bananuz Postad 11 Juli , 2008 Rapport Share Postad 11 Juli , 2008 Vi har fajtats ett tag och fi har visat upp ett löst rätt slaskigt spel. Han höjer 4 ggr av 5 fr knappen, synar nästan alltid mina höjningar och har 3bettat fr SM ett antal ggr. Efter floppen får han oftast ett mkt mer passivt spel och synar ner väldigt tunt. Jag har dock även sett honom värdebetta väldigt tunt och bluffa vid flera tillfällen. Min betsize på turn ser ju rätt skev ut men jag måste ha gjort det för att inducera bluff + få syn av händer vi leder stort över. 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 11, 2008 12:25:35 PM Altman Turbo 3 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: HERO (477.90) Plats 2: Bollen88 (148.16) HERO lägg LM 0.50 Bollen88 lägg SM 1.00 ** Giv ** HERO [10:club:, Kn:club:] Bollen88 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HERO Höj till 4.00 Bollen88 Höj till 14.00 HERO Syna 14.00 *** Flop(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:] *** Bet Runda 2 *** Bollen88 Satsa 14.00 HERO Syna 14.00 *** Turn(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:, 6:heart:] *** Bet Runda 3 *** Bollen88 Passa HERO Satsa 28.00 Bollen88 All-in 120.16 HERO ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arnan Postad 11 Juli , 2008 Rapport Share Postad 11 Juli , 2008 Vi har fajtats ett tag och fi har visat upp ett löst rätt slaskigt spel. Han höjer 4 ggr av 5 fr knappen, synar nästan alltid mina höjningar och har 3bettat fr SM ett antal ggr. Efter floppen får han oftast ett mkt mer passivt spel och synar ner väldigt tunt. Jag har dock även sett honom värdebetta väldigt tunt och bluffa vid flera tillfällen. Min betsize på turn ser ju rätt skev ut men jag måste ha gjort det för att inducera bluff + få syn av händer vi leder stort över. 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 11, 2008 12:25:35 PM Altman Turbo 3 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: HERO (477.90) Plats 2: Bollen88 (148.16) HERO lägg LM 0.50 Bollen88 lägg SM 1.00 ** Giv ** HERO [10:club:, Kn:club:] Bollen88 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HERO Höj till 4.00 Bollen88 Höj till 14.00 HERO Syna 14.00 *** Flop(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:] *** Bet Runda 2 *** Bollen88 Satsa 14.00 HERO Syna 14.00 *** Turn(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:, 6:heart:] *** Bet Runda 3 *** Bollen88 Passa HERO Satsa 28.00 Bollen88 All-in 120.16 HERO ? Som du säger spelar han massvis med händer . Alltså kan han ha vad som helst här. men AT är inte omöjligt . set ,56 ,9T osv.. Fold mot 0.5/1 fiskar . Finns bättre lägen o få in steken med. Check/AI säger mkt tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobby_Chacon Postad 11 Juli , 2008 Rapport Share Postad 11 Juli , 2008 Har du betat svagt på turn för att inducera bluff så har du ju svaret själv. Jag hade dock troligen foldat, CRAI på turn är inte luft speciellt ofta här. Mot en aggressiv spelare som jag vet ofta betar river väljer jag rätt ofta att checka bakom turn och syna ner river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 11 Juli , 2008 Rapport Share Postad 11 Juli , 2008 Ett stort "?" till mina analyser , men om killen ofta spelar det bet-mönstret, kan man väl checka efter på turn och fånga en riverbluff istället. Gratis-kort är inte roligt, men beslutet nu är ju skit-svårt. I princip slår du väl bara en bluff med den brädan? Möjligen slår du något stegdrag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 12 Juli , 2008 Rapport Share Postad 12 Juli , 2008 Varför spelar du JT på reraise? Problemhanden nummer ett. Om han betar om dig preflop mycket så varför kan du inte trycka tillbaka preflop istället och ta potten redan då(nu gissar jag på att du är passiv?)? Du får nog lägga dig för det finns extremt många händer som slår dig. Dessutom har 87 prickat sitt stegdrag och inga färgdrag ligger ute så där finns inga blufflägen heller. Skulle vara QJ då och då sitter han ändå med 22-23%. Varför inte checka turn? Vad är vitsen med din bet? Känns som om du är utspelad av honom iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 12 Juli , 2008 Rapport Share Postad 12 Juli , 2008 Känns väldigt vanskligt att vara beredd att stacka av med TP där mot en spelare som du betecknar som passiv post flop. Vad ska han ha? T8? Du fångar kanske en och annan bluff, men inte tillräckligt ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 14 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Juli , 2008 Tack för bra input. Den gemensamma uppfattningen verkar vara fold vilket jag håller med om. Tycker att jag spelade risigt och spelade bort mig själv och kunde inte sätta honom på en hand så jag synade, han visar upp TT för floppat set och jag drar dött. Tycker dock att fi spelade den bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bollen88 Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 tyty minns den handen;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 9 December , 2009 Rapport Share Postad 9 December , 2009 wtf, bollen88 är ju rena slaskmaskinen både pre och post vad jag kommer ihåg (spelat mot honom på högre nivåer). Betcall turn känns som en bra +EV linje då han kan ställa med overs eller overs+gutshot eller liknande idiothänder. Reserverar mig för att han kan ha skärpt sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts