Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Är det något som är skrattretande så är det väl ändå att folk har åsikter om mina kamrater utan att ha den minsta aning om hur de är funtade. Inte för att vara elak men det är ganska patetiskt.

nop, vi ska givetvis tro på dig om du påstår att dina polare har 30cm kuk, spelar NL60000 vinnande utan att se sina hålkort och att dina vänninnor inte följer sitt biologiskt inprogramerade sätt att välja partner. varför skulle de ljuga?

visst jag kan köpa att mystery method openers inte är optimalt för att ragga på dina vänninor. men har du sett materialet av david de angelo, zan, style m fl? inte för att jag känner dina vänninor men ur de få lösryckta rader du har skrivit om dem här stämmer så är jag rätt övertygad om att de skulle nicka snarare än skaka på huvudet om de tog sig tid och lyssnade på materialet.

PUA-världen är mer än att negga bimbos, bryta ner folk med NLP eller ha på sig en stor jävla hatt. det handlar massa om att skaffa ett liv man trivs med, ta hand om sin kropp och våga prata med folk. iaf inga tjejer jag har umgåtts med har haft något emot sånt, men dina vänninnor kanske har det. annars vore det du skrivit patetiskt...

Postad

Heltok. Förvisso, du verkar mer insatt än mig i PUA (första gången jag stöter på den förkortningen så jag har inte en clue vad det står för) så det är lite svårt att gå i clinch med dig.

Och visst, är det vad du vill höra så fine. Nej, jag har definitivt inte 100% koll på dessa metoder utan det jag vet är sådant jag sett på tv och läst online. Jag har alltså inte djupstuderat materialet som vissa andra i tråden verkar ha gjort.

När jag talar om mina tjejbekanta så är det ett ytterst fåtal tjejer som jag räknar dit. Riktiga vänner helt enkelt. Personer som jag inte har minsta anledning att misstro. Jag vill påstå att jag känner dom mkt väl och till skillnad från mig så verkade de, eller åtminstone ett par utav dom, ha koll på materialet. När man så sitter och snackar skit över ett par öl så har det här med The Game osv kommit upp och jag behöver väl inte förklara deras ståndpunkt igen. Vafan vet jag. Kanske att de inte kan tillräckligt mycket, vad vet jag.

Om du läst det jag skrev på första sidan så ser du att jag, förmodligen ovetandes, är inne på samma spår som de här PUA-killarna ni snackar om. Men det var inget jag behövde lära mig i en bok.

Ja, och sen sry för attityden tidigare men det är lätt att lacka ur när folk ska berätta för mig hur mina kompisar tycker och tänker.

Nu har jag blivit alldeles konflikträdd så jag drar mig tillbaka ;-)

Postad

the game är en skönlitterär bok som skildrar neil strauss äventyr när han börjar gå på PUA-kurser. rätt nyskapande i sitt sätt att skildra manlig sexualitet och hyfsat underhållande läsning. neils strauss var en elev och vän till bland annat mystery så mycket av det som står i boken är när han försöker praktisera mystery method men även han har även lite influenser från andra PUA. PUA=pick up artist dvs någon som raggar...

mystery method är en av många skolar, han delar upp allt i faser och har massa delmoment som man bör ha med som han kom fram till ökade ens chanser att lyckas. en sak som mystery började med var att man ofta neggar(diskret diss) tjejen man raggar på vilket många vänder sig emot.

runt om på nätet och i massa städer finns communities där grabbar och tjejer diskuterar sina misslyckande och framgångar och hjälps åt och stöttar varandra. ungefär som vi diskuterar poker här, fast de diskuterar raggning mer eller mindre framgångsrikt. att dissa hela PUA-branchen och påstå att inte det funkar är ungefär som att dissa att det går att bli rik på poker för att man har sett phil hellmuth slaska på tv.