Supertequila Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 En annan rolig sak är att om du är säker på att Fis pushrange (3-4-5bet) innehåller AK så har du i princip odds att syna med alla par: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 62.570% 62.28% 00.29% 29858030 140843.00 { KK+, AKs, AKo } Hand 1: 37.430% 37.14% 00.29% 17804796 140843.00 { 2d2h } Citera
heltok Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 Inte med dominerade händer mm, Ax är typiskt dålig att syna shoves av nits med, rätt bra att dega själv med dock då antalet synkombos minskar drastiskt. 23% är inte så långt ifrån 33%. CO höjer 4bb btn synar, du squeezar med AJs i sb och bb instashovear(vilket han endast gör med AK), raisaren som är TAG synar btn viker... vid vilket stackdjup är du comittad? Citera
riosatiy Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 Nej man viker inte KK med 100bb, så är det bara. Orka starta denna tråd Citera
MaeSandro Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 ja, det kan ju aldrig vara AK lr QQ..... Det här visar ju tydligt varför det är bra att ha en bred 4-betsHD om man kan få folk o folda KK !!!!! du är ironisk antar jag? det är tydligen det som gäller på det här forumet luktade AA tycker mycket eftersom spelare på låga nivåer ofta vill ha kvar motståndarna i handen . därav miniraise, jag höjer igen och han förstår att jag också sitter på något vasst och han pushar Citera
Supertequila Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 23% är inte så långt ifrån 33%. CO höjer 4bb btn synar, du squeezar med AJs i sb och bb instashovear(vilket han endast gör med AK), raisaren som är TAG synar btn viker... vid vilket stackdjup är du comittad? Ja med 100 BB är du comittad, säkert en bit över också. Säg att du squeezar till 25, så har du två push, blir 25+25 till, så har du 75 bakom har du direkt 3-1. Citera
Rebonius Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 equity win tie pots won pots tied Hand 0: 25.867% 25.59% 00.27% 31572216 338876.00 { KcKd } Hand 1: 37.067% 31.17% 05.89% 38458488 7269896.00 { KK+, AKs, AKo } Hand 2: 37.067% 31.17% 05.89% 38458488 7269896.00 { KK+, AKs, AKo } Måste nog syna med de oddsen. Jag foldade obv för att jag hade fel och trodde inte att de hade AK i sin range. Du måste lära dig att du spelar mot en handrange, o inte mot en specific hand.1 Utan att ha investerat pengar2 måste du syna också, men som sagt, läget blir ännu klarare när det finns pengar i potten. Du behöver med andra ord inte behärska "konsten" att folda KK pre lr folda set när du misstänker att du är översetat.3 1. Grejen är att vi inte alltid leder för en specifik handrange. 2. Jag säger det igen, det spelar ingen roll om vi har "investerat pengar" eller inte. 3. Här är ett läge där jag inte tror att jag ligger tillräckligt bra till mot fi's range i realtion till potoddsen, därför foldar jag. Varför skulle jag syna bara för att jag har floppat set? Potten är höjd preflop, stackarna är inte speciellt djupa och motståndarna är väl typ så långt ifrån NITs som man kan komma. Citera
Supertequila Postad 26 Juli , 2008 Rapport Postad 26 Juli , 2008 Spelar det ingen roll om vi investerat pengar? Då bortser du helt o hållet från pottodds i dina beslut? Om vi inte leder mot en handrange, och inte heller har pottodds att syna i underläge, så ska vi förstås folda. Men det förändrar inte faktum att vi aldrig spelar mot en hand, utan en range. Vad gäller ditt exempel så förstår du nog inte riktigt vad jag menar. Jag menar att lägen där man har KK pre lr set på flop och tvingas på allvar fatta ett beslut huruvida handen verkligen är bäst, där man lyckas göra en korrekt fold, är såpass marginella, i det långa loppet att man egentligen aldrig behöver fundera över dem. Med andra ord så foldar jag aldrig 777 i ditt exempel, lr KK pre, för stack runt 100 BB, i cashgame. Även om jag har fel så är resultatet högst marginellt med tanke på hur ofta sådana situationer uppstår där det är mer rätt att folda än syna, i det långa loppet. Citera
