Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det blev ändå mer lir och jag passade på att i princip tömma RedBet kontot, skickligt va? :) ....

 

Lirade lite Turbosittar men mycket HU'er eftersom jag har hört rykten om att motståndet skall vara dåligt där överlag. Blir fantamig utdragen gång efter annan och det innebär att jag typ bara har kvar ca €5, tilt?

 

Jag vill verkligen komma igång med HU'erna ordentligt eftersom det är roligt och går snabbt att starta, samt att det som sagt att motståndet inte är det bästa...

 

Vet inte riktigt vad jag ska göra, är sugen på att trycka in en lite större summa pengar på RedBet och lira HU'er med tydliga BR regler, men vill samtidigt inte ta ut mer nu eftersom det blivit ganska många uttag på senaste tiden.

 

Imorgon blir det inte lika mycket lir iaf, ska till mormor på dan och repa med bandet på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bjuder jag på en hand från en HU. Vad tycker ni om spelet här?

Jag är ju som standard en aggrospelare i HU, så tyckte det kändes bra att höja med nötfärgdraget här, rätt eller fel? Han bör ju vika en femma eller åtta här...

 

På river tänkte jag egentligen bara checka ner, men kom ett passande bluffkort för stegen, därför jag försöker få hem potten med en all-in.

 

Kommentera gärna!

 

***** Hand 1308094598 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 november 2008 01:11:33

Holdem (Real/Tournament)

Seat 1: darkalive (1605.00)

Seat 2: donate_kid (1395.00)

donate_kid post SB 15.00

darkalive post BB 30.00

** Deal **

darkalive [N/A, N/A]

donate_kid [Kd, 4d]

*** Bet Round 1 ***

donate_kid Raise to 90.00

darkalive Call 90.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Ad, 8d]

*** Bet Round 2 ***

darkalive Bet 90.00

donate_kid Raise to 450.00

darkalive Call 450.00

*** Turn(Board): *** : [5h, Ad, 8d, 9c]

*** Bet Round 3 ***

darkalive Check

donate_kid Check

*** River(Board): *** : [5h, Ad, 8d, 9c, 7h]

*** Bet Round 4 ***

darkalive Check

donate_kid All-in 855.00

darkalive Fold

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 1080.00

darkalive Fold Win: 0.00

donate_kid By default Win: 1080.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förra taktik med 5 pers sittar gick ju inget vidare så nu har jag kommit på nåt nytt (LOL)...

 

Kom på att det är MTT's som är det roligare, så jag skall försöka att lira fler MTT's, vad ska jag lira kombinerat till det då? Man pallar ju inte bara lira MTT's, blir för tråkigt på dagtid. Jag har:

 

* Försökt satsa på cashgame, med dåligt resultat

* Satsat stenhårt på 5 pers sittar, med blandat resultat

* Försökt med HU sittar med mestadels dåligt resultat

 

Vad finns kvar?

 

* 10 pers sittar! Har alltid känt som att detta är skit tråkigt, men lirade några igår för att testa (SvS) och lyckades rätt bra faktiskt, det var också samtidigt roligt och man kan lira flera samtidigt utan att stressa ihjäl.

 

Ett intressant faktum är också att jag har i princip backat sakta och rullen har gått nedåt hela tiden, sen kommer en turreklonk så går det upp igen. Varför?

 

Detta måste ju bero på att mitt "vardagsspel" (sittar,cashgame,hu) suger...

 

Därför måste jag testa nåt nytt så jag börjar plussa konstant på det också =)

 

Min idé är att dela upp rullen i tre delar:

* SvS rulle till MTT's

* RedBet rulle till sittar (eftersom jag får rb där)

* Turrerulle på nån skön turreklient =) Kanske stars eller FTP...

 

Skall dock vänta med överföringarna lite, mitt nästa mål är att ha 15k på SvS, sen dra över en summa; typ två tre tusen till RedBet och börja med 10 pers sittarna.

 

Sålänge skall jag lira 10 persare på SvS, go go go !

 

Får se om jag bara drömmer om att jag skall vara bättre på detta, men man kan hoppas iaf, är ju lite mer turrespel i dem än i 5 persarna vilket nog är positivt för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem från badmintonspel och blev lite sugen på att dra in ett stryktips!

