Gå till innehåll

JGrande - Back to grind


JGrande

Recommended Posts

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är lite nyfiken på vem det är som du sitter och 5betspushar light mot? Gissar på elinhu eller garnerus?

 

Ska kolla upp det lite senare!

 

Har lirat runt 1,5k händer idag och ligger ca €400 back men har haft väldigt oflyt. Ligger ca €1k under EVet.. Bara hoppas det ger med sig och vänder nån jävla gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rasade iväg på slutet. Hittade världens fiskigaste 5/10 bord, men såklart är man förföljd av otur :-) €3,000 euro ifrån EVet idag på 2k händer och back €2k totalt. Älskar poker.

 

$5/$10 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($491.91)

UTG+1 ($3299.00)

CO ($920.00)

Hero (BTN) ($1086.50)

SB ($1473.83)

BB ($1054.00)

 

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is BTN K:diamond: K:spade:

UTG raises to $60, 1 fold, CO raises to $160, Hero raises to $480, 2 folds, UTG folds, CO raises to $920, Hero calls $440

 

Flop: 4:club: Q:spade: 6:heart: ($1,915, 2 players)

 

Turn: A:diamond: ($1,915, 2 players)

 

River: T:spade: ($1,915, 2 players)

 

Final Pot: $1,915

CO shows: A:spade: K:club:

Hero shows: K:diamond: K:spade:

 

CO wins $1,912 ( won +$992 )

UTG lost -$60.00

Hero lost -$920.00

_________

 

$5/$10 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($349.41)

UTG+1 ($3689.00)

CO ($1841.00)

Hero (BTN) ($495.00)

SB ($1700.83)

BB ($735.00)

 

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is BTN 7:spade: 7:heart:

UTG raises to $349.41, 2 folds, Hero raises to $495, 2 folds

 

Flop: 9:club: 5:diamond: A:diamond: ($859.41, 2 players)

 

Turn: 6:club: ($859.41, 2 players)

 

River: T:heart: ($859.41, 2 players)

 

Final Pot: $859.41

UTG shows: T:club: 9:heart:

Hero shows: 7:spade: 7:heart:

 

UTG wins $710.82 ( won +$361.41 )

Hero wins $145.59 ( lost -$349.41 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: WP. Fiskigt av fi.

 

Hand 2: Gillar man varians så... Jag hade inte synat med 77 där, varför flippa i onödan?

 

Tycker inte AK handen är fiskigt spelad av FI, är nog ganska standard och även jag hade spelat den så.

 

Synar med 77 alla dagar i veckan mot denna fisk, när han pushar med händer som T9o preflop kan jag inte tänka mig att det är dåligt att syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig fisk.. Synd jag inte hann plocka mer innan han donera friskt till resten av bordet!

 

$5/$10 No Limit Holdem

2 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (BTN) ($960.00)

BB ($2037.00)

 

Pre-flop: ($15, 2 players) Hero is BTN A:spade: K:club:

Hero raises to $35, BB raises to $110, Hero raises to $335, BB calls $225

 

Flop: Q:diamond: 3:heart: A:diamond: ($670, 2 players)

BB checks, Hero bets $620, BB calls $620

 

Turn: 6:club: ($1,910, 2 players)

 

River: 7:spade: ($1,910, 2 players)

 

Final Pot: $1,910

BB shows: J:spade: K:heart:

Hero shows: A:spade: K:club:

 

Hero wins $1,909 ( won +$954 )

BB lost -$955.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Fiskigt av fi eftersom du aldrig kommer folda efter din betsize. Hur ofta har du sämre än AK där? Du gör förmodligen aldrig det där spelet med en bluff eftersom du commitar dig själv med din betsize oavsett hand. Så frågan blir, gör du så där särskilt ofta med AQ/AJ? Om inte, så kan fi folda, men med de döda pengarna är det ett ganska EV neutralt beslut från hans sida oavsett vad han gör. Din range bör vara starkt viktad åt QQ+ där (om du inte är en donk såklart :)).

 

Hand 2: De enda händer du inte flippar mot är 22-66 samt Ax suited. Mot resten av fi's range flippar du eller är stor dog. Mot fi's totala range är det ett 50/50 läge, så återigen, gillar man varians så... Finns ingen direkt anledning att syna annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskigt av FI? Spelet är ju superstandard i den handen.

77 är väl inte direkt standard men varför neka pengar när du har bäst hand ?

Ni spelar inte för att vinna pengar lr ?

