D.H. Postad 17 Mars , 2005 Rapport Postad 17 Mars , 2005 Jag blåser liv i den här gamla tråden igen, bara för att säga att Lamby och jag sticker iväg imorrn för att spela Party Poker Million IV. Så önska oss lycka till! (Jag kommer att försöka uppdatera lite på http://david.hedqvist.se under kryssningen om nån skulle vara intresserad.) Citera
Hjort Postad 17 Mars , 2005 Rapport Postad 17 Mars , 2005 Jag blåser liv i den här gamla tråden igen, bara för att säga att Lamby och jag sticker iväg imorrn för att spela Party Poker Million IV. Så önska oss lycka till! Lycka till! Citera
tony103 Postad 17 Mars , 2005 Rapport Postad 17 Mars , 2005 Massor av lycka till!!! rapportera gärna .Vilken dag börjar turneringen? Citera
QoS Postad 17 Mars , 2005 Rapport Postad 17 Mars , 2005 D.H., ballt lycka till! Posta gärna lite under Pokerresultat. - QoS Citera
Tourette Postad 18 Mars , 2005 Rapport Postad 18 Mars , 2005 Några HHs spelade mot proffsen hade inte varit fel heller. Hur många kända namn som nu spelar FL då... Citera
LuckyRiver Postad 18 Mars , 2005 Rapport Postad 18 Mars , 2005 Lycka till grabbar, ska bli kul att följa er. Citera
APC Postad 19 Mars , 2005 Rapport Postad 19 Mars , 2005 Är det någon som vet någon hemsida/länk där man kan följa dessa två PF-herrar och hur de går på Party kryssningen? Citera
APC Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Jag menade om det finns någon liveuppdatering. Kanske uttryckte mig konstigt Citera
wolf Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 Enligt sidan så verkar turneringen starta idag, finns en länk till cardplayer där de ska ha liverapportering Citera
Skanke Postad 20 Mars , 2005 Rapport Postad 20 Mars , 2005 http://www.cardplayer.com/poker_tournaments/tournament_detail.php?t_id=114 Citera
D.H. Postad 29 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2005 Tänkte bara rapportera lite kort hur turneringen gick. Fältet var uppdelat i 2 delar, en som spelade på söndagen och en som spelade på måndagen. Jag fick spela på söndagen. Vi började klockan 10:00 med 10000 chips och limits på 100/200 (blinds 50/100). Bordet jag hamnade vid innehöll inga kända ansikten men man märkte ändå att kvalitén på spelarna var betydligt högre än vid de online-turneringarna jag brukar spela. Spelet gick lite upp och ner i början men det kändes som att jag hade ganska bra koll och när man efterhand började lära känna de andra spelarna gick det att justera sitt spel lite därefter. Vi hade 15 minuters break varannan timme, men inget längre break under dagen (som var 8.5h, effektiv speltid), vilket gjorde att man fick försöka klämma in lite småluncher bestående av mackor här och där. En stund in på eftermiddagen skulle vårt bord lösas upp och jag hade då byggt upp min stack till ca 18000. Jag blev flyttad till ett annat bord där jag inte heller kände igen någon (men jag kan såhär i efterhand konstatera att personen som kom 2:a i turneringen satt där). Jag spelade ganska länge där utan att få några vettiga kort och de få gånger jag spelade tycktes det gå åt skogen. jag hade väl drygt 10000 när jag fick AA, höjde och blev synad av killen efter mig. Floppen innehöll bara ruter (jag hade ingen ruter), jag bettade och blev synad. Turnen var blank och jag bettade igen men blev nu höjd. Blev förstås rädd för färgen men kände mig tvungen att syna ner handen. Han visar JT i ruter och jag är riktigt shortstackad eftersom blindsen börjar bli höga. Resten av dagen var mest ett väntande på bra kort och jag slutade dagen med 5500 med blinds på 500/1000. Efter slappande på båten på måndagen och slappande i Mazatlan, Mexiko under tisdagen satte spelandet igång igen på tisdag, klockan 18. Jag satt mitt emot vinnaren av den första PPM-kryssningen, Kathy Liebert. Jag visste att min enda chans att överleva var att få lite bra kort i början så jag blev väldigt lycklig när jag tittade ner och såg QQ efter ganska få händer. Jag höjde och alla foldade. Hm, inte riktigt vad jag hade hoppats på men nu kunde jag iaf överleva ytterligare nåt varv. Ganska snart fick jag AA och som tur var fick jag lite motstånd den här gången, hamnade all-in och dubblade upp. Lite senare, efter ytterligare några lyckade händer, hade jag ca 20000. Antalet spelare minskade ganska snabbt från de 280 som började dagen och eftersom 180 spelare fick pengar började det kännas riktigt bra. Min stack minskade lite, men när det var runt 190 kvar kändes det ändå som att jag skulle klara det. Efter en förlust med TT fick jag dock börja spela supertight igen och hoppas överleva till pengarna. Jag lyckades och det var en väldigt skön känsla när de berättade att spelare 181 just hade blivit utslagen. Lite senare fick jag 77, 3-bettade en PF-höjning och var därmed all-in. Killen hade KT och en kung kom på floppen. Jag hade åkt ut på 167:e plats men var väldigt nöjd med de $5200 jag kunde hämta ut med tanke på hur mörkt läget såg ut när dagen startade. I övrigt var det en helt underbar kryssning med gratis mat och massor av underhållning. Mike Sexton såg man precis överallt hela tiden (inklusive på en tv-kanal som skulle vara en poker-kanal men som snarare var en Mike Sexton-kanal), men Shana verkade hålla sig undan lite mer. (Hm, det blev visst inte så kort) Citera
slampen Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Tråkigt att man inte såg Shana, man kan ju lätt vila ögona på henne Citera
eurythmech Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Trevlig läsning, kul att du vann stålar och trevligt att du slapp Shana Citera
Recommended Posts