Eftersom det inte var så långt kvar till spelstopp fick jag tippa lite snabbt på typ 5 min =)

 

System: M 256

 

1. West Ham - Everton 1 X

2. Hull - Bolton 1 2

3. Sunderl. - Portsmo. X 2

4. Barnsley - Sheff.U 1 X

5. Norwich - Preston 1

6. Plymouth - Charlton 1

7. Queens PR - Cardiff X 2

8. Reading - Derby 1

9. Blackpool - Ipswich X 2

10. Coventry - Crystal P 1 X

11. Nottingh. - Birmingh. X 2

12. Sheff.W - Doncaster 1

13. Wolverh. - Burnley 1

 

Så om en timme är jag miljonär! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bjuder jag på en hand från en HU. Vad tycker ni om spelet här?

Jag är ju som standard en aggrospelare i HU, så tyckte det kändes bra att höja med nötfärgdraget här, rätt eller fel? Han bör ju vika en femma eller åtta här...

 

På river tänkte jag egentligen bara checka ner, men kom ett passande bluffkort för stegen, därför jag försöker få hem potten med en all-in.

 

Kommentera gärna!

 

***** Hand 1308094598 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 november 2008 01:11:33

Holdem (Real/Tournament)

Seat 1: darkalive (1605.00)

Seat 2: donate_kid (1395.00)

donate_kid post SB 15.00

darkalive post BB 30.00

** Deal **

darkalive [N/A, N/A]

donate_kid [Kd, 4d]

*** Bet Round 1 ***

donate_kid Raise to 90.00

darkalive Call 90.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Ad, 8d]

*** Bet Round 2 ***

darkalive Bet 90.00

donate_kid Raise to 450.00

darkalive Call 450.00

*** Turn(Board): *** : [5h, Ad, 8d, 9c]

*** Bet Round 3 ***

darkalive Check

donate_kid Check

*** River(Board): *** : [5h, Ad, 8d, 9c, 7h]

*** Bet Round 4 ***

darkalive Check

donate_kid All-in 855.00

darkalive Fold

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 1080.00

darkalive Fold Win: 0.00

donate_kid By default Win: 1080.00

 

Gillar inte din höjning till 450 på floppen. Hans 90-bet skriker färgdrag, möjligt stegdrag med 6-7. När sedan 9an faller på turn så MÅSTE du ju betta enligt min mening. En stege är som sagt inte omöjlig, men om du, läs jag, sätter honom på färgdrag så brukar jag stoppa in såsen här. Mycket svårsynat för fi, om han inte klonkat stege. Din bet på river är också lite skum. Han kan mycket väl ha checkat ner en stege på turn, men som spelat så finns det väl inget annat att göra.

 

 

Min idé är att dela upp rullen i tre delar:

* SvS rulle till MTT's

* RedBet rulle till sittar (eftersom jag får rb där)

* Turrerulle på nån skön turreklient =) Kanske stars eller FTP...

 

Tycker du ska behålla en MTT-rulle på SvS, en SNG-rulle till Redbet, och en CG/MTT-rulle på någon annan sida, typ PokerStars som sagt. Du är en duktig MTT-lirare, men jag ska försöka lära dig att bli en CG-spelare också. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem från badmintonspel och blev lite sugen på att dra in ett stryktips!

Eftersom det inte var så långt kvar till spelstopp fick jag tippa lite snabbt på typ 5 min =)

 

System: M 256

 

1. West Ham - Everton 1 X

2. Hull - Bolton 1 2

3. Sunderl. - Portsmo. X 2

4. Barnsley - Sheff.U 1 X

5. Norwich - Preston 1

6. Plymouth - Charlton 1

7. Queens PR - Cardiff X 2

8. Reading - Derby 1

9. Blackpool - Ipswich X 2

10. Coventry - Crystal P 1 X

11. Nottingh. - Birmingh. X 2

12. Sheff.W - Doncaster 1

13. Wolverh. - Burnley 1

 

Så om en timme är jag miljonär! :D

 

RIGG RIGG RIGG RIGG RIGG !!!!!!!

 

Låg på 12 rätt när det var 5 min kvar, sen faller 5 mål på 5 minuter, ALLA åt fel håll och jag halkar ner och slutar på 7 rätt, TILT??!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar bli en del lir ikväll, med tanke på att alla var sledna efter festande igår då jag inte kunde hänga med och festa...

 

Hade gärna gjort nåt annat faktiskt, inte jätte sugen...men kommer man igång med liret blir det säkert nice ändå :)

 

Har tagit ut totalt 5k från SvS; 3k till RedBet och 2k som jag inte vet var jag ska sätta in dem (om jag ska göra det..)

 

På Redbet blir det MTT's men framförallt 10 pers sittar, på SvS kommer jag bara att lira MTT's. Även om det är klart att man lirar nån HU eller lite cash om man blir sugen...

