Gå till innehåll

Earthnut2@SvS


Earthnut2

Recommended Posts

Ett bra tips kan vara att du sätter dig ned med pokerstove och leker lite. Jämför till exempel skillnaden på hur många händer du behöver försvara för att FI inte ska göra autopengar på 3b om du öppnar 60% gentemot 100%. Vad händer om vi sizear mindre? .

 

Ni får gärna utvecka det lite, har inte lekt med pokerstove nånting knappt :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni får gärna utvecka det lite, har inte lekt med pokerstove nånting knappt :roll:

 

Det har ju inte så mycket med pokerstove att göra, som att förstå vilka delar av spelträdet som värdet från en 3-bet kommer från; och omvänt, hur man då försvarar sig för att inte ge upp en massa värde.

 

Pokerstove kan du sen använda för att se hur många händer som du kommer försvara med för att motivera tex försvar ända ner till T7s etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table Dahlman Turbo 3 (Real Money)

Hur orkar du :)?

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, November 28, 11:36:52 ET 2010

Table Dahlman Turbo 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Hero ( $4399.00 USD )

Seat 2: Player2 ( $6968.59 USD )

Player2 posts big blind [$10.00 USD].

Hero posts small blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 7c Td ]

Hero raises [$25.00 USD]

Player2 raises [$100.00 USD]

Hero raises [$300.00 USD]

Player2 calls [$220.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 8c, Tc ]

Player2 checks

Hero bets [$411.00 USD]

Player2 raises [$6638.59 USD]

Hero calls [$3658.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jh ]

** Dealing River ** [ 3h ]

Player2 shows [9c, 8d ]

Player2 wins $8793.00 USD from main pot

Player2 wins $2569.59 USD

 

Fins ju roligare händer att 4b-bluffa med. Ax är ju bra pga blockers etc.

Sen tycker jag inte du behöver säga så mycket när du 4b(men du kanske sa mer efter som att ni va så djupa?).

Postflop är ju standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pitcha bara 7T rakt av. Finns inget som helst värde i att fyrbetsbluffa en sån hand utan någon helt beyond dynamik mot nån fisk (är nog allt som oftast jättekallt ändå). När det dessutom är så djupt blir det bara superpannkaka att försöka spela vidare. När det kommer till sizen är det inget jag hatar, men som standard slår jag nog aningen mindre (om jag ens spelar 4b-range djupt). När vi väl har floppat som vi har gjort är det bara att blunda och dra en munspya.

 

Ett bra tips kan vara att du sätter dig ned med pokerstove och leker lite. Jämför till exempel skillnaden på hur många händer du behöver försvara för att FI inte ska göra autopengar på 3b om du öppnar 60% gentemot 100%. Vad händer om vi sizear mindre? (Hint: Det blir billigare att spela vidare mot 3bets) Jag själv spelar som standard 100% minraise, men det är olika vad folk gillar. Generellt sett tror jag i alla fall personligen att standard sopreggen inte anpassar till tillräckligt mot en minraise, och kör sitt gamla hederliga mangla-3b-spel istället för att börja syna in en del. Som sagt, kolla på det och räkna på hur stor del av din range du behöver försvara mot olika sizeade 3b. Kan även vara ballt att mixtra spela nån session helt utan 4b-range, och bara syna vs 3b. Många (väldigt) duktiga regs vet jag skippar 4b helt, även vid 100bb. Som sagt, hitta något som passar dig och försök att tänka igenom din strategi grundligt. Blir lätt att man bara sitter och manglar tunna efter tunna helt utan att tänka annars. Fråga en som vet :D

 

 

AJ tycker jag att du spelar fine förutom att river känns som en jättestandard checksyn, alternativt betfold beroende på FI. Att betsyna av känns alldeles för löst, speciellt när vi kommer att dyka upp med tillräckligt antal fyllehus som synar av. Hur hade du spelat turn om han hade jackat om det litet, säg till 955? Det jag vill komma till är det kan vara fine att checksyna både turn och river mot många FI.

 

Är dumt att bränna igenom 300bb bara för att vi floppade TP i trebettad pott. Planering är allt, eller nåt.

 

jag hade en liten villfarelse angående 4betsranger. jag tänkte, jag kan ju inte 4betta T8s, eller A2o t.ex, eftersom de är starka nog att syna med. kom på att det inte är särskilt bra tänk. ska försöka ha 4betsbluffen soooted nästa gång iaf.

 

angående AJ handen så hade den här FI aldrig fått för sig att minraisa sådär, han hade bara 2 modes, syn och deg. men mot random fi så gör jag väl om handen till en bluffcatcher helt enkelt, och synar..

 

kanske inte finns så mycket värde att hämta på river där mot en tia, men samtidigt så vill jag nog barrella där väldigt ofta då jag tror att hans range är väldigt viktat åt par sämre än knekt.

