2p2, har tagit lätt på hoten från Pokertrillion, men nu verkar det ju vara så att en hel del pengar trots allt är låsta och att det inte går att överklaga. Känns som du får ha mer på fötterna än en hänvisning till en gammal tråd på 2p2 för att göra mig lugnare.

 

Iofs indikerade marketing managern jag mailade med att Boss har informerat dem om läget och att jag inte ska vara orolig.

 

Är det någon här som INTE spelar på Pokertrillion som faktiskt fått sina pengar låsta? Jag har inte läst nåt om någon som haft det utan bara folk som har pengar inne o är oroliga för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu, verkar inte som vi får nåt tydligt svar här. folk kör uppenbarligen den patenterade /ignore-metoden.

 

WTF är du inte läskunnig?

 

Jag sa tidigare: Redbet är inte Boss, Redbet är Entraction med Boss-påkoppling.

 

 

***

 

 

Är det någon här som INTE spelar på Pokertrillion som faktiskt fått sina pengar låsta? Jag har inte läst nåt om någon som haft det utan bara folk som har pengar inne o är oroliga för dom.

 

Med tanke på att domen kom för fyra timmar sedan, och att ev låsning är om exakt en månad, så är det enkla svaret nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu, verkar inte som vi får nåt tydligt svar här. folk kör uppenbarligen den patenterade /ignore-metoden.

 

ja får helt enkelt gå till ett annat mer kunnigt forum för att få ett rakt JA elr NEJ svar på min första fråga. tråkigt att såna här situationer ska behöva uppstå. IMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så inlägg nr 5:

 

As a partner on the Boss (IPN) Poker Network I write to you directly with regards to the above referenced case and to inform you that Judge Gino Camilleri of the First Hall Civil Court, Malta, today issued a judgement (Court Order 755/08) authorising Trillion Limited to enforce seizure of the Boss Media servers and for these servers to cease being used for commercial activity as of 18th September 2008 – Boss Media have no right to appeal the court’s decision.

 

 

Så man har inte överklagorätt. Ser rätt så körd ut.

Det borde rimligtvis vara "låsningen" av pengar man inte kan överklaga förränn hela tvisten är klar. Judge Gino har troligen tröttnat på BossMedias passivitet i processen. Nu vill han tvinga BossMedia att komma in med gensvar i tvistemålet så att han gå vidare och komma med en dom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja får helt enkelt gå till ett annat mer kunnigt forum för att få ett rakt JA elr NEJ svar på min första fråga. tråkigt att såna här situationer ska behöva uppstå. IMO

varör frågar du om du ska casha ut Redbetpengar? Varför ställer du inte frågan om du ska casha ut från Stars när du ändå håller på?

 

Jag säger det en gång till. Läs långsamt så du kanske kan förstå: Redbet ligger inte på boss / inte anknuten till deras paymentprocessor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja får helt enkelt gå till ett annat mer kunnigt forum för att få ett rakt JA elr NEJ svar på min första fråga. tråkigt att såna här situationer ska behöva uppstå. IMO

 

Ja vet inte om ja ska bli arg elr ledsen...inte trodde ja att moderatorerna skulle va så "överlägsna" i sitt sätt att leka gud på ett pokerforum, pinsamt :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vet inte om ja ska bli arg elr ledsen...inte trodde ja att moderatorerna skulle va så "överlägsna" i sitt sätt att leka gud på ett pokerforum, pinsamt :roll:

 

Svaret är alltså NEJ, vilket vi andra som inte behöver STORA BOKSTÄVER i svaret redan har förstått sisådär 15 inlägg sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2008-08-19

Boss Media assures player funds and no disruption in services

In relation to the statements made by Poker Trillion August 18 (“Trillion Limited -v- Boss Media Malta Limited and Boss Media AB”), Boss Media has issued the following statement.

 

Poker Trillion’s recent comments are a reckless attempt to support a legal action that is without merit and initiated as retribution for their dismissal from the Boss Media network. To be clear, player funds are not affected by the current proceedings. All players’ funds are held separately under the control of the Malta Lotteries and Gaming Authority and cannot be seized by any court.

 

Poker Trillion is a former customer of Boss Media who was terminated because of rake back violations. They have since then repeatedly tried to disrupt the Boss Media business through the dissemination of groundless rumors. In April 2008 Poker Trillion alleged in a press release a claim that among other things, Boss Media player funds were frozen. The allegations were false but typical of the type of tactics employed by Poker Trillion.

 

While there has been no hearing on the merits of the Poker Trillion suit, there have been preliminary hearings on the matter. Boss Media has assured that adequate security is provided in Malta in the event of an award of damages against it which we believe to be unlikely.

 

Boss Media is currently exploring various legal options regarding our Maltese assets and can assure that Boss Media has the requisite assets in place to ensure that our business will continue to operate with the highest standards. In the extremely unlikely event that any Malta operations would be affected, Boss Media have high-performance back-up systems in place to ensure continued service to all our customers and their players.

 

Källa: http://www.bossmedia.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånad att många verkar läsa information så okritiskt... Glöm aldrig att ifrågasätta källan till ett budskap ni läser och sedan fundera igenom om den personen/organisationen/företaget kan ha vinstintresse i att förmedla en förvanskad/felaktig bild av situationen.

 

I det här fallet är det ju ganska solklart. Ett pyttelitet skin på Boss känner sig felbehandlade och gör allt för att orsaka så mkt skada som möjligt mot sin tidigare leverantör. Slutsats: sanningshalten förmodligen ganska låg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att vad som än händer kommer många spelare fly från BOSS....

 

Om det är sant i pressmeddelandet att beslutet inte kan överklagas, och BOSS struntar i det genom att sätta upp nya servrar i Malta/utomlands så lär ju spellicensen ryka rätt fort.

 

Hur är det med läskunnigheten ;)

 

"All players’ funds are held separately under the control of the Malta Lotteries and Gaming Authority and cannot be seized by any court."

 

Förutom detta så ligger pengarna på flera siter inte hos Boss utan hos respektive site (bla hos oss på LegatoPoker). Alltså, även om du av någon anledning inte skulle lita på att LGA på Malta säkrar spelarmedlen, så ligger pengarna ändå inte i Boss system och påverkas inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...