Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Slutsatsen blir att om 10% av de sämsta spelarna försvinner så kommer din vinst att sjunka med 50%.

(givetvis så är mina siffror helt tagna ur luften, men du borde ändå hänga med i mitt resonemang)

Va fan "anth", håller du på fortfarande? :lol: Nävars det är intressant att läsa dina inlägg...välskrivet.

Jag är ingen expert på matte så ha överseende om jag svamlar nu:

Hela din uträkning bygger ju på att man utgår från att 10% av spelarna är missbrukare och att dessa 10% pumpar in mer pengar i spelet än övriga. Jag skrev tidigare att jag uppskattade att missbrukarna står för 5-15% av alla pengar inom pokern, och du höll med. Avrundat står missbrukarna då för 10% av alla pengar och det var därför jag skrev "De ~10% som de står för av min vinst skulle jag gladeligen kunna vara utan..."

Alltså att de står för 10% av pengarna betyder ju INTE att de utgör 10% av alla spelare, för jag håller ju med om att missbrukaren pumpar in mer pengar än övriga.

Min poäng är: om de som står för 10% av alla pengar i pokervärlden försvinner, borde väl också 10% av min vinst försvinna?

Som sagt jag är inte någon superstjärna på matte så det kanske är helt fel... :oops: