Gå till innehåll

NL100: KK limpar


Recommended Posts

Inte stolt över denna men postar iaf, bra med lite kritik ibland :)

Ok, jag vet att man inte ska limpa, men tänkte för en gångs skull köra med en checkraise, misslyckades dock när ingen vill ge action. :(

 

Som spelad, hur skulle ni fortsätta? FI spelar 60/11.

Vet att jag sätter mig i en mycket svår situation när jag inte fick höja pre...

 

$0.5/$1 No Limit Holdem, 6 players

Stacks:

Hero ($117.52)

UTG 1 ($121.40)

CO ($80.05)

BTN ($33.15)

SB ($107.25)

BB ($121.68)

 

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is UTG K:heart: K:diamond:

Hero calls $1, UTG 1 calls $1, 1 fold, BTN calls $1, 1 fold, BB checks

 

Flop: 7:club: 5:diamond: J:spade: ($4.50, 4 players)

BB checks, Hero bets $4, UTG 1 raises to $15, 1 fold, BB folds, Hero calls $11

 

Turn: 3:club: ($34.50, 2 players)

Hero bets $34.50, UTG 1 raises to $69, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet när du misshandlar din hand så sjukt hårt som du gör här är att du varken har nån aning om vad FI har.

 

Turnbeten är helt sjukt kass om du inte är beredd att pusha... men det går ju inte att avgöra om det är rätt eller fel eftersom vi varken har reads eller nån info om vad han kan ha på sin hand.

 

Att få in 100BB ur en ohöjd pott känns ju dock aldrig rätt med bara ett par, trots att det är ett överpar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet när du misshandlar din hand så sjukt hårt som du gör här är att du varken har nån aning om vad FI har.

 

Turnbeten är helt sjukt kass om du inte är beredd att pusha... men det går ju inte att avgöra om det är rätt eller fel eftersom vi varken har reads eller nån info om vad han kan ha på sin hand.

 

Att få in 100BB ur en ohöjd pott känns ju dock aldrig rätt med bara ett par, trots att det är ett överpar...

 

Precis.

Som sagt, tänkte bara posta för att få höra kritiken! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag är så glad att limp finns som alternativ pre först in i texas hold´em, jag bävar för den dan när motsvarande knektöppning införs i TNL där man måste öppna (beta) för att lira handen, blir ju annars så mkt svårare att hämta stålars annars...

 

Ser faktiskt ingen någorlunda balanserad strategi där ddet är lönsamt att limpa in någon hand öht som förste man Texas NL (shorthanded utan specifika reads som du ju inte delger). Eller det gör jag ju, men inte som är lönsammare än att betta varje hand du ska spela först in.

 

OnT: Jag skulle folda flopraisen av princip för att jag skulle skämmas så av mitt preflopspel.. Jag skulle iaff inte vara stolt över vilken linje jag än skulle ta efter floip forutom fold. Om jag nu som spelat betsynar flop o bettar ut turn en så stor sdel av min stacck på turn som du gör så skulle jag hellre köpa ett rep än att folda... annars är din linje sämre än fullständigt värdeelös.

 

Ta nu åt dig ist för att bli sur. ser ju faktiskt nu att du skrivit att du inte är stolt, med all rätt, så jag antar at du är mottagklig för kritik.

 

Jag är jävligt full men står för det jag skrivit än så länge iaf... Lycka till i fortsättniingen

 

mvh, Chaos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp kan vara ok i vissa lägen med väldigt aggressiva spelare, just för att få in ett 3-bet istället för att få 2-3 calls på standardraise om spelet är löst. Flopspelet är inte så farligt men varför satsa in i honom på turn? Han slänger inte en bättre hand men han kanske slänger en sämre på den satsningen och du tappar värde, du comittar dig iom att du bettar turn, så välj checkraise istället på turn, större chans att du leder i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...