Gå till innehåll

JGrande - Back to grind


JGrande

Recommended Posts

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

LOL! Hittade sjukaste grejen på flashback. http://en.akinator.com/

 

Tänkte på Zlatan, han fick fram den direkt

Tänkte på Tiger Woods, han listade ut det direkt

 

så sickt

 

YES

 

Fick jäveln att gissa fel one time:mrgreen:

 

Valde obv Alessandro Nesta för jag visste att den skulle blanda ihop honom med Maldini. KLONK!

 

Annars gissar den rätt hela tiden :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shrek lista han inte ut den jäkeln. men han lista ut syrrans pojkvän och divid letterman på 3e försöket.

 

Ja nu börjar jäveln säga en jävla massa fel.

 

Först David Blaine när jag tänkte på Sbrugby, sen på Tom Dwan andra försöket till slut fackade han till det med llamaguy:shock:

 

Sen fuckade han ävel till Olof Mellberg och valde Shevchenko...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade igen lite, slutade på -1,4k... Jag vet faktiskt inte vad som har hänt med mig, jag har aldrig varit såhär obrydd om MM som jag är nu. Riktigt skrämmande att se. Har blivit så att man känt att det tar får lång tid och att man vill tillbaka till 2/4 lite snabbare, men det håller verkligen inte. Helst inte när jag inte har någon som helst inkomst förutom pokern. Perioden efter klonken har varit oerhört jobbigt och jag har inte riktigt hittat tillbaka till mitt eget spel.. Nog för att det varit riktigt motriggat, men det är bara att grinda och fortsätta utvecklas.

 

Har en jäävla massa att jobba.

 

Värst av allt är att jag lyckats boka klipptid imorgon 10.00, mission impossible? TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade inte på 2 dagar men lirade några händer idag. Slutade 4 inköp upp på cashgamet och det var ganska fiskigt imorse.. Blev sedan lan och turrar hemma hos skaz ikväll och lyckades bara casha 125k på Pokerstars. Semibubblade B2B och Ongame.

 

Tror det slutade totalt runt €500 upp idag, och är några inköp ner för månaden. Hoppas kunna jobba in det! Försöker mest att jobba på disciplinen just nu för att kunna utvecklas med pokern.

 

Funderar även på att söka nytt nätverk, vet dock inte vart jag ska testa ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hängt med några polare ikväll och såg nån skitfilm. Har nyss lirat en session på runt 400 händer och slutar totalt idag +€180. Sprang 3 inköp ifrån EVet dessutom.. Känns ändå som att detta är på väg att vända, peppar, peppar... Bara jag får slippa åka på skit så :-) Kommer fortsätta jobba med disciplinen allt vad det går. Ska försöka klämma in en CR-video imorgon också! Har varit dåligt med HHs oxå :-( God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev ett inlägg imorse men tydligen glömde jag skicka det.. Blev 400 händer och ett lillplus i alla fall. Spelade inte en enda stor pott tror jag? Tror jag ska dra upp lite mer grind nu snart.

 

Ska fara och spela lite hockey med några polare senare ikväll, blir jävligt nice! :-)

 

Postar dagens hittills två största :lol:

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($304.45)

CO ($212.90)

BTN ($235.95)

SB ($265.00)

Hero (BB) ($214.05)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is BB 5:club: 6:club:

3 folds, SB raises to $7, Hero raises to $24, SB raises to $58, Hero raises to $212.05, SB folds

 

Final Pot: $270.05

 

Hero wins $270.05 ( won +$58 )

SB lost -$58

___

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($200.00)

CO ($159.55)

BTN ($79.77)

SB ($129.25)

BB ($206.15)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is UTG J:spade: K:spade:

Hero raises to $8, CO calls $8, BTN calls $8, 2 folds

 

Flop: 7:spade: 3:club: 8:heart: ($27, 3 players)

Hero checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: T:spade: ($27, 3 players)

Hero bets $20, CO folds, BTN calls $20

 

River: 5:diamond: ($67, 2 players)

Hero checks, BTN bets $33.50, Hero calls $33.50

 

Final Pot: $134

Hero shows: J:spade: K:spade:

BTN shows: Q:spade: J:club:

 

Hero wins $131 ( won +$69.50 )

CO lost -$8

BTN lost -$61.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en ny session på 400 händer och det var sjukt mkt fisk inne. Slutar lite över €900 upp! Får se om det blir någon fler session ikväll eller om jag glor på någon CR istället.

 

 

FI spelar 22/17/2.5 över ett litet sample. Tanken var att c/f alla jobbiga turnkort. Okej spelad?

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($248.00)

CO ($76.75)

BTN ($249.50)

SB ($134.00)

BB ($189.82)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is UTG Q:club: K:club:

Hero raises to $8, 1 fold, BTN calls $8, SB calls $7, 1 fold

 

Flop: 7:spade: K:spade: 9:heart: ($26, 3 players)

SB checks, Hero bets $20, BTN raises to $63, SB folds, Hero calls $43

 

Turn: 2:heart: ($152, 2 players)

Hero bets $120, BTN raises to $178.50, Hero calls $57

 

River: 3:club: ($507.50, 2 players)

 

[Results Hidden]

_____________

 

FI är fisk och vi är 200bb deep. Pushar vi river eller är det bättre att syna? Vet inte vad vi sätter honom på för range när han donkar 3 gator

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($200.00)

UTG+1 ($197.00)

CO ($240.70)

Hero (BTN) ($448.00)

SB ($272.07)

BB ($422.12)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BTN 6:club: 6:heart:

3 folds, Hero raises to $8, 1 fold, BB calls $6

 

Flop: 9:diamond: T:club: 6:spade: ($17, 2 players)

BB bets $6, Hero raises to $24, BB calls $18

 

Turn: 3:spade: ($65, 2 players)

BB bets $16.25, Hero raises to $58, BB calls $41.75

 

River: J:spade: ($181, 2 players)

BB bets $90.50, $90.50 to Hero ($358)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 gillar jag.

