Gå till innehåll

Får inte spela onlinepoker från Thailand!


Machista

Recommended Posts

Jag är i Thailand och tänkte ta en paus från pokern...men va fan så kom ju Partys reload så lite kan jag ju spela. Tänkte jag. Jag gick iaf in på ett internetfik, laddade ner klienten och loggade in och provade att spela lite playmoney.

När jag sen försökte sätta in gick det inte. Jag fick detta svarsmail:

 

We are sorry to inform that certain players are not allowed to player from

certain countries. As Thailand is considered a blocked country. You will not be allowed to access PartyPoker.com nor will be allowed to make a deposit.

 

Vad är detta? Jag har ju läst att många andra spelar när de är ute och reser.

 

(Flytt till Poker offtopic - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag. Prostitution är också olagligt... ;)

 

Det där var faktiskt inget skämt. Det är olagligt.

 

Men hur fan gör de som spelar från Thailand då? Jag har ju själv läst här på forumet att folk spelar från Thailand.

 

Det kanske är olika beroende på pokerrum?

 

Man borde ju kunna komma förbi det där genom att hänvisa till en begravning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan nog bero på att jag försökte sätta in. Men då blir ju hanterandet av rullen svårt om man ska spela utomlands.

 

Proxyserver. Vad är det? Är det något som finns på internetfiken?

 

Jag har en proxyserver(bara som exempel, tänker inte lägga upp någon), och du ställer upp att du ska använda den. När du surfar in på en sida så går all trafik genom min proxyserver. För den sidan som du surfar på kommer det se ut som om det är någon från min ip-adress som är inne på sidan, inte någon som sitter nere i thailand.

 

Det är så som många från europa lyckades spela world of warcraft-betan i USA och Korea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i Thailand lirade jag på multipoker vilket gick alldeles utmärkt (förrutom att de flesta datorer och uppkopplingar inte var mycket att hänga i julgranen). Däremot kunde jag inte casha ut från en dator i Thailand utan jag var tvungen att be en kompis göra det hemma i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i Thailand och tänkte ta en paus från pokern...men va fan så kom ju Partys reload så lite kan jag ju spela. Tänkte jag. Jag gick iaf in på ett internetfik, laddade ner klienten och loggade in och provade att spela lite playmoney.

När jag sen försökte sätta in gick det inte. Jag fick detta svarsmail:

 

We are sorry to inform that certain players are not allowed to player from

certain countries. As Thailand is considered a blocked country. You will not be allowed to access PartyPoker.com nor will be allowed to make a deposit.

 

Vad är detta? Jag har ju läst att många andra spelar när de är ute och reser.

 

(Flytt till Poker offtopic - Kubo)

 

pookerroom.com drivs av uppsalabolaget ongame.com

Där är det förbjudet att spela för svenskar.

 

Mao, så ovanligt är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

jag mejlade partypoker och frågade om detta. en timme senare ringer en riktigt trevlig indisk dam upp mig. RIKTIGT TREVLIG VAR HON... ska drömma drömmar om indiska damer inatt.

 

läget är följande:

 

man får inte gambla i thailand. men om man i förväg mejlar in pass till partypoker så fixar de så att man som svensk medborgare får spela poker på partypoker från thailand. bonusar, deposit och cashout funkar då utan problem.

 

en flytt till thailand kom helt plötsligt ett stort steg närmre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är där nu för övrigt och spelar för fullt. Dock satte jag in pengar på konton innan jag åkte och det går alltså bra. Felet förra gången var att jag försökte sätta in pengar i Thailand. Då känner tydligen systemet av det. Netellerkontot låstes också. Det är att tänka på. Man ska alltså inte ens logga in på Neteller från Thailand för då slår deras säkerhetssystem till. Neteller uppger att de inte har nån service från Thailand.

 

Så sätter man in i förväg och spelar går det bra.