 

tyty, ska leka lite i pokerstove.

 

 

Hur orkar du :)?

han envisades med att spela turbo. det var nog inte särskilt bra att gå med på det med tanke på att jag spelade 3 bord till och är ny till hu osv osv, men jag var rätt säker på att han var kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade en liten villfarelse angående 4betsranger. jag tänkte, jag kan ju inte 4betta T8s, eller A2o t.ex, eftersom de är starka nog att syna med. kom på att det inte är särskilt bra tänk. ska försöka ha 4betsbluffen soooted nästa gång iaf.

 

angående AJ handen så hade den här FI aldrig fått för sig att minraisa sådär, han hade bara 2 modes, syn och deg. men mot random fi så gör jag väl om handen till en bluffcatcher helt enkelt, och synar..

 

kanske inte finns så mycket värde att hämta på river där mot en tia, men samtidigt så vill jag nog barrella där väldigt ofta då jag tror att hans range är väldigt viktat åt par sämre än knekt.

 

tyty, ska leka lite i pokerstove.

 

 

 

 

 

 

han envisades med att spela turbo. det var nog inte särskilt bra att gå med på det med tanke på att jag spelade 3 bord till och är ny till hu osv osv, men jag var rätt säker på att han var kass.

 

 

T8s är inget snack om att vi måste syna in, men jag tror inte att du behöver syna ned till A2o. En relativt stor del av mina fyrbetsbluffar är just osvidade ess pga cardremoval, men jag vill nig inte gå in djupare på det här. Vidhåller dock att T7 är ett jättevik då vi kan hitta jättemånga bättre händer att fyrbetsbluffa med. Ska vi ända ned på T7o (om vi nu inte ska göra ett såkallat hederligt gameflowmove ala cardrunners) fyrbetsbluffar du nog för mycket.

 

Sen är det givetvis beroende på hur mycket du värdefyrbettar osv, men jag hamnar inte så långt ned iaf.

 

Som sagt, plita ranger är extremt lärorikt i mitt tycke, även om du inte skulle spela efter dessa sen. Tror att vääääldigt många regs fyrbetsbluffar way to much, vilket givetvis kan bli extremodyrt om FI inser det och typ börjar 3b-5bshove med en jädrigt bred värderange.

 

Finns på msn om det är något du vill ha hjälp med eller så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt nittigt på 5/10-borden idag. hittade dock en fisk på HU borden vars repertoar innehåll openfold flop, samt checksyn med toppkåk på river (med deg bakom). droppade givetvis ett par inköp till honom trots det, och dagen slutar -8k. så det blir ner på 2.5/5 och gneta igen. FML

 

två händer mot jerico:

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 29, 09:11:37 ET 2010

Table Eva 10 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Player1 ( $788.54 USD )

Seat 2: Player2 ( $474.18 USD )

Seat 3: Player3 ( $1229.64 USD )

Seat 4: Player4 ( $2258.28 USD )

Seat 5: Hero ( $2097.85 USD )

Hero posts big blind [$10.00 USD].

Player4 posts small blind [$5.00 USD].

Player1 posts big blind [$20.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8s 7s ]

Player2 folds

Player3 folds

Player4 raises [$75.00 USD]

Hero calls [$70.00 USD]

Player1 folds

** Dealing Flop ** [ 8d, 7h, 6c ]

Player4 checks

Hero bets [$111.00 USD]

Player4 raises [$342.00 USD]

Hero calls [$231.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Player4 bets [$550.00 USD]

Hero calls [$550.00 USD]

** Dealing River ** [ Td ]

Player4 bets [$1286.28 USD]

Hero folds

Player4 wins $1949.00 USD from main pot

Player4 wins $1286.28 USD

 

standard?

 

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 29, 09:23:20 ET 2010

Table Eva 10 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Player1 ( $402.42 USD )

Seat 2: Player2 ( $931.14 USD )

Seat 4: Player4 ( $3056.53 USD )

Seat 5: Hero ( $1973.51 USD )

Player1 posts small blind [$5.00 USD].

Player2 posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 9s 7s ]

Player4 raises [$35.00 USD]

Hero raises [$120.00 USD]

Player1 folds

Player2 folds

Player4 raises [$276.25 USD]

Hero calls [$191.25 USD]

** Dealing Flop ** [ 3c, 6h, 4h ]

Player4 bets [$350.00 USD]

Hero calls [$350.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

Player4 checks

Hero checks

** Dealing River ** [ Jc ]

Player4 checks

Hero bets [$1312.26 USD]

Player4 folds

Hero wins $1322.50 USD from main pot

Hero wins $1312.26 USD

 

CO mot button. synar typ alla 4bets och floatar typ alla floppar. nu vet ni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt nittigt på 5/10-borden idag. hittade dock en fisk på HU borden vars repertoar innehåll openfold flop, samt checksyn med toppkåk på river (med deg bakom). droppade givetvis ett par inköp till honom trots det, och dagen slutar -8k. så det blir ner på 2.5/5 och gneta igen. FML

 

två händer mot jerico:

 

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 29, 09:11:37 ET 2010

Table Eva 10 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Player1 ( $788.54 USD )

Seat 2: Player2 ( $474.18 USD )

Seat 3: Player3 ( $1229.64 USD )

Seat 4: Player4 ( $2258.28 USD )

Seat 5: Hero ( $2097.85 USD )

Hero posts big blind [$10.00 USD].

