Gå till innehåll

Hur avgöra om ett bord är loose eller tight?


Bernt

Recommended Posts

Om jag vill ha pengar från ett bord så tittar jag ofta ett vädligt weak-tight bord. Det du kan kika efter då är om spelarna aldrig tycks höja, och om de höjer är det bara med någon BB och inte mer. De borden passar min spelstil perfekt (en väldigt aggressiv stil för det mesta).

 

Om jag vil utvecklas letar jag dock efter ett bord som har tight-aggressive spelare eller duktiga super/loose-aggressive spelare. Det är då mycket höjningar, måna händer som aldrig går till showdown, höga höjningar osv. Jag har blandade resultat rent pengamässigt på dessa borden, men jag har inge planer på att sitta och traggla på 0,5-1 nivån halva livet, så jag vill utvecklas som spelare också.

 

Ett bra sätt att avgöra hur ett bord verkar utan att kolla på siffrorna är att se hur mycket folk höjer istället för at syna och hur mycket de höjer. Brukar ge en sjysst bild av aggressiviteten/nivån på bordet tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vill ha pengar från ett bord så tittar jag ofta ett vädligt weak-tight bord. Det du kan kika efter då är om spelarna aldrig tycks höja, och om de höjer är det bara med någon BB och inte mer. De borden passar min spelstil perfekt (en väldigt aggressiv stil för det mesta).

 

Jag tror det blir min livsuppgift att försöka få folk på detta forum att använda rätt begrepp. Jag har påtalat det i andra trådar och kommer sannolikt att få påtala det igen... :evil:

Det du anger här ovan är inte weak-tight det är passivt och du vill sannolikt hitta spelare som spelar Loose inte tight.

Passiv=synar ofta höjer sällan, (motsatsen är aggresiv).

Weak=Foldbenägna för visad aggresivitet (motsatsen är envis=synar in i döden).

Tight=spelar få starthänder (motsatsen är loose, spelar allt möjligt t.ex Ax).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...