Gå till innehåll

24h - Lögner och diskvalificering


dragonDonk

Recommended Posts

Tänker kortfattat beskriva scenariot.

 

Jag snappade upp deras promotion gällande Experience Life As A Poker Pro. För er som inte vet vad det betyder besök http://www.experiencelifeasapokerpro.com.

 

Jag kvalade in ett konto rätt snabbt och började fundera, varför inte kvala in fler? Jag kikade igenom alla agreements, talade med pokermanagers, support samt ansvarige för hela eventet. Det var alltså OKEJ att kvala in två konton. Vad jag däremot inte fick göra, var att spela båda själv. Så jag tänkte att min sambo skulle spela från det ena kontot. Så kanske vi om inte fördbubblar chansen. Kanske får en extra 75% iaf :)

 

Med denna vetdom sätter jag mig och grindar av 3200€ till på deras andra site - 24hpoker. Väl avklarat får jag bekräftat att båda kontona har kvalat in och jag går förväntansfull inför turneringsserien.

 

Turnering 1 går kasst, 2an går kasst, 3an likaså. Får flera förfrågningar från folk om det faktiskt är lagligt att spela på två konton. Jag meddelar vänligt att det inte är okej att SPELA två konton men att man får ha båda registrerade på sig medan någon annan spelar den ena.

 

Vad händer då i turnering 4? Jo något sjukt, jag går igenom och vinner med ena kontot medan det andra kommer 2a! Något så osannolikt inträffar väl bara en gång i livet. Men helt plötsligt börjar spelare att reagera... Dom mailar support och kräver att jag ska bli avstängd. Kom ihåg att jag har bara gjort vad jag blivit tillsagd - alltså spelat på ena kontot.

 

Trots detta så beslutar supporten/ansvariga att stänga av mitt ena konto - HELT UTAN KOMPENSATION...

 

Jag har alltså grindat ihop 3200€ på det här skitnätverket för att sen inte få tillbaka ETT dyft. Jag har stabilt startat upp bord nästan varje dag. Ja dom har helt och hållet fått igång 1/2€ heads up på nätverket i princip tack vare mig. 8 bord spelas det nu. Förut hade dom bara 4 som kunde starta.

 

Nu till det juridiska.

Kan dom ens göra såhär? Hur kan jag hävda mig mot pokersiten?

Jag måste ju kunna kräva kompensation eller något. Jag har inte gjort något fel medan pokersiten bara vill rädda sitt skinn för att något så lollat inträffat att jag sluta 1a och 2a i en av kvaltoursen.

 

Paketens värde är ju trotsallt 28.000€ * 7 = 196.000€

Med 105 kvalspelare (säkert 30 som inte ens deltar). Betyder det att varje inköp motsvarar: 1867€

 

Visst jag kan förstå att det här trots allt bara är en bonus. Men hur kan man säga att det är okej för att sen diskvalificera en spelares konto utan laglig grund. Finns inga regler jag strider emot.

 

Aja väntar iaf på svar angående kompensation.

 

Shit är så sur. Här har jag suttit och grindat, dag som natt i Juni bara för att få reda på att det inte längre är okej. Känns nog som man grindat sina sista händer på detta nätverk nu.

 

Ska man kontakta media?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes you can play with both accounts, if you have more than one created & you want to allow your friend to play on your behalf, which would give you a better chance of winning a package of course. If both accounts qualify for a package however, only one will be eligible, as they will be both registered under the same player name. We are not interested who plays on who's account. That is your business & for you alone to decide what to do in the eventuality that your friend wins when using your account. We can only tell you that irrespective of who is playing, the player who will be awarded the prize, will be the same player who has registered the account.

 

I hope this answers your questions.

 

Kind regards,

 

24hPoker Marketing Team

______________________

Contact Hours: Mon-Fri 0900-1700

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Sent: Wednesday, June 04, 2008 2:49 PM

To: Marketing

Subject: SV: SV: SV: 24hPoker [#455617]

 

 

Oh then I understand.