riosatiy Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Jag suckar djupt över att denna tråd blivit 3sidor, 100bb så finns inte fold. Om man inte pallar torska 82 bb eller vad fan man har i equity mot AA dem gångerna det verkligen väl är det, då kan man hellre spela fixed limit imho. Citera
Pokermannen_ Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 +1 jag viker knappt QQ om det inte är otroliga nits mot mej Citera
SuckItOrMuckIt Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 du är ironisk antar jag? det är tydligen det som gäller på det här forumet luktade AA tycker mycket eftersom spelare på låga nivåer ofta vill ha kvar motståndarna i handen . därav miniraise, jag höjer igen och han förstår att jag också sitter på något vasst och han pushar Alltid lika kul med folk som vet att dom har rätt när dom har jätte fel Citera
MaeSandro Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Alltid lika kul med folk som vet att dom har rätt när dom har jätte fel har aldrig påstått att jag hade rätt i det beslut jag tog där men jag tog ett beslut baserat på information, känsla och logiskt tänkade. Tråden handlar om man kan lägga KK preflopp och det har jag gjort och står fortfarande för att jag tycker att det var rätt beslut där. Sen är det inte alls säkert att det var rätt beslut men jag ångrar det inte då jag tycker att det var rätt beslut. andra händer han kunde haft va väll AK,QQ. men tyckte det lutade åt AA och därför vek jag KK. förstår inte vad det är att störa sig på och dryga sig över. berätta gärna Citera
SuckItOrMuckIt Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 har aldrig påstått att jag hade rätt i det beslut jag tog där men jag tog ett beslut baserat på information, känsla och logiskt tänkade. Tråden handlar om man kan lägga KK preflopp och det har jag gjort och står fortfarande för att jag tycker att det var rätt beslut där. Sen är det inte alls säkert att det var rätt beslut men jag ångrar det inte då jag tycker att det var rätt beslut. andra händer han kunde haft va väll AK,QQ. men tyckte det lutade åt AA och därför vek jag KK. förstår inte vad det är att störa sig på och dryga sig över. berätta gärna Du svarar drygt på någonting som stämmer för att sen kontra med samma sak som alla andra som tycker de är bra att vika KK preeflop, vilket vi har konstaterat inte är bra i dessa situationer. Tyckte bara "du är ironisk antar jag? det är tydligen det som gäller på det här forumet" passade så bra i sammanhanget när vi, för femtioelfte gången på detta forum konstaterat att det inte är bra att vika KK pree utav just den anledningen som Supertequila nämner. Ändå kommer någon och påpekar att det "luktar AA". Citera
Dead-Inside Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 har aldrig påstått att jag hade rätt i det beslut jag tog där men jag tog ett beslut baserat på information, känsla och logiskt tänkade. Tråden handlar om man kan lägga KK preflopp och det har jag gjort och står fortfarande för att jag tycker att det var rätt beslut där. Sen är det inte alls säkert att det var rätt beslut men jag ångrar det inte då jag tycker att det var rätt beslut. andra händer han kunde haft va väll AK,QQ. men tyckte det lutade åt AA och därför vek jag KK. förstår inte vad det är att störa sig på och dryga sig över. berätta gärna Kan ju också rört sig om, t.ex., ett par i 2or. Citera
BaadBoooy Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Hur ofta gör FI det där spelet med QQ eller AK ? Vik finns, men inte ofta Citera
Pokermannen_ Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Hur ofta gör FI det där spelet med QQ eller AK ? Vik finns, men inte ofta Vik finns aldrig aldrig någonsin med 100bb stackar. punkt slut. Citera
heltok Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Hur ofta gör FI det där spelet med QQ eller AK ? varje gång. Citera
greywolf Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 beror på site och motståndare, inte ofta man viker KK. balans osv ..känns lite 2005 o vika KK pre Citera
