Tympanon Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 Jag har en lösning: Spela bara FL 0.05/0.10$ så riskerar ni inte att runiera någon stackare i samma grad som på högra bord. Citera
ribberfors Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 Slutsatsen blir att om 10% av de sämsta spelarna försvinner så kommer din vinst att sjunka med 50%. (givetvis så är mina siffror helt tagna ur luften, men du borde ändå hänga med i mitt resonemang) Va fan "anth", håller du på fortfarande? Nävars det är intressant att läsa dina inlägg...välskrivet. Jag är ingen expert på matte så ha överseende om jag svamlar nu: Hela din uträkning bygger ju på att man utgår från att 10% av spelarna är missbrukare och att dessa 10% pumpar in mer pengar i spelet än övriga. Jag skrev tidigare att jag uppskattade att missbrukarna står för 5-15% av alla pengar inom pokern, och du höll med. Avrundat står missbrukarna då för 10% av alla pengar och det var därför jag skrev "De ~10% som de står för av min vinst skulle jag gladeligen kunna vara utan..." Alltså att de står för 10% av pengarna betyder ju INTE att de utgör 10% av alla spelare, för jag håller ju med om att missbrukaren pumpar in mer pengar än övriga. Min poäng är: om de som står för 10% av alla pengar i pokervärlden försvinner, borde väl också 10% av min vinst försvinna? Som sagt jag är inte någon superstjärna på matte så det kanske är helt fel... Citera
Recommended Posts