Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

Trivs ju ändå med själva klienten Redbet även om motståndarna är dumma i huvet typ ...

 

Fy fan du Svensson. Hur fan tänker en smart person om man sätter sig och spelar med fiskar som är dumma i huvudet? Mitt råd är att hålla dig borta därifrån och spela bara poker på nivåer där dem respekterar dina raisar. Ett knep som nästan alla framgångrika pokerspelare brukar nyttja sig av under perioder när det går dåligt ärr att kliva upp 2-3 nivåer eller om man har finanserna för det, ännu högre; Läs THUNDERDOME!

 

Den enkla degen finns på toppen så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fy fan du Svensson. Hur fan tänker en smart person om man sätter sig och spelar med fiskar som är dumma i huvudet? Mitt råd är att hålla dig borta därifrån och spela bara poker på nivåer där dem respekterar dina raisar. Ett knep som nästan alla framgångrika pokerspelare brukar nyttja sig av under perioder när det går dåligt ärr att kliva upp 2-3 nivåer eller om man har finanserna för det, ännu högre; Läs THUNDERDOME!

 

Den enkla degen finns på toppen så att säga.

 

Jo, men då måste man köra på typ €50 sittar MINST för att undvika fiskarna, jag vill inte köra med så stora risker...

 

Och nånstans där inne tror jag du skämtar, men är för nyvaken nu för att bedöma det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för stödet

 

 

 

Ja, men jag är ju van vid 5 pers sittarna, och det är ju typ bara SvS och RedBet som har dem... Trivs ju ändå med själva klienten Redbet även om motståndarna är dumma i huvet typ ...

 

Känner ändå att jag behöver vila från pokern lite för att samla kraft och få tillbaka suget en aning. Men denna sjuka kväll, värre kan det fan inte bli turneringsmässigt även om jag gick till DM (lol) woooow ...

 

Antagligen kommer jag inte palla hålla mig borta så länge, men åtminstone över helgen ;)

 

Ongame har också 5-handed SnGs och det finns ju några skins med bra bonusar och så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en liten uppdatering på resultaten, observera att jag inte lirat på 3 dagar! Dvs. detta är resultat innan dess...

 

De målen som är grönmarkerade går bra / är avklarade, de röda går det inte så bra med...

 

Resultat

 

Sit & Go €5 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 17,73%

 

Sit & Go €10 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 3,09%

 

Sit & Go €15

Antal: 54st

ROI %: 1,01%

 

Sit & Go €20

Antal: 103st

ROI %: 7,24%

 

Sit & Go €30

Antal: 10st

ROI %: 22,73%

 

MTT's

Antal turneringar: 135st

Antal ITM: 24st

ITM % (Mål:15%): 17%

 

Totalt

Mål för oktober:

* 20000:- i rullen (Hade 20k, men tog ju ut 10k senare)

* Kvala till DM

* Kvala till "Höstlovet"

* Kvala till Online-SM

* Gymma 2 gånger / vecka

* Springa / Badminton 1 gång / vecka

* Gå upp senast 10

* Äta frukost

* INTE lira om jag inte är sugen

 

Svenska Spel: 8259:-

RedBet: €532 (€1000 uttaget)

 

Totalt: 13 517:-

 

Kommer troligtvis lira 2 SM kval ikväll då jag vill ha en biljett klar snart ;)

 

Satte in lite cash på Unibet för att -BARA- lira SM kval, tog €30 från rullen...

 

Blir kval till Main och HU ikväll, inget annat lir då jag inte känner att jag har suget tillbaka än, samt har lite annat att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK!

 

Har inte lirat på 3 dar, men det räckte med en turre sen sa det klonk!

 

Lirade HU kvalet till SM (i HU), hade hört att det skulle vara lätt, 8 spelare, 1 vidare med ett €5 buy-in och det gick vägen!

 

Sen lirade jag SM-kval till Main också, men åkte tredje handen, haha...

 

Kunde inte riktigt hålla uppe fokus men är nöjd ändå över att ha gått till en deltävling iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK!

 

Har inte lirat på 3 dar, men det räckte med en turre sen sa det klonk!

 

Lirade HU kvalet till SM (i HU), hade hört att det skulle vara lätt, 8 spelare, 1 vidare med ett €5 buy-in och det gick vägen!

 

Sen lirade jag SM-kval till Main också, men åkte tredje handen, haha...

 

Kunde inte riktigt hålla uppe fokus men är nöjd ändå över att ha gått till en deltävling iaf!

 

Najs! Just det... När börjar online-SM? Och visst är det på Unibet? Ska försöka kvala in till åtminstone shorthanded-eventet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK!

 

Har inte lirat på 3 dar, men det räckte med en turre sen sa det klonk!

 

Lirade HU kvalet till SM (i HU), hade hört att det skulle vara lätt, 8 spelare, 1 vidare med ett €5 buy-in och det gick vägen!

 

Sen lirade jag SM-kval till Main också, men åkte tredje handen, haha...

 

Kunde inte riktigt hålla uppe fokus men är nöjd ändå över att ha gått till en deltävling iaf!

 

Grattis:mrgreen: ser du kilar på stadigt. fortsätt så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en lååååångt pokerpaus nu (bortsett från de två SM-kvalen igår), hela 4 dagar!!! Det är faktiskt rekord...

 

Man märker dock att suget börjar komma tillbaka lite smått, man kanske skulle lira en liten session nu och känna på det?