Player4 posts small blind [$5.00 USD].

Player1 posts big blind [$20.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8s 7s ]

Player2 folds

Player3 folds

Player4 raises [$75.00 USD]

Hero calls [$70.00 USD]

Player1 folds

** Dealing Flop ** [ 8d, 7h, 6c ]

Player4 checks

Hero bets [$111.00 USD]

Player4 raises [$342.00 USD]

Hero calls [$231.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Player4 bets [$550.00 USD]

Hero calls [$550.00 USD]

** Dealing River ** [ Td ]

Player4 bets [$1286.28 USD]

Hero folds

Player4 wins $1949.00 USD from main pot

Player4 wins $1286.28 USD

 

standard?

 

i.

Förstår inte riktigt varför du synar turn bara?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pitcha bara 7T rakt av. Finns inget som helst värde i att fyrbetsbluffa en sån hand utan någon helt beyond dynamik mot nån fisk (är nog allt som oftast jättekallt ändå). När det dessutom är så djupt blir det bara superpannkaka att försöka spela vidare. När det kommer till sizen är det inget jag hatar, men som standard slår jag nog aningen mindre (om jag ens spelar 4b-range djupt). När vi väl har floppat som vi har gjort är det bara att blunda och dra en munspya.

 

Ett bra tips kan vara att du sätter dig ned med pokerstove och leker lite. Jämför till exempel skillnaden på hur många händer du behöver försvara för att FI inte ska göra autopengar på 3b om du öppnar 60% gentemot 100%. Vad händer om vi sizear mindre? (Hint: Det blir billigare att spela vidare mot 3bets) Jag själv spelar som standard 100% minraise, men det är olika vad folk gillar. Generellt sett tror jag i alla fall personligen att standard sopreggen inte anpassar till tillräckligt mot en minraise, och kör sitt gamla hederliga mangla-3b-spel istället för att börja syna in en del. Som sagt, kolla på det och räkna på hur stor del av din range du behöver försvara mot olika sizeade 3b. Kan även vara ballt att mixtra spela nån session helt utan 4b-range, och bara syna vs 3b. Många (väldigt) duktiga regs vet jag skippar 4b helt, även vid 100bb. Som sagt, hitta något som passar dig och försök att tänka igenom din strategi grundligt. Blir lätt att man bara sitter och manglar tunna efter tunna helt utan att tänka annars. Fråga en som vet :D

 

 

AJ tycker jag att du spelar fine förutom att river känns som en jättestandard checksyn, alternativt betfold beroende på FI. Att betsyna av känns alldeles för löst, speciellt när vi kommer att dyka upp med tillräckligt antal fyllehus som synar av. Hur hade du spelat turn om han hade jackat om det litet, säg till 955? Det jag vill komma till är det kan vara fine att checksyna både turn och river mot många FI.

 

Är dumt att bränna igenom 300bb bara för att vi floppade TP i trebettad pott. Planering är allt, eller nåt.

 

Trodde inte det gavs några meningsfulla och kloka komentarer på pf längre.. Kul att läsa en meningsfull post.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har märkt att det är omöjligt att gula shortstacks. det händer ju liksom aldrig att en fisk sätter sig med 20bb och gular dem direkt. tror aldrig det har hänt. det är mycket större sannolikhet att de femdubblar och leavar, alternativt tiodubblar och leavar. empiriskt bevisat. det är därför viktigt att man överbettar allin, och inte lämnar typ 5bb kvar, för då har de snart 200bb igen.

+2k idag weee.

 

 

+1, bara att suga upp, mycket bra post som sagt:)

 

Edit: glgl earthnut2, vi lär mötas=)

 

tyty, nick?

 

sett dej spela rätt mycke får man fråga vad månaden sluta på?

 

/mellanmål

 

-8k. nästan allt jag har spelat denna månad är sen jag startade dbn dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nuh-uh. man får ju raisa deras kallsyner.

 

men det är med all sannolikhet inte gto.

 

A just fan. Frågan är nog väl ändå om det kompenserar tillräckligt för alla de ggr vi har skräp. Det ger ju lite ökad fold eq, men jag gissar på att det inte är tillräckligt mycket för att vara värt det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...