 

edit: Läste handen lite fel, jag 3betar AI här 99% av ggr.

 

Hand 2 vill jag nog pusha. Han kan antingen ha slowplayat den floppade stegen, men du har nog rätt många 2par att ta betalt av här. Känns som att har han färgen så har han. Vill dock raisa mer på turn, försöka få in så mkt som möjligt. Tror jag hade raisat till typ 85-90 iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1 gillar jag verkligen inte. Hellre så 3betar jag in det på flop för att balansera drag, än synar och sen donkar turn. Standardlinjen för mig är att syna flop och crai bra turn alternativt check-folda någon gång. Förstår liksom inte tanken med att leda ut på den turnen?

 

Hand2 skulle jag vilja se en bättre size på turn, typ €80-€100 där det lutar närmare åt €100 just för att han är fisk och då blir det även enklare att pusha på river eftersom potten kommer ligga på ~€270. Som spelat så vet jag inte riktigt om jag vill pusha eller inte :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 gillar jag.

 

edit: Läste handen lite fel, jag 3betar AI här 99% av ggr.

 

Hand 2 vill jag nog pusha. Han kan antingen ha slowplayat den floppade stegen, men du har nog rätt många 2par att ta betalt av här. Känns som att har han färgen så har han. Vill dock raisa mer på turn, försöka få in så mkt som möjligt. Tror jag hade raisat till typ 85-90 iaf.

 

Hand1 gillar jag verkligen inte. Hellre så 3betar jag in det på flop för att balansera drag, än synar och sen donkar turn. Standardlinjen för mig är att syna flop och crai bra turn alternativt check-folda någon gång. Förstår liksom inte tanken med att leda ut på den turnen?

 

Hand2 skulle jag vilja se en bättre size på turn, typ €80-€100 där det lutar närmare åt €100 just för att han är fisk och då blir det även enklare att pusha på river eftersom potten kommer ligga på ~€270. Som spelat så vet jag inte riktigt om jag vill pusha eller inte :rolleyes:

 

Håller med om Hand 1 att 3bet på flop är så mycket bättre när jag sätter honom på den hand jag gör. Men känner att spelet kommer mer och mer. Han visade upp T8s och min hand fick stå

 

Hand 2 hade jag nog fått in det och jag ändrat min betsize. Jag synade bara ner halvpotts bettet på river även fast jag var sjukt nära på att pusha. Han visade QJo

 

 

Blir en snabb update nu. Julafton var trevlig som vanligt. Avslutades med det alltid lika roliga Svensson, Svensson och sedan blev det grind. Har för mig det blev något inköp upp? Juldagen så spelades det ishockey på den årliga "hemvändarmatchen" där vi fick stryk med 11-8 mot A-laget. Kvällen blev det fest och sjukt mkt shots med skaz och några polare till. Sliten som fan igår men vi styrde film, Gladiator som gick på femman. Sedan blev det till att se JVM också. Idag är man monsterförkyld och ska bort på middag senare!

 

 

Får se hur mycket poker det kommer blir dom sista dagarna innan nyår. Blev mindre sugen nu när jag blev så jävla förkyld också, men ligger i alla fall BE för månaden och det känns bra efter mitt tiltande/skottande. Kanske blir ev. turre lan med skaz imorgon, vi får se. Kommer väl summera 2008 och dra några mål inför 2009.

 

Om jag inte uppdaterar innan det får jag önska alla som läser en trevlig fortsättning och ett gott nytt år! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter hemma hos skaz nu och har laddat upp med chips, dricka och godis. Blir ett x antal turrar ikväll, och sedan var det en massa bra filmer/JVM på teve ikväll :-)

 

Party 300k

Warm up

Boss 100k

Unibet 150k

B2B 200k

Stars Million

 

Har dubblat i Party Poker men är snart ute ur warmup, har ca 10bb kvar efter denna hand:

 

No Limit Holdem Tournament

$200+$15

9 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG (4950)

UTG+1 (13925)

MP1 (19625)

MP2 (20400)

MP3 (18190)

CO (23843)

Hero (BTN) (10920)

SB (18500)

BB (9175)

 

Blinds: 200/400

 

Pre-flop: (600, 9 players) Hero is BTN Q:club: A:heart:

6 folds, Hero raises to 1,079, 1 fold, BB calls 679

 

Flop: K:club: Q:diamond: A:spade: (2,358, 2 players)

BB checks, Hero bets 1,200, BB raises to 3,200, Hero goes all-in 9,841, BB goes all-in 4,896

 

Turn: 3:diamond: (20,295, 2 players)

 

River: T:diamond: (20,295, 2 players)

 

Final Pot: 18,550

Hero shows: Q:club: A:heart:

BB shows: K:spade: K:heart:

 

Hero wins 1,745 ( lost -9,175 )

BB wins 18,550 ( won +9,375 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...