 

Men så finns en grej till märkte jag nu. Vissa sajter (Primasajter och andra) är svåra att ladda ner från Thailand! Det går nämligen inte ens att komma till deras hemsidor! Thaimyndigheterna har tydligen blockerat vissa sidor och man blir i stället hänvisad till deras censuravdelning eller nåt. Nu lyckades jag ändå ladda ner Eurobetklienten tack vare att jag kunde använda en direktlänk jag hade på ett mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några pokerpolare tänkte sticka till Thailand på en liten solsemester några månader. Finns dock inte en chans att vi kommer klara oss utan nätpokern, beroendet är för stort 8-);) Vi kommer ta med oss varsin bärbar, och jag är mer sugen på att använda den än att sitta på något internetcafe och lira... :? Vad ahr jag för möjligheter om jag vill kunna sitta på hotellrummet och lira? Måste jag bo på ett dyrt hotell med uppkoppling eller finns det andra lösningar? Jättetacksam för svar från någon med koll, machista elelr någon annan

 

mvh Portello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några pokerpolare tänkte sticka till Thailand på en liten solsemester några månader. Finns dock inte en chans att vi kommer klara oss utan nätpokern, beroendet är för stort 8-);) Vi kommer ta med oss varsin bärbar, och jag är mer sugen på att använda den än att sitta på något internetcafe och lira... :? Vad ahr jag för möjligheter om jag vill kunna sitta på hotellrummet och lira? Måste jag bo på ett dyrt hotell med uppkoppling eller finns det andra lösningar? Jättetacksam för svar från någon med koll, machista elelr någon annan

 

mvh Portello

 

Så här: ;) det finns hotell med uppkoppling men de är få och kostar en del. Jag bor på ett ställe med dator på rummet med asbra uppkoppling, fantastiskt läge, surfningen ingår i rumspriset och det är billigt. Men jag tror att detta ställe är unikt och nej, jag berättar inte vilket. :twisted:

 

Jag tror att enda sättet med bärbar om du vill slippa fik är såna där trådlösa surfkort som det tydligen finns nån tråd om här nånstans på forumet. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag mejlade partypoker och frågade om detta. en timme senare ringer en riktigt trevlig indisk dam upp mig. RIKTIGT TREVLIG VAR HON... ska drömma drömmar om indiska damer inatt.

 

läget är följande:

 

man får inte gambla i thailand. men om man i förväg mejlar in pass till partypoker så fixar de så att man som svensk medborgare får spela poker på partypoker från thailand. bonusar, deposit och cashout funkar då utan problem.

 

en flytt till thailand kom helt plötsligt ett stort steg närmre :)

 

Det finns faktiskt offentliga live spel i tex Pataya så dispans ges även uppenbarligen till större hotell och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är där nu för övrigt och spelar för fullt. Dock satte jag in pengar på konton innan jag åkte och det går alltså bra. Felet förra gången var att jag försökte sätta in pengar i Thailand. Då känner tydligen systemet av det. Netellerkontot låstes också. Det är att tänka på. Man ska alltså inte ens logga in på Neteller från Thailand för då slår deras säkerhetssystem till. Neteller uppger att de inte har nån service från Thailand.

 

Så sätter man in i förväg och spelar går det bra.

 

Men så finns en grej till märkte jag nu. Vissa sajter (Primasajter och andra) är svåra att ladda ner från Thailand! Det går nämligen inte ens att komma till deras hemsidor! Thaimyndigheterna har tydligen blockerat vissa sidor och man blir i stället hänvisad till deras censuravdelning eller nåt. Nu lyckades jag ändå ladda ner Eurobetklienten tack vare att jag kunde använda en direktlänk jag hade på ett mail.

 

Hittat ett ställe via nätet nu med internet på rummet i koh samui hyfsat billigt 8-) Så nu känner man sig lite förberedd :D ) 10 juli bär det av, först till WPT-veckorna i Paris, sen kankse något annat ställe i europa och så smånigom Thailand. Det där du skriver om neteller oroar mig lite dock, lirar på empirepoker och brukar ofatst casha ut till neteller för att sedan ladda mitt netellerkort och därefefter plocka ut i vanlig bankomat. Så du menar alltså att det varken går att casha in eller ut med neteller i Thailand, dåliga nyheter för mig i sådana fall. :cry: Vilka här på forumet har erfarenhet elelr kunskap om hur det fungerar att lira på party-nätverket och att casha ut och in i Thailand? Tacksam för svar!

 

:spade:8-):spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i Thailand på Koh Tao så satt våran dykinstruktör och stegkte med sin laptop på en bar vid stranden. Dem hade trådlöst internet osv... Ingen aning om hur snabbt det var, antagligen inte jättesnabbt. Men jag skulle fan inte banga på att spela lite poker på Koh Taos stränder, bästa ön tyckte jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...