 

So it is possible to play on two account in the qualify series. One for my friend, and one for me, even if both are created in my name.

 

Just want to have that verified, so i dont get discualified later if i manage to qualify

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Från: Marketing [mailto:marketing@24hnetwork.com]

Skickat: on 2008-06-04 13:51

Ämne: RE: SV: SV: 24hPoker [#455617]

 

 

Yes you are allowed to play on friends' accounts, however we do not get into how you deal with any earnings you or your friend may make on a certain account. Therefore in situations like this, where the prize is a package prize, it is irrelevant who is playing on the account. The person who goes to the ELAAPP must be the person whose details match with the winning account. In fact on the ELAAPP Vip Race list, we show the position of the players by their 1st name in full & surname initial.

If your friend is playing the ELAAPP Vip Race on your behalf, then it is up to the both of you to strike a deal between you. He can not go to the ELAAPP if he wins, if is playing on your account. We do not get into the deals friends make when playing on each others accounts. However if a promotion claims that the prize is non-transferrable, then to us it is irrelevant WHO actually played on the account. We will give the prize to the person who is listed on our records as being the account holder.

 

Kind regards,

 

24hPoker Marketing Team

______________________

Contact Hours: Mon-Fri 0900-1700

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Sent: Wednesday, June 04, 2008 1:29 PM

To: Marketing

Subject: SV: SV: SV: 24hPoker [#455617]

 

 

Well, both accounts will stand in my name. But it's allowed to play on friends accounts?

 

So how do you know if it's me or him who actually wins the package?

 

Im not trying to be disshonest, just really want to go for this :)

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Från: Marketing [mailto:marketing@24hnetwork.com]

Skickat: on 2008-06-04 13:19

Ämne: RE: SV: SV: 24hPoker [#455617]

 

 

Hi again,

 

No unfortunately it still works in the same way. The person who will actually go to the ELAAPP will be the same person who's account wins the package irrespective of anything else. The package is non-transferrable in all senses.

 

Kind regards,

 

24hPoker Marketing Team

______________________

Contact Hours: Mon-Fri 0900-1700

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även tillägga att jag tycker det är ett sjukt generöst erbjudande de har till sina kunder.

 

Men känner mig bara oerhört snuvad när jag lagt ner oerhört mycket tid på att grinda ihop 3200€ för att kunna lira just två konton.

 

Har blivit många sena nätter :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes you can play with both accounts, if you have more than one created & you want to allow your friend to play on your behalf, which would give you a better chance of winning a package of course. If both accounts qualify for a package however, only one will be eligible, as they will be both registered under the same player name. We are not interested who plays on who's account.

 

Här har du det ju svart på vitt. Du kan endast vinna ett paket. Det var ju inte ens svårt att läsa sig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan endast VINNA ett ja. Men det betyder ju inte att jag inte får försöka vinna det med flera än ett konto? SVART PÅ VITT som du sa.

 

Var väl medveten om att om båda kontona kom top 7 så får jag bara ett paket.

Jag trodde jag hade läst din text ordentligt. Tydligen hade jag inte det. Ber om ursäkt :-D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet jag ser är att om din sambo spelar så kan ni se fyra kort och därmed colluda.

 

Du borde kunna få spela det ena kontot i Ystad och det andra i Haparanda, så att säga, i och med att de okejat det hela i förväg.

 

Givetvis borde de inte gått med på att du skulle få ha två konton i tävlingen från start - det är uppenbart fel att till och med en inkompetent support borde förstå det. Men du har ju verkligen flera gånger kontrollerat saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså givetvis förstår jag frustrationen men att colluda i multis är relativt omöjligt. Randomiserade platser m.m. Inte speciellt stor skillnad om två kompisar spelar.

 

När man väl fått det godkänt och grindat av en plats tycker jag man borde få spela.

