Gå till innehåll

Party Poker Million IV 19-26 mars!


D.H.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tänkte bara rapportera lite kort hur turneringen gick.

 

Fältet var uppdelat i 2 delar, en som spelade på söndagen och en som spelade på måndagen. Jag fick spela på söndagen. Vi började klockan 10:00 med 10000 chips och limits på 100/200 (blinds 50/100). Bordet jag hamnade vid innehöll inga kända ansikten men man märkte ändå att kvalitén på spelarna var betydligt högre än vid de online-turneringarna jag brukar spela. Spelet gick lite upp och ner i början men det kändes som att jag hade ganska bra koll och när man efterhand började lära känna de andra spelarna gick det att justera sitt spel lite därefter.

 

Vi hade 15 minuters break varannan timme, men inget längre break under dagen (som var 8.5h, effektiv speltid), vilket gjorde att man fick försöka klämma in lite småluncher bestående av mackor här och där.

 

En stund in på eftermiddagen skulle vårt bord lösas upp och jag hade då byggt upp min stack till ca 18000. Jag blev flyttad till ett annat bord där jag inte heller kände igen någon (men jag kan såhär i efterhand konstatera att personen som kom 2:a i turneringen satt där). Jag spelade ganska länge där utan att få några vettiga kort och de få gånger jag spelade tycktes det gå åt skogen. jag hade väl drygt 10000 när jag fick AA, höjde och blev synad av killen efter mig. Floppen innehöll bara ruter (jag hade ingen ruter), jag bettade och blev synad. Turnen var blank och jag bettade igen men blev nu höjd. Blev förstås rädd för färgen men kände mig tvungen att syna ner handen. Han visar JT i ruter och jag är riktigt shortstackad eftersom blindsen börjar bli höga. Resten av dagen var mest ett väntande på bra kort och jag slutade dagen med 5500 med blinds på 500/1000.

 

Efter slappande på båten på måndagen och slappande i Mazatlan, Mexiko under tisdagen satte spelandet igång igen på tisdag, klockan 18. Jag satt mitt emot vinnaren av den första PPM-kryssningen, Kathy Liebert. Jag visste att min enda chans att överleva var att få lite bra kort i början så jag blev väldigt lycklig när jag tittade ner och såg QQ efter ganska få händer. Jag höjde och alla foldade. Hm, inte riktigt vad jag hade hoppats på men nu kunde jag iaf överleva ytterligare nåt varv. Ganska snart fick jag AA och som tur var fick jag lite motstånd den här gången, hamnade all-in och dubblade upp. Lite senare, efter ytterligare några lyckade händer, hade jag ca 20000. Antalet spelare minskade ganska snabbt från de 280 som började dagen och eftersom 180 spelare fick pengar började det kännas riktigt bra.

 

Min stack minskade lite, men när det var runt 190 kvar kändes det ändå som att jag skulle klara det. Efter en förlust med TT fick jag dock börja spela supertight igen och hoppas överleva till pengarna. Jag lyckades och det var en väldigt skön känsla när de berättade att spelare 181 just hade blivit utslagen. Lite senare fick jag 77, 3-bettade en PF-höjning och var därmed all-in. Killen hade KT och en kung kom på floppen. Jag hade åkt ut på 167:e plats men var väldigt nöjd med de $5200 jag kunde hämta ut med tanke på hur mörkt läget såg ut när dagen startade.

 

I övrigt var det en helt underbar kryssning med gratis mat och massor av underhållning. Mike Sexton såg man precis överallt hela tiden (inklusive på en tv-kanal som skulle vara en poker-kanal men som snarare var en Mike Sexton-kanal), men Shana verkade hålla sig undan lite mer. ;)

 

(Hm, det blev visst inte så kort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...