Gå till innehåll

TT möter 3bet från chippo. Vad göra?


Recommended Posts

Handen utspelar sig i pokerstars 10rebuy som veckan i ära är 90k GTD. Det är 25personer kvar och jag ligger trea. Fi är chippo. Jag har varit aktiv pf och har egentligen bara stött på motstånd från aktuella FI som har 3betat mig 3-4 ggr senaste dryga timmen. Jag har vikt varje gång och FI har en gång visat upp QQ. Hur skulle folket spela? Instapush?

 

PokerStars Game #18662156033: Tournament #94712580, $10+$1 Hold'em No Limit - Level XXVI (15000/30000) - 2008/07/07 - 23:09:40 (ET)

Table '94712580 51' 9-max Seat #5 is the button

Seat 2: theCoinmaker (945094 in chips)

Seat 3: bodinarn (1126556 in chips)

Seat 4: taypaur (1597672 in chips)

Seat 5: GREMLIN4003 (697052 in chips)

Seat 6: pick_six1 (475028 in chips)

Seat 7: meantinus (616497 in chips)

Seat 8: AliceInChain (648542 in chips)

Seat 9: Staniz (686472 in chips)

theCoinmaker: posts the ante 3000

bodinarn: posts the ante 3000

taypaur: posts the ante 3000

GREMLIN4003: posts the ante 3000

pick_six1: posts the ante 3000

meantinus: posts the ante 3000

AliceInChain: posts the ante 3000

Staniz: posts the ante 3000

pick_six1: posts small blind 15000

meantinus: posts big blind 30000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bodinarn 10 of Diamonds10 of Hearts

AliceInChain: folds

Staniz: folds

theCoinmaker: folds

bodinarn: raises 58000 to 88000

taypaur: raises 192000 to 280000

GREMLIN4003: folds

pick_six1: folds

meantinus: folds

bodinarn: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite knepigt. En push lär ha hyfsad FE då Fi inte på något sätt är committed och har sett dig folda mot hans trebet ett antal gånger. Å andra sidan har du en fin stack så du behöver inte gambla än - men du har trots allt en hand högt upp i din range med 40% eq mot legitima händer, t.ex. [AQ+,JJ+]. Jag skulle nog trycka (och sparka mig själv på benet när fi instasynar och viker upp KK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du ligger riktigt jämnt mot en trolig HD. Skulle aldrig välja att gambla här, visst tappar vi värde om chippien satt det i system men inget tyder ju på det då han bara reraisat 4 ggr på en timme.

 

Vi lär hitta finare lägen att bygga stack, mot folk som har större FE, du lär kunna fortsätta stjäla, du ligger bra till, och har relativt ok stack kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du ligger riktigt jämnt mot en trolig HD. Skulle aldrig välja att gambla här, visst tappar vi värde om chippien satt det i system men inget tyder ju på det då han bara reraisat 4 ggr på en timme.

 

Vi lär hitta finare lägen att bygga stack, mot folk som har större FE, du lär kunna fortsätta stjäla, du ligger bra till, och har relativt ok stack kvar.

 

Folk tror att gambla är så negativt.

Fyra gånger på en timme är jättemycket. Säg 80 händer per timme, då kanske man har haft tid att openhöja 15 händer.

Vi lär inte "hitta finare" lägen att bygga stack. Förstår inte varför du pratar om FE.

 

Lätt push

 

Rätt kul hur folk gillar att lägga allt mot trebet. Vi har lagt alla gångerna av 3-4 gånger som han trebetat oss förut och vi ska lägga TT mot han när vi ska ha så vid range. Vilka odds han får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...