 

Att två konton når finalbord eller ens heads up. Ja man behöver som sagt inte vara raketforskare för att förstå att det rör sig om promillen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt allt här. Har du spelat en turnering med 2 konton samtidigt så är det aldrig tillåtet och inte konstigt om det ena blir stängt... om du alltså uppenbart har spelat kontona från samma uppkoppling eller fysiska plats.

Eller hur gick det till? - tycker inte det framgår hur kontona spelades.

 

Spelade du det ena kontot och din sambo det andra kontot och ni inte satt tillsammans, så har du uppenbarligen fog för att gå vidare med saken men inte annars, som jag ser det.

 

Edit: Läste mer noga nu. Du skriver att du bara spelat ena kontot och i så fall måste det ju vara ok. Men iofs: Vem spelade det andra kontot och varifrån? "Det kom 2:a", skriver du. Ett konto kommer väl aldrig 2:a - någon sitter ju bakom och spelar, och det är väl där nätverket reagerat över något, som dom rimligen borde förklara vad i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt allt här. Har du spelat en turnering med 2 konton samtidigt så är det aldrig tillåtet och inte konstigt om det ena blir stängt... om du alltså uppenbart har spelat kontona från samma uppkoppling eller fysiska plats.

Eller hur gick det till? - tycker inte det framgår hur kontona spelades.

 

Spelade du det ena kontot och din sambo det andra kontot och ni inte satt tillsammans, så har du uppenbarligen fog för att gå vidare med saken men inte annars, som jag ser det.

 

Edit: Läste mer noga nu. Du skriver att du bara spelat ena kontot och i så fall måste det ju vara ok. Men iofs: Vem spelade det andra kontot och varifrån? "Det kom 2:a", skriver du. Ett konto kommer väl aldrig 2:a - någon sitter ju bakom och spelar, och det är väl där nätverket reagerat över något, som dom rimligen borde förklara vad i så fall.

 

 

 

Min sambo spelade det andra kontot. Från sitt rum i vår lägenhet. Vad mer ska jag säga? Enligt dom så har deras efterkonstruktion, som dom hitta på idag, förbjudit spel från samma IP - enligt vilken regel? Jag hittar den då inte, man måste få spela samma multi. IP-Collusion gäller vid SNG's och Cashgame. Vad händer om man sitter och kör på ett internetcafe, vet massor av sådana där folk spelat samma multis. Vafan ska jag göra? Be sambon dra och köpa 3G internet istället?

 

Finns inget som helst bevis på collusion. Man kan analysera handhistories hur mycket man vill. Finns INGA händer där någon av oss vikt en bra hand för att gynna den andra. Vi har båda suttit och grindat paralellt på FTP och Stars. Finns liksom varken tid eller intresse av att sitta och fuska. Det roliga är att vi båda spelat från samma datorer alla tidigare tours. Det är först nu när båda nådde finalbord som någon reagerar. Ett JÄVLA SKÄMT!

 

Blir så jävla trött på efterkonstruktioner, ruffel och båg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DragonDonk du är ju största åsnan på B2B-nätverket. Otrevligare person har jag aldrig spelat mot. Jag skrattar åt detta och hoppas du inte kommer att få en krona i kompensation.

 

Ni som inte tror mig så kan jag slänga upp ett screenshot där han oprovocerat säger att han bland annat ska våldta min mamma så hårt att hon inte kan ta sig till sjukhus.

 

Jag håller tummarna att de bannar dig och inte får en krona i ersättning, vilket du lär inte vara förtjänt av så j*vla otrevlig som du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två alternativ.

 

Antingen är du en shortstack som vägrar lämna mitt bord eller så har du badbeatat mig riktigt hårt. Och tro mig, är det något av dom två så förtjänar hon en rejäl jävla ***.

 

Trevligt. Känns inte som det är någon förlust för 24h om du slutar spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...