Gå till innehåll

12h/24h XP


AdslVerbe

Recommended Posts

Dum fråga med ett troligt enkelt svar.

 

Min klocka i Windows XP är av någon anledning inställd på 12h (dvs med pm och am). Jag skulle vilja ändra detta till 24h istället.

 

Kan det vara så att det på något sätt kan påverka HH i PT om jag ändrar till 24h istället? Det slog mej nämligen att det kan vara just därför jag en gång i tiden ändrat till 12h med hjälp av PT eller PO .

 

Tack för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga med ett troligt enkelt svar.

 

Min klocka i Windows XP är av någon anledning inställd på 12h (dvs med pm och am). Jag skulle vilja ändra detta till 24h istället.

 

Kan det vara så att det på något sätt kan påverka HH i PT om jag ändrar till 24h istället? Det slog mej nämligen att det kan vara just därför jag en gång i tiden ändrat till 12h med hjälp av PT eller PO .

 

Tack för hjälp

 

Jag har pga pocker tracker 2 helt enkelt gått över till amerikansk tid. Man vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...jag har helt enkelt inte riktigt lyckats med det:-). Hatar när det står 9:34 nu på kvällen.

 

Antagligen nån form av skuggautism som spökar med mej 8-).

 

Det hjälpte även att Excel i Office 2007 är så fint 'internationaliserad' att den omtolkar data var gång man byter regionala inställningar. Omvandlingar av text till tal ger t ex antingen ett error på 7.3 eller på 7,3 ! Enda lösningen är en virtuell migrering. [ edit: dvs det löser inte den bug som är en 'feature' men man vet att man är i amerikat]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...