Hallqvist Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Jag tycker Opteron svarade mycket bra tidigt i tråden, självklart kan man vika om man möter en 12/10 Valnötsförsäljare som 4 betar för första gången på en 2 timmars session, hans range då är AA,KK.. Jag lirade ~400k händer NL50 på Prima förra månaden och hamnade i den situationen uppskattningsvis ca 3-4 ggr under dessa händer, vek de 2 ggrna vi hade 50-70 bb var, men degade då jag själv satt på 35-50bb... Man är uppe mot AA allt som oftast mot dessa spelare. Men som andra sagt, vanligtvis är spelarna inte så tighta att man ens ska fundera på vik, in med såsen bara, dock viktigt att poängtera att det kan vara rätt att vika KK pre som vissa tydligen inte tror. Citera
strater Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 du lirar 400k händer på en månad? SICK Citera
Hallqvist Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 du lirar 400k händer på en månad? SICK Det var ett undantag .. Ville grinda upp en rulle igen efter en ganska fet downswing, så körde racet på Purple & det blev ganska bra med rb också Men ingenting jag rekomenderar, sjukt jobbigt... Citera
neesco Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Det var ett undantag .. Ville grinda upp en rulle igen efter en ganska fet downswing, så körde racet på Purple & det blev ganska bra med rb också Men ingenting jag rekomenderar, sjukt jobbigt... Går väl bara att lira 10 bord? Hur många timmar blir det på en månad?... Sjukt jobbat iaf... Citera
Mjukis Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Jag skulle själv aldrig vika, postar en HH där en polare viker dock. (Han gör ganska mkt mer pengar än mig på pokern så jag kanske skulle börja lära mig vika också) =) Iof så spelar dom halvdjupt... ** Game ID 1362932185 starting - 2007-05-04 07:48:52 ** Keba [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Drive sitting in seat 1 with $520.00 - _aboveTheEV_ sitting in seat 2 with $1494.00 - LordValorian sitting in seat 3 with $1369.00 [Dealer] - FilthPig sitting in seat 4 with $1742.50 - HERO sitting in seat 5 with $3656.00 - xxRalfxx sitting in seat 6 with $130.00 FilthPig posted the small blind - $5.00 HERO posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to HERO: , xxRalfxx folded Drive folded _aboveTheEV_ raised - $40.00 LordValorian raised - $135.00 FilthPig folded HERO called - $135.00 _aboveTheEV_ raised - $610.00 LordValorian raised - $1085.00 HERO folded _aboveTheEV_ called - $1085.00 ** Dealing the flop: , , _aboveTheEV_ went all-in - $409.00 LordValorian went all-in - $284.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: LordValorian shows: , _aboveTheEV_ shows: , _aboveTheEV_ wins $2875.00 from the main pot End of game 1362932185 Citera
Dead-Inside Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Känns väl som en lagom dålig fold då båda borde shovea relativt light där (AK/JJ+ på Lord och, ja, du ser ju vad andra har ). Hela anledningen till att bara syna efter där är ju för att hoppas på squeeze. Citera
rabbhit Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Känns väl som en lagom dålig fold då båda borde shovea relativt light där (AK/JJ+ på Lord och, ja, du ser ju vad andra har ). Hela anledningen till att bara syna efter där är ju för att hoppas på squeeze. Nja, utan att veta hur Lord spelar så kan man inte säga att fold är fel. Om tex vi vet att Lord endast 5-bettar med AA eller KK är ju fold korrekt trots en spelare extra i handen eftersom det finns fler kombinationer av AA än KK. Dom gånger lord har KK splittar vi 1350 förutsatt att EV snubben verkligen synar vilket är ytterst tveksamt. Jag förstår hur du menar och jag anser personligen att om man foldar KK pre med 100BB eller mindre så är det -EV om man inte har 4-5 nits först att agera som raisar, reraisar etc. I dagens poker har många spelare en bred 3-bet range men inte 4-bet och väldigt sällan 5-bet som oftast innebär AA,KK eller AK. Citera
Pokermannen_ Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Nja, utan att veta hur Lord spelar så kan man inte säga att fold är fel. Om tex vi vet att Lord endast 5-bettar med AA eller KK är ju fold korrekt trots en spelare allin eftersom det finns fler kombinationer av AA än KK. Om man Inte vet hur han spelar betalar man väl av? får man in degen mot två FI så räcker det ju med 33% eq och man har ju 17-18 mot AA.. det räcker med att man slänger in nått random AK QQ här för att det ska vara +ev?? Citera
Recommended Posts