Gå till innehåll

PLO-Tilt Fortsättningskurs - Fortsättningstilten!


parre

Recommended Posts

Du kollar kontot. 400 fina euro. För bara en timme sen fanns där bara 48 fjuttiga euro. Du bestämmer dig för att inte spela mer på hela dagen, bara softa och njuta av att du inte gulade. Men sen så kommer suget.

 

Det börjar med att en person, som är så ond (dvs klonkar hålstege - mer om det i sista delen) att han helt enkelt lockar in en i pokervärlden genom att säga: "Parre, nu spelar vi lite HU 1/2 2-7 TD". Parre tackar inte nej. HU 2/7 TD är faktiskt kul, iaf en kortare tid.

 

Vad händer sen då? Jo... musen rör sig sakta över fliken "Omaha"... ett shorthanded-bord har en leding plats.... snittpotten..... stooooor....... kanske....... bara....... liiiitee......

 

Och så jagar man hålstegen. Och re-raisar in i toppsetet. Plockar upp en fin wrappis och re-raisar all-in. Bordet parar. Kåk för fi. Skit, helvete etc. Nu orkar man inte ens spela längre, utan man vill bara få ett slut på skiten. Men man är ju inte en dum jävel som trycker på Quit - nej, man slutar inte spela förräns man är gul.

 

Vad händer då? Jo, du floppar nötstege med färgredraws. Du ställer in. Din motsåndares toppset kåkar till sig på turn. Du har 2 outs till färgstege respektive royal. Du missar. REBUY!

 

Och så svänger Justus PLO sin klubba över dig och krossar dig. Trycker ner dig med klubban och genom att långsamt lägga allt mer vikt bakom når Justus PLO till slut sin rättvisa. Gulning.

 

Att dåligt spel och sådant också hör till en rejäl tilt har jag redan skrivit. Att buy-in efter buy-in pissas iväg utan slut. Den elektriska stolen är påslagen och det är bara en tidsfråga innan hjärnan kokar och döden infinner sig.

 

En PLO-tilt blir dyr och jobbig. Att spela PLO kan jämföras med medeltida tortyr som användes av Spanska Inkvisitionen. Varianskåtheten överväger dock det negativa. Måste...spela...PLO!

 

Att vara en mästertiltare innebär ett stort mått av självförakt. Att spela PLO innebär ett enormt mått av självförakt. Ändå kommer PLO-torskarna tillbaka, gång efter gång. Ena gången tio inköp fattigare, andra gången tio rikare. Varians, varians varians. Långsam tortyr, missade floppar, missade bluffar. Gul, gul gul.

 

And on a more serious notice:

 

Slask-PLO igår på b2b-8manna. Jag, liggat, snerka. Matteprof fegade ur tidigt. Snittpott på 60E+. Sjunkar till 35E+. Samtidigt, i en annan del av universum: b2b, 1/2 PLO. Snittpott: 30E.

 

Ägande slask, så bra. Så ägda. Slask.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slask-PLO igår på b2b-8manna. Jag, liggat, snerka. Matteprof fegade ur tidigt. Snittpott på 60E+. Sjunkar till 35E+. Samtidigt, i en annan del av universum: b2b, 1/2 PLO. Snittpott: 30E.

 

Ägande slask, så bra. Så ägda. Slask.

 

:lol:

 

Jag fegade inte ur, jag gjorde en hit n run och stack med €130 ifrån de €44 (avrundningssumma) man köpte in. ;)

 

Det blev lite för slaskigt för min smak... inte så konstigt när parres första ord han lärde sig säga inte var "mamma" utan... POT... POT... POT!

 

 

 

Själv slaskade man iväg $300 på Expekt igår i Omaha när man blev utdragen på rivern, klassiskt, jag ställer in efter flop med färgen o blir synad av trissen som klonkar kåk på river. En typisk Matteproftilt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite för slaskigt för min smak... inte så konstigt när parres första ord han lärde sig säga inte var "mamma" utan... POT... POT... POT!

 

Om du skiter i att lira kassa grytor på Klubben nästa gång utan sätter dig och slaskar lite dealers ska du få höra på POT ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skiter i att lira kassa grytor på Klubben nästa gång utan sätter dig och slaskar lite dealers ska du få höra på POT ;)

 

Jag har blivit inpregnerad av allt +EV snack, det var därför jag lirade grytor... det borde du också kanske lära dig.. Vi splittade ju segern i första Dealersgrytan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte vita en fin PLO-hand som man ganska lätt kan tilta loss totalt efter. Tur att jag är för snygg för att göra det ;)

 

Efter att ha krossat på Omaha FL på Party så tänkte jag slaska loss lite på PL istället. Första handen händer det här, får väl skylla mig själv som inte höjde preflop kanske.

 

 

Spelet

 

$25 PL Omaha Hi - Monday, March 21, 17:12:09 EDT 2005

Table Table 38186 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: pimpxkon ( $28.9 )

Seat 2: dickjr8 ( $23.5 )

Seat 4: FlushyMcAcey ( $24 )

Seat 5: painless111 ( $46.7 )

Seat 6: delzzz ( $23.9 )

Seat 7: kasya4444 ( $3.9 )

Seat 8: jimringo ( $46.95 )

Seat 9: kcarlson45 ( $43 )

Seat 10: ppaul ( $22 )

Seat 3: piggeeeeeeh ( $25 )

 

 

OpeningBetRound

 

dickjr8 posts small blind [$0.1].

piggeeeeeeh posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to piggeeeeeeh [ Qh Qd Jh Jc ]

FlushyMcAcey folds.

painless111 calls [$0.25].

delzzz folds.

kasya4444 calls [$0.25].

jimringo calls [$0.25].

kcarlson45 folds.

ppaul folds.

pimpxkon calls [$0.25].

dickjr8 calls [$0.15].

piggeeeeeeh checks.