 

Sitter och pillar med turreschema nu, återkommer med det när det är klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit så aktiv i dagboken på senaste tiden och detta beror på att jag faktiskt inte spelat så mkt, så inget "skoj" att skriva...

 

Sitter nu uppe i Ronneby, Blekinge hos en polare och lirar FM, chillar, lagar hemmagjord pizza osv..

 

Jag skulle ju gå över till 10 pers sittar istället för 5 pers, detta har jag faktiskt inte kommit igång med riktigt eftersom det är så sjukt snålt med spelare på RedBet på dessa. Därför tog jag idag beslutet att lassa in lite cash på PokerStars då jag märkte att de har sjukt mkt action min nivå, startar typ en sitte / minut. Dock är detta 9 pers sittar (3 ITM ändå), istället för 10 pers.

 

Har bara lirat 5 sittar där med resultatet $56, känns som att Pokerstars har typ allt jag saknat på Redbet; ändra bordstemat samt storleken på dem, stapla borden, mycket mer folk och en del till. Däremot har dem ingen rakeback vilket känns riktigt tungt, eftersom man är "van" vid en skön "gratissumma" varje månad.

 

Skall ändå ha kvar Redbet och lira lite turrar där, och kanske en och annan HU / sitte.

 

Nog med infobombning!

 

Ikväll lirade jag SR och Texas 21. Det senare är inte mycket att snacka om, dubblar tidigt men tappar halva ett kort tag därefter när jag ställer med färgdrag på flop men får inte in den.

 

Sverigerankingen kändes riktigt bra faktiskt! Hade skönt flyt och träffarna satt där de skulle. Hade några svåra händer nära ITM strecket som jag förlorade på då jag fegade ut lite, känns så mkt bättre att komma ITM än att komma precis utanför. När bubblan var spräckt blev det all-in på JTs mot AQ där jag floppar J men turn ger FI stegen...

 

Ville dock chansa ganska mycket eftersom jag redan har en månadsfinalsplats och därav bara ville satsa på de stora pengarna :)

Detta är en hand från SR då det kanske återstår 50 pers, 30 ITM:

 

 

***** Hand 854821371 *****

300.00/600.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 november 2008 23:05:28

SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering )

Plats 1: pshycodad (20245.00)

Plats 2: donate_kid (36350.00)

Plats 3: evooL (6853.00)

Plats 4: Krona3 (4279.00)

Plats 5: nattkvinna (28049.00)

Plats 6: Eken_danne (11237.00)

Plats 7: JackBauer1 (6698.00)

Plats 8: Hurvabock (5285.00)

Plats 9: SirFalk (7572.00)

Plats 10: helleman (6479.00)

pshycodad lägg LM 300.00

donate_kid lägg SM 600.00

** Giv **

pshycodad [N/A, N/A]

donate_kid [3r, 3h]

evooL [N/A, N/A]

Krona3 [N/A, N/A]

nattkvinna [N/A, N/A]

Eken_danne [N/A, N/A]

JackBauer1 [N/A, N/A]

Hurvabock [N/A, N/A]

SirFalk [N/A, N/A]

helleman [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

evooL Lägg

Krona3 Lägg

nattkvinna Höj till 1625.00

Eken_danne Syna 1625.00

JackBauer1 Lägg

Hurvabock Lägg

SirFalk Lägg

helleman Syna 1625.00

pshycodad Lägg

 

Är det syn som gäller här, med tanke på hur många som har synat?

 

Tack för nu, återkommer senare, nån gång ...

Nu blir det mer FM och sen kanske lite pokerlir innan sömnen, ciao!

 

EDIT: 11/11 (5st): $56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket lir idag heller, skrapade dock ihop 18 sittar med ett plusresultat iaf, skall bli spännande att se hur många dagar i rad jag kan plussa^^

 

Klonkade dock i tippningen! Var MYCKET längesen jag gick med ett vettigt plus på en hel tippningskväll.

 

Lirade på MIF - Leksand 1 (2 i odds)

 

Racing S - Murcia 1

Almería - Vallecano 1

(Totalt 2.25 i odds)

 

Plussade på SvS Rullen lite :)

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

 

Orkar inte lira mer nu, ska packa ihop lite saker. Imorgon bär det av hemåt igen sen repa på kvällen men skall väl hinna med några sittar imorgon också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit en del sittar ikväll eftersom det inte blev någon repning som planerat.

Lagom roligt resultat, VÄLDIGT jämnt iallafall, men jag är nöjd sålänge det är gröna siffror. Borde väl egentligen spela högre än ständigt $10 sittar men känner att jag vill vänja mig vid PS samt att jag vill inte springa på för fort utan ta det lugnt i början för att inte riskera så mycket.

