Cyntax Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 Hej alla lirare. Här kommer en hand som en forumhjälte spelade (inte jag!) på NL200. Nätverket är OnGame. Vid första anblicken tycker man ju att folden var bra. Hero var glad/stolt att han foldade. ... Men är det verkligen så? Kunde Hero gjort annorlunda och faktiskt vunnit potten? Seat 1: Hero ($201 in chips) Seat 3: Fiskpinne ($192.45 in chips) Seat 8: spiggen ($254.45 in chips) Seat 9: GravadLax ($211 in chips) Seat 10: Geddan ($197.05 in chips) ANTES/BLINDS Geddan posts blind ($1), Hero posts blind ($2). Hero får PRE-FLOP Fiskpinne bets $7 spiggen folds GravadLax calls $7 Geddan folds Hero calls $5 <<-- Gör inte Hero fel här? Borde inte Hero ha skyfflat in mycket mer marker? Resultatet borde ha blivit att dom andra foldat? Och Hero hade vunnit $17! FLOP [board cards: Hero bets $11 Fiskpinne calls $11 GravadLax bets $22 Hero bets $49 Fiskpinne bets $174.45 and is all-in GravadLax bets $182 and is all-in Hero folds. TURN [board cards: RIVER [board cards: SHOWDOWN GravadLax shows Fiskpinne shows GravadLax wins $18.55, GravadLax wins $449.90. Alltså, gör Hero rätt eller har jag rätt i min analys? Citera
ebisumaru Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 vartenda beslut i handen är fel, utom folden möjligen Citera
Cyntax Postad 11 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2008 vartenda beslut i handen är fel, utom folden möjligenOk, bra. Hur ska han spela då? Citera
animalplanet Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 Re raise preflop till $34 ish. -> Syna push. Är ur position så 34 är rimligt. Om fi flatcallar pre, så bet -> synar jag fi's ev. push för resterande på den floppen. Citera
PinkMargera Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 Ok, bra. Hur ska han spela då? Folden är bra då två spelare är aktiva och således bör någon slå AA+ (märk att den genomsnittliga vinsthanden i holdem är 2 par). Däremot bör det vara en rejäl push pre upp till i alla fall 28 (vi vill helst plocka handen preflop eftersom AK post flop två tredjedelar av gångerna endast är två höga kort och därför kan vara jobbig att spela postflop). Citera
PinkMargera Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 Folden är bra då två spelare är aktiva och således bör någon slå AA+ (märk att den genomsnittliga vinsthanden i holdem är 2 par). Däremot bör det vara en rejäl push pre upp till i alla fall 28 (vi vill helst plocka handen preflop eftersom AK post flop två tredjedelar av gångerna endast är två höga kort och därför kan vara jobbig att spela postflop). Dessutom så bör man verkligen fundera en extra gång innan man reraisar en raise på det brädet (stinker KJ eller triss lång väg, (även möjligtvis QT)). Citera
riosatiy Postad 11 Augusti , 2008 Rapport Postad 11 Augusti , 2008 vartenda beslut i handen är fel, utom folden möjligen håller med. Hero gör bort sig totalt preflop och allt blir pannkaka efter det. Flatcalla AK kan man göra ibland, då gärna i position mot 1 spelare. inte ur position mot 2. Citera
Opteron Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Re raise preflop till $34 ish. -> Syna push. Är ur position så 34 är rimligt.Om fi flatcallar pre, så bet -> synar jag fi's ev. push för resterande på den floppen. Bra råd. Pinkmargreta är ett troll. Citera
Gustaf112 Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 vartenda beslut i handen är fel, utom folden möjligen Hur hade du spelat den? Förklara istället för att bara kritisera. Citera
Opteron Postad 12 Augusti , 2008 Rapport Postad 12 Augusti , 2008 Hur hade du spelat den? Förklara istället för att bara kritisera. Läs animalplanets post. Citera
Klyka Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Hej, Cyntax! Kul att se dig såhär på min nästan första forumdag på länge! Men hur lyckas en räv som du lägga en NLT-HA i forumet för allmän pokerteori? Flyttar till HA-delen. Enjoy! Citera
Recommended Posts