 

Kom på att jag måste ju klara min bonus denna månaden, och har en bit kvar så måste kötta sittarna och har inte tid att ligga på latsidan ;-)

 

Kör en session så ser vi hur min "comeback" blir =)

 

Återkommer senare ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhr...dryg session som vanligt, var faktiskt rätt drygt att spela måste jag säga, vet inte varför men allt känns så segt liksom...

 

Blev €19 back, sjukt tungt...

 

Lirade också midnattsmötet utan att jag visste att det var X-Snabb, man hade ju ingen chans, till sist blev jag all-in med A9 mot 22 och K7 men ingen träff för mig (självklart är river K och tomten med sämsta handen vinner, som vanligt på svs)

 

Kanske ska vänta lite längre ändå tills jag gör den riktiga comebacken, eller bara lira MTT's...det som är det roliga ju, jag är väl inte deppig? =)

 

Blir lite FIFA innan sängen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från MFF - AIK och en skön seger!

 

Tänkte dra igång lite poker nu, sitter i 2 turneringar som båda började kl 23, ska dra igång sittar nu också; bara €20 nivån som gäller, max 4 sit & go bord uppe samtidigt och jag ska lira, oavsett hur det går till kl 1 (då får jag inte starta fler), går det jätte bra fortsätter jag, annars lägger jag ner där..vi får se !

 

Här bestämt mig för att ge upp SM kvalet (till Main event) och istället satsa på att köpa in direkt. Får dock bara göra detta om jag har 22k i rullen samma dag (2/11), gäller att jobba på !

 

Återkommer lite över ett med resultat från både sittarna och turneringar, just nu är jag oerhört short i Texas men det kan vända ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både bra och dåligt i denna session, vi börjar med det dåliga:

 

Sittarna går åt h*lvete, förstår verkligen inte varför, jag spelar bra men har inte rätta timingen och flytet för att det skall gå vägen..

 

Längesen jag hade en sit & go session med plus, i snitt tror jag att jag backar €100 - €150 / session, vilket förstås är fruktansvärt illa !

 

Blir sjukt tiltad av att kolla på kontot på RedBet: €286 kvar bara! :shock: :shock: :shock: har alltså tappat ca €1000 på mindre än 2 veckor, galet dåligt! :-(

 

I Texas var jag ganska kortkall, inte mkt att säga om min utgång där, åkte efter ca en timme. I den andra turren däremot hade jag rätt så mycket marker när jag åker på en sån sjuk badbeat så det finns inte, skall dock inte behöva plåga er med den...

 

Åkte där efter lite mer än 2 h.

 

Positiva:

Kände att jag bara skulle ta ut allt från båda klienterna eftersom mitt oflyt är totalt för tillfället... Såg att jag hade 7800 kvar på SvS och blev sugen på lite cashgame (losade jag där skulle jag ändå ta ut 7k från det kontot).

 

På ca 40 minuter (2.5/ 5 blinds) blir resultatet +2200:- vilket jag ju självklart är enormt nöjd över!

 

Jobbade alltså upp SvSrullen på 10k, rätt skönt att inte komma under den gränsen!

 

Summering:

Ja, vad ska man nu göra då? Sittarna känns ju helt kört faktiskt, kan inte bara fortsätta backa såhär, riktigt deppigt när man ser att det är under €300 på RedBet :-(

 

Jag tar åt mig från tipset att byta klient lite och hoppas på att det hjälper, tar ut allt från Redbet och lirar inte där mer denna månaden. Får grubbla lite på vilken ny site det blir...

 

Det jag kommer få i rb (typ €190) tar jag ut till privat som "lön"

 

SvSkontot låter jag vara och tar inte ut något därifrån, får dock inte lira 2.5/5 blinds cash utan max 1/2! Främst skall jag ju egentligen bara lira MTT's.

 

Nog för nu! Sängen väntar, troligtvis inget spel imorgon på dan iaf, natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände att jag bara skulle ta ut allt från båda klienterna eftersom mitt oflyt är totalt för tillfället... Såg att jag hade 7800 kvar på SvS och blev sugen på lite cashgame (losade jag där skulle jag ändå ta ut 7k från det kontot).

 

Jobbade alltså upp SvSrullen på 10k, rätt skönt att inte komma under den gränsen!

 

Nånting är motsägelsefullt i dem två styckena....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör lite cashgame just nu...1/2 blinds

 

 

***** Hand 836072730 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 23 oktober 2008 11:47:34

Britta 11 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: andyjos (93.00)

Plats 3: CALLSEN (198.94)

Plats 4: donate_kid (241.86)

Plats 5: ki0n (74.10)

CALLSEN lägg LM 1.00

donate_kid lägg SM 2.00

** Giv **

andyjos [N/A, N/A]

CALLSEN [N/A, N/A]

donate_kid [Ek, Es]

ki0n [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ki0n Lägg

andyjos Lägg

CALLSEN Höj till 8.00

donate_kid Höj till 18.00

CALLSEN Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, 9h, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

CALLSEN Passa

donate_kid Satsa 32.00

CALLSEN Syna 32.00

*** Turn(Board): *** : [Knr, 9h, 2s, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

CALLSEN All-in 148.94

donate_kid Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.49 Totalpott: 97.51

andyjos Lägger mig Vinst: 0.00

CALLSEN Vinner potten Vinst: 97.51

donate_kid Lägger mig Vinst: 0.00

ki0n Lägger mig Vinst: 0.00

 

Finns det några alternativ än att lägga här?

 

EDIT: Sessionen, 21 min slutade på 20:- back

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...