Du besvarar inte något av mina argument i posten ovan vilket gör din post helt meningslös.

 

Läs mina analyser, begrunda, och svara med ett genomtänkt svar. Din post ovan tillför ingenting överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du besvarar inte något av mina argument i posten ovan vilket gör din post helt meningslös.

 

Läs mina analyser, begrunda, och svara med ett genomtänkt svar. Din post ovan tillför ingenting överhuvudtaget.

 

Jag besvara genom att instämma med flera av tidigare talare att det är standard. Man behöver inte analysera dessa händer alltför väl,

77 handen spelas om 35bb ?

Genomtänkt svar, lolla mig lite mer. Men fortsätt med ditt NIT-spel, de funkar nog på microstakes lr frirullar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du besvarar inte något av mina argument i posten ovan vilket gör din post helt meningslös.

 

Läs mina analyser, begrunda, och svara med ett genomtänkt svar. Din post ovan tillför ingenting överhuvudtaget.

 

Men herregud, dina argument är ju totalt värdelösa. Om man ens ska fundera på att vika AK i det läget så kan man lika gärna ge fan i att 3beta från första början. Fi bör han hyfsad koll på att JGrande är ganska aggressiv så jag tror inte du kan ge honom en QQ+ range och tro att det är bra. Säg att du ger JGrande TT+, AK och någon enstaka gång en randomhand så står du i stort sett 45-55 mot hans range när du samtidigt redan har investerat €160 + att det ligger döda pengar i potten från UTG. För att inte tala om att man blir lättexploaterad, men att påstå att det är fiskigt spel av FI är ju skrattretande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag besvara genom att instämma med flera av tidigare talare att det är standard. Man behöver inte analysera dessa händer alltför väl,

77 handen spelas om 35bb ?

Genomtänkt svar, lolla mig lite mer. Men fortsätt med ditt NIT-spel, de funkar nog på microstakes lr frirullar..

Ytterliggare ett helt menlöst svar. "Jag håller med andra" är inget giltigt argument.

 

Oavsett om handen gäller 35bb eller inte varför gambla om du inte tjänar på det? Du ökar bara variansen med en syn där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, dina argument är ju totalt värdelösa. Om man ens ska fundera på att vika AK i det läget så kan man lika gärna ge fan i att 3beta från första början. Fi bör han hyfsad koll på att JGrande är ganska aggressiv så jag tror inte du kan ge honom en QQ+ range och tro att det är bra. Säg att du ger JGrande TT+, AK och någon enstaka gång en randomhand så står du i stort sett 45-55 mot hans range när du samtidigt redan har investerat €160 + att det ligger döda pengar i potten från UTG. För att inte tala om att man blir lättexploaterad, men att påstå att det är fiskigt spel av FI är ju skrattretande.
Minst två sakfel i den här analysen av handen.

 

Det är ett marginellt läge för fi, en push av honom är nog relativt EV-neutralt. Det är rätt meningslöst att diskutera handen i ett vakuum utan att veta stats på spelarna och om de har någon history mellan sig.

 

Edit: Det är nog rätt standard att pusha AK där givet att det är aggressivt preflop spel. På lägre nivåer sitter dock fi (eller hero i det här fallet) i princip alltid på stål om de 4-betar i det läget. Och även i den här handen så är en push EV-neutral för fi skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog vara mot en riktigt NIT jag skulle folda AK, men med mina stats är det nog en given push..

 

 

Har lanat ikväll med skaz och en till polare. Riktigt skönt att få vinna €1,4k efter backdagen igår. Känns bra att jag inte grävde ner, utan hade glömt bort det som hände igår och försökte spela bra poker och det lyckades.. skaz satt och kollade när jag lirade sista 1,5h och vi gick igenom några saker, tyvm! Finns en del som behöver jobbas på. Fler sånna session kan nog få oss båda att utvecklas

 

Kommer även bli lan imorgon, och är mest väl mest turneringar som står på schemat då. Dyker nog upp en lista på vilka som ska spelas imorgon!

 

FI spelar 19/14/2.3 och är ganska nitig. Fold eller shove? Spelar vi den annorlunda flop?

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($413.50)

UTG+1 ($200.00)

Hero (CO) ($479.40)

BTN ($179.75)

SB ($175.75)

BB ($202.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is CO J:heart: J:diamond:

2 folds, Hero raises to $8, 2 folds, BB calls $6

 

Flop: T:club: 7:diamond: 3:club: ($17, 2 players)

BB checks, Hero bets $12, BB raises to $30, Hero calls $18

 

Turn: 2:club: ($77, 2 players)

BB bets $56, $56 to Hero ($441.40)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minst två sakfel i den här analysen av handen.