Observera att resultaten jag skriver är bara sittarna på pokerstars, ingen annanstans (lirar iofs bara sittar där, men alltså inte plusset på rullen totalt)

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

 

PS har ju fina turneringar, men på nåt sätt vill jag inte förstöra eller göra resultaten missvisande genom att lira turrar där, skall iaf vänta ett tag tills PS rullen är större.

 

Ska lira upp till $600 innan jag går på $20 sittarna.

 

Klonkade ju som bekant på tippningen igår och ikväll var det dags igen!

Kom på att jag fortfarande har cash inne på RedBet och passade därför på att dra in en trippel där med 8 i odds :shock:

 

Var nära på att satsa €69 (eftersom jag hade €269 kvar hade det varit passande), men jag bangade och tog €19 istället...

 

+1250:- igår och + 1300:- idag på bara tippning!!!

En plusdag på tippning är väldigt sällan i mitt liv, men två i rad har nog faktiskt aldrig hänt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste också tillägga att jag förstår dem som säger att PokerStars är riggat, hela tiden blir det sjuka utdragningar, inte alltför sällan ai flop på floppat set mot RR stege, eller set mot set. Överlag är det väldigt mycket settande...

 

Hitentills har det varit både bra och dåligt för min del, känt av båda sidorna men antar att den feta riggen spottar en i ansiktet en vacker dag...

 

3 plusdagar i rad FFS !!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Succén" fortsätter!

 

Jag är nu uppe i 4 plusdagar i rad, måste vara rekord ;)

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

 

Efter att Shanin89 tipsade om billig egyptenresa blev jag sugen på att resa lite så jag och en polare kollade upp en hel del och hittade en nice. Skulle precis beställa online men han skulle ändå sticka och handla lite kläder så vi kunde ta det irl ist.

 

När vi kommer dit är den självklart såld / dyrare, TILT?

 

Letar hela kvällen men ska precis ge upp för dan då jag hamnar på en dansk resesite och beställer för fint pris 1 vecka i Teneriffa :D

 

Jag och en polare sticker dit och chillar / festar, kommer bli riktigt nice! :)

Allt tackvare / pga Shanin ...

 

Jag har satt upp ett mål för att "klara av" resekostnaderna som jag sätter till 7000, även om jag tror det är lite till att ta i, vem vet...

 

Skulle "egentligen" resa den 10'e och satte upp projektet för det, men pallar inte ändra nu när det blir 4 dar senare. Behöver "bara" plussa $35 i snitt / dag för att klara av det !

 

Har satt upp en summa jag ska ha på Pokerstarskontot varje dag för att klara det, kommer bara hålla koll på den rullen nu till resan.

 

Dagens mål: $435

Rullen: $463

 

Har fram till den 9'e dec att klara det! Borde jag väl(?)

 

Nej, usch...blev på tok för sent i säng (som vanligt), måste dock äta dirr, är riktigt hungrig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch usch usch!

 

Nu kom motriggen och den första förlustdagen, och som vanligt när det blir förlustdagar blir det lite större än vad plusdagarna brukar ligga på =/

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (23st): $136

 

Dagens mål: $470

Rullen: $327

 

Får väl ta nya tag imorgon =)

 

EDIT: Blev lite sugen på att rätt till siffrorna idag, vill ju absolut inte ha en backdag :(

 

Men istället bättrade jag på minuset lite till, bra va? Sjuk motrigg, blir alltid sjuka händer på Pokerstars som jag har sagt innan, 44 mot A2s x422x på brädan, sånna hela tiden. Sjukt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch usch usch!

 

Nu kom motriggen och den första förlustdagen, och som vanligt när det blir förlustdagar blir det lite större än vad plusdagarna brukar ligga på =/

 

11/11 (5st): $56

12/11 (18st): $43

13/11 (23st): $53

14/11 (6st): $62

15/11 (12st): $136

 

Dagens mål: $470

Rullen: $327

 

Får väl ta nya tag imorgon =)

 

EDIT: Blev lite sugen på att rätt till siffrorna idag, vill ju absolut inte ha en backdag :(

 

Men istället bättrade jag på minuset lite till, bra va? Sjuk motrigg, blir alltid sjuka händer på Pokerstars som jag har sagt innan, 44 mot A2s x422x på brädan, sånna hela tiden. Sjukt tråkigt.

 

Fan va tråkigt, bit ihop och kom igen:), nästa gång är det ett grönt resultat igen=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...