 

 

Flop

 

Dealing Flop: [ 7s, 5s, Jd ]

(Pot = $1.5)

 

dickjr8 checks.

piggeeeeeeh bets [$1.5].

painless111 folds.

kasya4444 calls [$1.5].

jimringo calls [$1.5].

pimpxkon folds.

dickjr8 folds.

 

 

 

Turn

 

Dealing Turn: [ 8s ]

(Pot = $6)

 

piggeeeeeeh checks.

kasya4444 bets [$1].

jimringo calls [$1].

piggeeeeeeh calls [$1].

 

 

River

 

Dealing River: [ 8h ]

(Pot = $9)

 

piggeeeeeeh bets [$8].

kasya4444 is all-In [$1.15]

jimringo raises [$20].

piggeeeeeeh is all-In [$14.25]

jimringo calls [$2.25].

 

 

Showdown

 

jimringo shows [ 6s, 4s, 3c, 2c ] a straight flush, eight high.

piggeeeeeeh doesn't show [ Qh, Qd, Jh, Jc ] a full house, Jacks full of eights.

kasya4444 shows [ 4d, 8d, 8c, 6d ] four of a kind, eights.

 

jimringo wins $40.1 from side pot #1 with a straight flush, eight high.

jimringo wins $11.85 from the main pot with a straight flush, eight high.

 

 

 

Hipp hurra, nu ska jag in på nästa PLO-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre, jag blir ledsen av att lasa dina inlagg :(

 

varfor lar du dig inte.

 

Det tog mig en kvall att inse att jag var tvungen att andra mitt slaskande.

 

Jag var upp 600 euro pa NLT, gick da upp ill 2/4 NLT, var snart upp 800

 

sen borjade jag slaska, tilta, syna med hander jag visste var slagna "men var tvungen att se" blev utdragen, och vips var jag BACK 1000 euro inom 3 timmar.

 

Hade jag lamnat nar jag hade 800+ hade jag varit bvra

 

istallet backade jag ju 1800...

 

jag visste att det var ett destruktivt beteende som inte funkar i langden.

 

nu kor jag sa har:

 

Vinner jag, kul. Ligger jag upp mkt, drar jag. typ 300 euro.

 

Oftast nagra timmar senare kommer suget, jag satter mig o spelar. gar jag ner lite inom 30 min, typ 50 euro, sa lamnar jag.

 

Kanns ratt bra faktiskt aven trots att man losat 50 euro. For jag har insett att om jag skarper mig och ar en bra spelare sa vinner jag i langden. Maste inte vinna tillbaka det jag forlorat till en fisk med detsamma. maste inte vinna tillbaka det fran SAMMA kille. Han hade tur en hand. Jag maste inte fokusera pa honom resten av sessionen.

 

Och det har gatt bra, pa 4 veckor har jag plussat 10K+ euro. Bara for att jag skarpt mig och slutat upp med dumheter jag vet ar destruktiva (jag visste ju t.o.m. nar jag sitter och gor dumma saker att det ar daligt, men fortsatte anda)

 

Det tog lite tid att forsoka vanja sig bort fran beteendet, men nar man ser BR vaxa med MKT varje vecka sa blir det lattare o lattare att halla stilen.

 

Arligt, att se min BR vaxa med 10K pa .5/1 NLT borden pa 4 veckor har gjort att jag verkligen skarper mig nar jag spelar. Det ar kul att se alla dessa pengar, och det gor det sa mkt lattare att skarpa sig for man ser ju resultatet.

 

Sa snalla parre... testa att skarpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så stora problem med Texas. Inte Omaha heller egentligen, men så enormt slaskiga som borden är på b2b så kräver de stor rulle. En dåligt spelad hand kostar garanterat ett inköp, dessutom så dyker så jävla många coinflips och marginella situationer upp så om man torskar ett par 50/50 så är man lätt back 3-4 inköp.

 

Med tanke på att jag inte har någon rulle att tala om borde jag alltså skita i att spela PLO, men jag har på sistone blivit så jävla torsk på det spelet. Jag menar, 0.25/0.50 med snittpotter på 30-50 euro... vild action hela tiden... Det är ju så enormt jävla kul!

 

På Texas var det länge sen jag tiltade. Var väl i början av månaden på fyllan, men sen dess har jag inte tiltat på Texas. På låglimittexas finns det ju så oerhört mycket weak-tighttomtar som lackar ut på att man bluffar gång på gång i små potter att de inte märker att man oftast har stål i de stora potterna...

 

Förstår vad du säger Swede. Om jag börjar spela mer seriöst ska jag hålla mig till Texas till jag iaf har 20 inköp på lägsta nivån, sen sätta en maxgräns på att torskar jag 4-5 inköp så sltuar jag med PLO och grindar Tx istället. Tyvärr så tycker jag PLO är så jävla kul, men sen så är jag varianskåt som bara fan. ;)

 

När/om jag börjar spela seriöst så lovar jag Parre's Slaskardagbok kommer upp så ni får följa mina ups and downs här på forumet samt få lite HH's ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett så mänskligt betende. Om man ska citera southpark (verkar vara en tilltalande melodi)

 

What Would Brian Boitano Do?

 

Var jävligt nära att göra samma sak i går när jag vann en 20$ sit 'n go.

 

Av nån konstig mogen anledning (halleluleea) gick jag istället till ett sunkigt 1/2 bord och hade flyt drog hem en 35 och en 50 pott efter varndra sen gick jag o diska! :)

 

Men det har hänt förut man lovar sig en limit i underkant men fortsätter endå!

 

Mänskligt betende - behöver man inte vara psykolog för att förstå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...