 

Det är ett marginellt läge för fi, en push av honom är nog relativt EV-neutralt. Det är rätt meningslöst att diskutera handen i ett vakuum utan att veta stats på spelarna och om de har någon history mellan sig.

 

Edit: Det är nog rätt standard att pusha AK där givet att det är aggressivt preflop spel. På lägre nivåer sitter dock fi (eller hero i det här fallet) i princip alltid på stål om de 4-betar i det läget. Och även i den här handen så är en push EV-neutral för fi skulle jag säga.

 

Eftersom det inte är lägre nivåer så är det helt meninglöst att du använder det som ett argument till att man bör folda för att det är helt irrelevant att fi endast 4betar AA på NL10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterliggare ett helt menlöst svar. "Jag håller med andra" är inget giltigt argument.

 

Oavsett om handen gäller 35bb eller inte varför gambla om du inte tjänar på det? Du ökar bara variansen med en syn där.

 

Haha. vem bestämmer vad som är giltigt lr ej? Är det din uppgift här på pf kanske.

Vore kul o veta vilka stakes du spelar Rodekill ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var langrinden över hos skaz. Bustade Unibet med 100 platser ifrån ITM. Samma sak med B2B. Hade dock helt sjuuukt kortsnitt i Bossturren som jag och skaz lirade tillsammans och Warmup. Har nog fan aldrig sett så många AA/KK/QQ/AK, helt sjukt. Kommer nog vara kall i 3 år framöver efter denna Söndag.

 

Någon storklonk blev det dock inte. Bustade på 70e plats i Warmup för $1,2k och sedan bustade vi på 45e plats i Boss för €2,4k. Spelade riktigt stabil poker tycker jag. Förlorade Sedan A9s mot JJ där vi har 50/50 på flopp med flushdraw och ett överkort. Kommer såklart inte! :evil: Hade verkligen hoppats på något stort men.

 

Slutar totalt €1,4k idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. vem bestämmer vad som är giltigt lr ej? Är det din uppgift här på pf kanske.

Vore kul o veta vilka stakes du spelar Rodekill ?

Att hålla med och göra som andra är inget argument på en universell nivå, det gäller inte bara poker. Bara för att många personer gör, tror eller säger en sak innebär det inte att det är rätt. Vi lägger ner det här nu (jag gör det i alla fall :)). Sorry om det blev alltför mycket off topic snack, JGrande, det är trots allt din dagbok.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara, bara kul med lite action i dagboken! :-)

 

Har varit rätt sliten idag.. Var nära 2 ggr på att dra upp grinden tidigare ikväll men kändes mig slö och borden var inte ögongodis så valde att stänga ner. Lyckades lira 600 händer nu iaf och slutade BE efter att ha grävt ett hål på €600. Tycker värdet har blivit så otroligt mkt sämre på Unibet nu än tidigare. Kanske är så att fiskarna sparar pengarna till jul?

 

 

FI är 21/8/1.8 och ganska weak. Väljer att beta lite mindre på flopp denna gång och får en miniraise emot mig som jag väljer att syna. Väljer att donka då jag sätter honom på svagt 2par/Ax. Tankar då? Hur fortsätter vi?

 

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($192.00)

CO ($846.97)

BTN ($223.95)

SB ($138.38)

BB ($431.22)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is UTG 8:club: A:club:

Hero raises to $8, 1 fold, BTN calls $8, 2 folds

 

Flop: 9:heart: Q:diamond: A:spade: ($19, 2 players)

Hero bets $12, BTN raises to $27.50, Hero calls $15.50

 

Turn: 8:diamond: ($74, 2 players)

Hero bets $51, BTN raises to $102, $51 to Hero ($105.50)?

 

______________

 

 

spew att pusha turn mot en lag fi?

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($254.55)

UTG+1 ($109.74)

CO ($197.00)

BTN ($218.95)

SB ($246.00)

Hero (BB) ($394.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BB A:club: Q:club:

1 fold, UTG+1 calls $2, 1 fold, BTN raises to $10, 1 fold, Hero raises to $34, UTG+1 folds, BTN calls $24

 

Flop: 3:diamond: 3:heart: 5:club: ($71, 2 players)

Hero bets $38, BTN calls $38

 

Turn: 9:spade: ($147, 2 players)

Hero ($322)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...